کد خبر 1015096
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
رافائل گراسی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مواضع محکم و منصفانه خود در برابر برنامه‌های توسعه هسته‌ای خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از ان.اچ.کی، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که در برابر توسعه برنامه‌های هسته‌ای از جمله برنامه هسته‌ای ایران مواضع سرسخت و در عین حال منصفانه در پیش خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

غنی‌سازی با وجود لغو معافیت تحریمی فردو ادامه خواهد داشت

مستندات حمل مواد مشکوک توسط بازرس آژانس را در اختیار داریم

گروسی در گفتگو با «ان.اچ.کی» ژاپن گفته است که در ارتباط با برنامه هسته‌ای کره شمالی و کسب اطلاعات پیرامون وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای این کشور، فوریت بیشتری احساس می‌شود چون از ۱۰ سال پیش به این سو بازرسان آژانس از کره شمالی خارج شده‌اند.

گروسی همچنین گفته است که به محض این که آمریکا و کره شمالی به برخی توافقات در ارتباط با هسته‌ای زدایی دست یابند، بازرسان آژنس قادر خواهند بود تا فعالیت‌های بازرسی خود را از سر گیرند.
در ارتباط با ایران نیز گروسی گفته است که او به دنبال روابط سازنده با ایرانی‌هاست. او تاکید کرده  که آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیاز دارد تا توسعه برنامه هسته‌ای ایران را به صورت جدی بررسی کند.

مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در ماه اکتبر به این سمت انتخاب شد، قرار است از روز سه شنبه کار خود را به صورت رسمی آغاز کند.

گروسی نخستین فردی است که از آمریکایی جنوبی عهده‌دار سمت دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌شود و پیش از این به عنوان دیپلمات آرژانتین در آژانس مشغول به کار بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 1
    بتمرگ سر جات .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس