ترامپ - نمایه

انتخابات ریاست جمهوری و نه استیضاح، سرنوشت ترامپ را در سال ۲۰۲۰ تعیین می کند.

به گزارش مشرق، سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «هانتر درنسیس» منتشر نموده که در آن نویسنده ادعا می کند با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۰، استیضاح سرنوشت ترامپ را تعیین نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

پاسخ عجیب ترامپ به دعوت کنگره آمریکا +عکس

ترامپ برای تبرئه شدن از «اوکراین‌گیت»، «جولیانی» را هم قربانی کرد

متن کامل مقاله در ادامه آمده است.

 روز چهارشنبه «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا که در آستانه استیضاخ احتمالی قرار دارد، با انتشار عکسی در توئیتر، قدرت خود را به رخ مخالفانش کشید. این تصویر در اصل متعلق به فیلم «راکی» با بازی سیلوستر استالونه است و ترامپ خودش را به جای این شخصیت سینمایی معروف جا زده است. این تصویر با پیام وی مبنی بر عقب نشینی در برابر مخالفانش سازگاری دارد.

برخلاف مشاوران بی شماری که هشدار می دهند ترامپ باید بر حاکمیت تمرکز کند، وی در جلسات استیضاح سعی می کند از آنها به عنوان سلاحی در برابر دشمنان سیاسی خود استفاده کند. واقعیت این است که حمله شدیدی علیه او وجود خواهد داشت. کمیته اطلاعات مجلس جلسات خود را به پایان رسانده و گزارش خود را به کمیته قضایی مجلس ارسال خواهد کرد. کمیته قضایی مجلس نمایندگان از روز چهارشنبه آینده با برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان حقوقی امکان حقوقی استیضاح رییس جمهوری طبق قانون اساسی را بررسی می‌کند. این کمیته از ترامپ دعوت کرد در جلسات آن شرکت نموده یا مشاور خود را به این جلسات بفرستد.

از آنجا که تحقیقات استیضاح مربوط به موضوعی نیمه مرتبط با اطلاعات است، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا رهبری استیضاح را به عهده گرفت و «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مراحل رسیدگی و اقدامات را آغاز خواهد کرد.

باید گفت برای دموکرات ها، استیضاح صندوقی سربسته و پیچیده است. آنها با بیان اظهارات علیه رئیس جمهور توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند.  پس از شنیدن توصیفات «ویلیام بی تیلور»، «الکساندر ویندمن» و «فیونا هیل»، تاحدودی آمریکایی ها نظر خود را در مورد نتیجه گیری که قبلاً به دست آورده بودند تغییر دادند.

برخی از دموکرات ها اخیرا به این موضوع فکر می کنند که با استیضاح ممکن است چه امتیازاتی را از دست دهند. «برنا لارنس» که به نفع استیضاح رای داد، اکنون می گوید دموکرات ها باید فقط به محکومیتی خفیف تر مثل محکوم کردن رای دهند. ما به زمان برگزاری انتخابات نزدیک هستیم. ما اینجا نشسته ایم در حالی که می دانیم این کشور در حال تقسیم شدن است. باید گفت اخراج ترامپ دیگر ارزشی ندارد.

وقتی نتایج نظرسنجی ها مورد بررسی قرار می گیرد، به نظر می رسد ترامپ درحال تلاش است سر خود را بالای آب نگه دارد. طبق نظر سنجی ها نزدیک به نیمی از کشور خواهان استیضاح و برکناری وی هستند، در حالی که در سال ۱۹۹۸ تنها ۲۹ درصد از رای دهندگان از استیضاح  بیل کلینتون حمایت می کردند. در مجموع، ۴۱ درصد افراد اقدامات ترامپ را تأیید می کنند در حالیکه ۵۷ درصد سبک مدیریتی وی را قبول ندارند، آماری مشابه نظرسنجی های سال ۲۰۱۷.

ترامپ برای حفظ و ارتقاء این تاییدیه به دنبال فاصله گرفتن از وکیل شخصی خود «رودی جولیانی» است. ترامپ در مصاحبه با برنامه BillOReilly تلاش کرد تا به نحوی عنوان کند هیچ ماموریتی به جولیانی برای سفر به اوکراین نداده است. ترامپ در این مصاحبه گفت: من خبر داشتم که او قصد دارد به اوکراین برود و فکر می کنم او یک سفر را لغو کرد. اما می دانید که رودی غیر از من مشتری های دیگری نیز دارد و من تنها یک نفر هستم.

وزارت دادگستری از «رودی جولیانی» و «دون مک گن»، مشاور سابق کاخ سفید خواسته است در کنگره حضور یابند. باید گفت جمهوری خواهان ترامپ را رها نخواهند کرد. قطعا اتفاقات بد زیادی برای آنها رخ خواهد داد.

از ابتدای اکتبر،  نظرسنجی ها نشان می دهد که تقریبا ۸۰ درصد دموکرات ها، بیش از ۴۸ درصد از مستقلین و کمتر از ده درصد از جمهوریخواهان از طرح استیضاح حمایت کرده اند. اما با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، باید گفت انتخابات، نه استیضاح، سرنوشت ترامپ را در سال ۲۰۲۰ تعیین می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس