اصلاح طلبان نمایه

مشاور خاتمی و عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید روحانی به خاطر عملکرد نامناسب خود، هزینه سنگینی به کشور تحمیل کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عبداله ناصری از جمله اصلاح‌طلبانی است که چند سال قبل، دولت روحانی را «رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان» توصیف کردند. او اما اکنون در گفت‌وگو با «انتخاب» روحانی را به‌دلیل عملکرد نامناسب خود، علاوه بر اینکه هزینه سنگینی را بر جریان اصلاحات وارد کرده، هزینه سنگینی بر کلیت ایران تحمیل کرده است. این‌که جامعه به شرایطی برسد که احمدی‌نژاد را آرزو کند یعنی آقای روحانی بسیاری از واقعیت‌های موجود در جامعه فاصله گرفته است. لذا اعتقاد دارم اگر روحانی در یک سال و نیم باقیمانده، یعنی تا خرداد یا نهایتا مرداد ۱۴۰۰ کاری انجام ندهد، حتما خداحافظی‌اش با مردم و حکومت به مراتب سخت‌تر و بدتر از خداحافظی احمدی‌نژاد در ۹۲ خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

عیارسنجی سیاستمداران در متن یک اغتشاش پیچیده


ناصری افزود: «روحانی آدمی است که می‌خواهد همچون ۴۰ سال گذشته بماند. اگر روحانی کار مهمی انجام ندهد که حتی بر این باور هستم کار مهم روحانی در جرات «استعفا دادن» می‌تواند باشد، ۱۴۰۰ او بسیار نازل‌تر از احمدی‌نژاد خواهد بود و خواهد ماند.»


وی تصریح کرد: «واقعیت امر این است که حسن روحانی از مرحله بدقولی عبور کرده و بخشی اعظم از جامعه او را دیگر باور ندارند. این مسئله شرایط روحانی را برای آینده بسیار بسیار سخت خواهد کرد. جامعه دیگر اعتمادی به گفته‌های حسن روحانی ندارد و وعده‌های او را نمی‌پذیرد.»


وی با اشاره به اینکه دولت، عملکرد ضعیفی در مورد افزایش قیمت بنزین و شیوه اجرای آن داشت، گفت: «با این عمل دولت، اندک سرمایه اجتماعی روحانی که در نزد مردم بود از بین رفت و وی دیگر به هیچ عنوان محبوبیت سال‌های ۹۲ و ۹۶ را در اختیار ندارد.»


وی اظهار داشت: «عملکرد روحانی در این دو سال اخیر لطمه جدی به سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان وارد کرد و هزینه‌های زیادی را برای آنها به‌وجود آورد؛ بنابراین لازم بود اصلاح‌طلبان فاصله خود را از دولت روحانی حفظ کرده و بیشتر کنند.»


ناصری با اشاره به اینکه انتقادات صریح احزاب اصلاح‌طلب به خصوص اتحاد ملت به خوبی موضع جبهه اصلاحات را درخصوص وقایع اخیر نشان داد، افزود: «این مواضع نشان می‌دهد، اصلاح‌طلبان از خواب غفلت دو سال بیدار شده‌اند و باید در مورد رویدادهایی که در کشور رخ می‌دهد به اظهارنظر بپردازند.» وی با اشاره به اینکه در ایام باقی‌مانده به انتخابات مجلس، اصلاح‌طلبان باید به این موضع‌گیری‌ها ادامه دهند، بیان داشت: «با چنین مواردی بدنه اجتماعی دوباره این را درمی‌یابد که اصلاح‌طلبی از خواب غفلت بیدار شده، هرچند که به دلیل هزینه‌زا بودن حمایت از دولت، اصلاح‌طلبان حداقل در کوتاه مدت باید غرامت حمایت از روحانی را پرداخت کنند.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    3 0
    لعنت خدا ورسول خدا(ص) وائمه اطهار(ع) و تمام اولیاالله برا کسانیکه و در راس آنها برخاتمی که با تکرار می کنیم خود و به دست یک عده روحانی را بر گرده مردم سوار کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس