کد خبر 1015115
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
بوریس جانسون نمایه

نخست وزیر انگلیس در واکنش به آزادی سریع عامل حمله تروریستی دیروز در لندن، خواستار صدور حکم حبس ابد برای این گونه متهمان شد.

به گزارش مشرق، به دنبال آزاد شدن سریع عامل حمله تروریستی روز جمعه «پل لندن»  که دارای محکومیت قضایی بود، نخست وزیر انگلیس روز شنبه  نسبت  به این موضوع واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

جانسون خطاب به ترامپ: در انتخابات ما دخالت نکن

به نوشته خبرگزاری رویترز، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت، افرادی که به دلیل حملات تروریستی محکوم شده‌اند، باید دوران محکومیت خود را با حکم «حبس ابد» در زندان سپری کنند.

نخست‌وزیر انگلیس با تروریستی خواندن این حمله گفته بود هیچ‌گاه کشورش با چنین اقداماتی دچار تضعیف روحیه نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، عامل حمله تروریستی روز جمعه در لندن که دو نفر را با سلاح سرد به قتل رساند دارای محکومیت قضایی بود. «عثمان خان» عامل این حمله که روز گذشته با پوشیدن کمربند انتحاری تقلبی، چند عابر را بر روی پل لندن مورد حمله قرار داد، در سال ۲۰۱۲ به‌خاطر همکاری در طرحی برای منفجر کردن ساختمان بورس لندن محکوم به حبس شده بود اما در ماه دسامبر ۲۰۱۸ به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس در این باره گفت: «این فرد برای مقامات شناخته‌شده بود و در سال ۲۰۱۲ به‌خاطر جرائم تروریستی محکوم شده بود. اکنون تحقیقاتی درخصوص چگونگی انجام این حمله توسط او در دست اجرا است.

«اندرو پارکر»  رئیس ام‌آی۵ (سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا)  نیز اخیرا  طی ۱۲ ماه گذشته ۹ حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است. رئیس ام‌آی۵  در جمع کابینه دولت انگلیس گفت طی ۱۲ ماه منتهی به همین روز، این سازمان جلوی وقوع ۹ حمله تروریستی را در این کشور گرفته است. 

در سال  ۲۰۱۷  نیزچندین حمله تروریستی در انگلیس روی داد که مهم‌ترین آن حمله منچستر در ماه می (خرداد) بود و به گفته مقامات انگلیس ۲۲ کشته و ۵۹ مجروح برجا گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس