کنتور گاز

اولین سامانه قطع جریان گاز در زمان وقوع زلزله در تهران که توسط محققان پژوهشگاه بین المللی زلزله طراحی شده بود راه‌اندازی شد.

به گزارش مشرق به نقل از پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، امروز، اولین سامانه قطع جریان گاز در هنگام وقوع زلزله با موفقیت در ایستگاه فجر شرکت گاز استان تهران مورد آزمایش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

قبل، حین و بعد از زلزله چه کارهایی باید انجام دهیم؟

این سامانه توسط پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و با همفکری کارشناسان مقاوم‌سازی و پژوهش گاز استان تهران در قالب یک قرداد پژوهشی مابین پژوهشگاه زلزله و شرکت گاز استان تهران طراحی و اجرا شد.

این سامانه متشکل از سه سنسور شتابنگاری، سامانه پردازش مرکزی و تصمیم‌گیری (۳CS)، سامانه RTU و شیر الکتریکی قطع جریان گاز است. سنسورهای شتابنگاری این سامانه برای اولین بار در کشور توسط پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و با همکاری بخش خصوصی تولید و مورد آزمونهای گسترده اعتبارسنجی قرار گرفته است.

همچنین در چهارچوب این قرارداد، دو استاندارد شرکت ملی گاز ایران در خصوص مشخصات فنی سنسورهای شتابنگاری و همچنین سامانه الکتریکی و مکانیکی قطع جریان گاز هنگام زلزله تهیه و پس از تصویب شرکت ملی گاز ایران لازم‌الاجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس