کد خبر 1015095
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

مشاوران ارشد و دکترا تست در این سالها با سوالات بسیاری در این رابطه روبرو بودند: تاثیر ادامه تحصیل در موقعیت شغلی و اجتماعی ما چیست؟ آیا باعث کسب موفقیت در زندگی ما می شود یا نه؟ آیا ارزش آن را دارد که در ازای ادامه تحصیل خودمان را از بسیاری تفریحات و خوشی های زندگی محروم کنیم؟ آیا ادامه تحصیل ارزش آن را دارد که چند سال دیرتر وارد بازار کار شویم و دیرتر به استقلال مالی برسیم؟ این سوالات برای تمامی فارغ التحصیلان در تمامی مقاطع به وجود می آید. نداشتن اطلاعات در این موضوعات باعث به وجود آمدن ابهاماتی در ذهن دانشجویان می شود که تحصیلات تکمیلی چقدر در موقعیت های شغلی و اجتماعی آنها تاثیر دارد. این سوال ها را تقربیا همه ساله فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد از ما جویا می شوند. در حقیقت جواب قطعی در این زمینه نمیتوان داد اما قطع به یقین ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هم به موقعبت اجتماعی و هم موقعیت شغلی افراد کمک بزرگی میکنند. هنگامی که ما نیز قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را داشتیم همین سوالات را از اساتید می پرسیدیم. جواب همیشگی اساتید به این سوال این بود که در صورتی که عاشق علم هستی دوره دکتری بخوان. اما در واقعا جواب این سوال چیست کدام انتخاب به نفع ماست و در صورت ادامه تحصیل چه چیز هایی را به دست آوده و چه چیز هایی را از دست خواهیم داد؟

این یک امر بدیهی ست که این موضوع کلا به شرایط زندگی هر فردی بستگی دارد امکان دارد با ادامه تحصیل موقعیت شغلی بهتر، حقوق بالاتر، موقعیت و احترام اجتماعی بالاتر و یا حتی ازدواج بهتری نصیب شما شود. شاید هم برعکس، موقعیت ها شغلی مناسب را از دست بدهید، به دلیل مشغله بیش از حد به تحصیل جامعه گریز و فراری از اجتماع شوید و به دلیل مشغله زیاد و بالا رفتن انتظاراتتان زمان مناسب برای یک ازدواج موفق را از دست بدهید. تمامی این موارد را باید مورد بررسی قرار دهید و با شرایط خودتان بسنجید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

اگر بخواهی از دیدگاه حرفه ای و شغلی به بررسی این قضیه بپردازیم باید گفت که بالاتر رفتن سطح تحصیلات از کارشناسی به کارشناسی ارشد در بسیاری از رشته ها بخصوص رشته های فنی می تواند شانس استخدام شما را در محیط های کاری مطلوب افزایش دهد. در نتیجه داوطلبان زیادی برای آزمون کارشناسی ارشد به رقابت با هم می پردازند. در این بین داوطلبانی موفق می شوند که برای آمادگی در این آزمون بهترین منابع آزمون ارشد را مطالعه کنند. شاید این سوال پیش بیاید که چگونه میتوان از بین تمامی منابع کنکور کارشناسی ارشد بهترین آنها را انتخاب کرد تا با کمبود زمان مواجه نشوند. کارشناسان ما در ارشد تست میتوانند در این زمینه به شما کمک شایانی داشته باشند.

تحصیل در دوره دکتری

اما در خصوص دوره دکتری کمی قضیه متفاوت تر است. افرادی که به دوره دکتری وارد می شوند در زمان فارغ التحصیلی، در مکانهای خاصی می تواند مشغول به کار شود و در نتیجه امکان انتخاب برای او بسیار محدود می شود. در نتیجه اگر از محیط و شرایط کارش احساس نارضایتی کند امکان تغییر شغل برایش کم است. این به آن معناست که زمانی که خود را برای آزمون دکتری آماده میکنید باید از رشته تحصیلی خود اطمینان کامل داشته باشید و برای اینکه بتوانید رشته مورد علاقه خود را بخوانید اولا باید رتبه بالایی را در آزمون کسب کنید که این ملزم به مطالعه بهترین منابع کنکور دکتری است. دوم اینکه برای مصاحبه دکتری نیز آمادگی کامل داشته باشید. یکی از راه هایی که میتواند در بالا رفتن امتیاز شما در جلسه مصاحبه دکتری به شما کمک کند اقدام به چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد شما است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس