کد خبر 1015346
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
عراق|حمله عناصر خرابکار به مقبره شهید حکیم در نجف/ تظاهرات عشایر ناصریه علیه آمریکا و آل سعود+فیلم

نجف اشرف طی ساعات اخیر روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشت و عناصر خرابکار که به نظر می‌رسد طرح مشخصی برای بی‌ثباتی و ناامنی در این شهر مقدس دنبال می‌کنند، بار دیگر به مقبره شهید حکیم تعرض کردند.

به گزارش مشرق، سید مقتدی صدر شب گذشته به صراحت از کسانی که به اماکن و مقدسات تعرض کنند و جان  غیرنظامیان و اماکن عمومی و مقدسات را به خطر اندازند،‌ابراز برائت کرد.

با وجود این هشدار، از پنجشنبه هفتم آذر، اغتشاشاتی در اطراف مقبره شهید حکیم گزارش شده است که تا شب گذشته نیز ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید:

بازگشت آرامش به خیابان‌های نجف

با وجود تاکیدهای مقرر مرجعیت عالی دینی بر ضرورت حفظ ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات، عده‌ای به موسسه فرهنگی شهید حکیم که مقبره شهید آیت الله سید محمد باقر حکیم و مرحوم عبدالعزیز حکیم در آن است، بخش‌هایی از آن را آتش زده اند. این رویداد یک شب پس از حمله به کنسولگری ایران در نجف اشرف صورت گرفته است.

برخی منابع از نجف اشرف گزارش داده‌اند که همچنان خطر آتش زدن مرقد شهید حکیم وجود دارد.

موسسه شهید حکیم در بیانیه ای بی عملی و کم کاری نهادهای امنیتی و انتظامی را در این خصوص مورد انتقاد قرار داده اند و پرسیده اند با توجه به تمرکز تظاهرات در میدان صدر، چه کسی عده ای را به سوی این مرقد هدایت کرده است؟

در این زمینه بلیغ ابوگلل، فعال سیاسی حامی جریان حکیم(حکمت ملی) در توئیتی نوشت : عدنان الزرفی آمریکایی، از سرهای فتنه در نجف برای حمله به قبر شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم است. همه می دانند او با چه کسی ربط دارد.می خواهد نجف اشرف را خراب کند تا نخست وزیر بعدی باشد. هیهات که این سمت را به فردی با تابعیت آمریکایی بدهیم! شرفا در کمین تو هستند و جزای قانونی کارت را خواهی پرداخت.

از سوی  دیگر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که مربوط به تظاهرات شهر الناصریه مرکز استان ذی‌قار عراق است که عشایر این استان علیه آمریکا و رژیم سعودی شعار می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس