بلومبرگ

اگرچه رقبای بلومبرگ بر روی کاغذ از شانس بیشتری برای انتخاب به عنوان رقیب اصلی ترامپ برخوردار هستند اما حداقل با یادآوری پیروزی ترامپ بر چهره های شناخته شده حزب جمهوریخواه، می توان بلومبرگ را رقیبی جدی

به گزارش مشرق، روز گذشته بلومبرگ که از مدت‌ها پیش بحث کاندیداتوری او در انتخابات آمریکا مطرح بود به طور رسمی وارد گود رقابت ها شد. این میلیاردر آمریکایی در بیانیه ای که امروز یکشنبه منتشر کرد، گفت: برای غلبه بر دونالد ترامپ و بازسازی آمریکا تصمیم به شرکت در این انتخابات گرفتم.دونالد ترامپ تهدیدی جدی برای آمریکا و ارزش های آن است و دموکرات ها همه تلاش خود را به کار می گیرند تا مانع از انتخاب مجدد او شوند.

او ادامه داد: اگر ترامپ برای دومین بار پیاپی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود ممکن است که از ضررها و آسیب هایی که به واسطه او به ما رسیده بهبود نیابیم.

آقای بلومبرگ گفت. "من خودم را به عنوان یک سازنده و حل کننده مشکلات پیشنهاد می کنم و نه یک گوینده(شعار دهنده). کسی که برای نبردهای سخت و پیروزی آماده است. "

بلومبرگ جزو گروه  ۱۷ نفره از نامزدهای انتخاباتی دموکرات ها برای غلبه بر دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ است.

بلومبرگ کیست؟

مایکل آر بلومبرگ در ۱۴ فوریه ۱۹۴۲ در بوستون ، ماساچوست متولد شد. بلومبرگ که فرزند یک کتابدار بود در دانشگاه جان هاپکینز و هاروارد در سال ۱۹۶۶ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی شد و در این دوران با برادران سالومون در اولین کار خود در وال استریت شریک شد و او را به سرعت در مسیر موفقیت قرار داد. او شرکت خود را که انقلابی در توزیع اطلاعات مالی بود ایجاد کرد و از این طریق ثروتی افسانه ای برای خود دست و پا نمود. مجله فوربس سپتامبر سال ۲۰۱۹ ، ارزش خالص دارایی های بلومبرگ را ۵۶ میلیارد دلار برآورد کرد.

بلومبرگ در سال ۲۰۰۱ به عنوان شهردار نیویورک انتخاب شد و وی سپس برای دو دوره دیگر نیز پیروز انتخابات شد. پس از کناره گیری از سیاست در سال ۲۰۱۴ او به فعالیت های عام المنفعه با تمرکز بر بحث مبارزه با تاثیرات تغییرات اقلیمی و همچنین کمک به کمپین مبارزه با حمل آزادانه سلاح در آمریکا روی آورد.

بلومبرگ همچنین همراه با سندرز دو نامزد یهودی الاصل انتخابات هستند که در صورت انتخاب نخستین رئیس جمهور یهودی آمریکا خواهد بود.

دموکرات یا جمهوری خواه؟

بلومبرگ در حالی وارد گود انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات شده است که وی نیز همچون ترامپ ثروتمندی است که پایگاه اولیه سیاسی وی از حزب دیگر بوده است. وی در سال ۲۰۰۱ ، هنگامی که در انتخابات به عنوان ۱۰۸مین شهردار نیویورک پیروز شد ، خود را جمهوری خواه لیبرال خواند.

در سال ۲۰۰۸ در انتخاباتی جنجالی بلومبرگ پس از صرف مبلغ بی سابقه ای از پول خود (به بالای ۹۰ میلیون دلار) برای مبارزات انتخاباتی، او این بار به عنوان کاندیدای مستقل فعالیت سیاسی کرد.

او تاکنون چندین بار به طور جدی در مورد کاندیداتوری برای ریاست جمهوری اقدام کرده است که از جمله در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک نامزد مستقل خود را معرفی کرد اما سرانجام نتیجه گرفت که یک نامزد خارج از سیستم دو حزبی نمی تواند پیروز شود.

ظهور ترامپ به صورت جدی تری موجب شد تا بلومبرگ کاملاً به سمت حزب دموکرات سوق یابد. آقای بلومبرگ در مجمع انتخاباتی دموکراتها در سال ۲۰۱۶ صحبت کرد تا از هیلاری کلینتون حمایت کند و سپس به طور رسمی به عنوان یک دموکرات در انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۸ ثبت نام کرد و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در آن سال برای کمک به دموکرات ها برای تصاحب کنترل مجلس نمایندگان هزینه کرد.

شانس بلومبرگ در برابر رقبای دموکرات

ورود دیرهنگام بلومبرگ به رقابت این پرسش را بوجود آورده است که شانس وی در برابر چهره های شناخته شده حزب دموکرات همچون جو بایدن و برنی سندرز چقدر است؟

وی در روزهای اخیر برای جبران عقب افتادگی در رقم کم سابقه ای مبلغی در حدود حدود ۳۵ میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی که شرح زندگی و برنامه سیاسی وی است اختصاص داده است رقمی که بودجه تبلیغات دیگر کمپین ها را کمرنگ می کند. در مصاحبه ای که روز یکشنبه به صورت زنده پخش می‌شد ، بلومبرگ خود را "انتخاب جدیدی برای دموکرات ها" معرفی کرد.

پیام آقای بلومبرگ از همان آغاز ، به شدت متکی به زندگی نامه خود به عنوان یک مدیر اجرایی و تاجر موفق بوده است. مشاوران وی تصدیق می کنند که وی نسبت به نامزدهای دیگر حزب دموکرات برای رای دهندگان کمتر شناخته شده است اما به نظر آنها تنها بلومبرگ قادر است که رای ترامپ را که او نیز با سابقه کسب وکار تجاری به کاخ سفید راه یافت بشکند. بلومبرگ در اولین تبلیغات تلویزیونی خود را به عنوان مدیر اجرایی خودساخته از طبقه متوسط معرفی کرد و به بخشی از عمده موضوعات اصلی مورد توجه دموکرات‌ها مانند کنترل اسلحه و تغییرات اقلیمی که سابقه فعالیت در این حوزه ها را دارد تمرکز نمود. او همچنین بر توسعه اقتصادی و سلامت عمومی مثل مقابله با سیگارهای الکترونیک پرداخت.

به نظر کارشناسان پیام آغازین بلومبرگ از برخی جنبه ها متاثر شعارهای ضد واشنگتن جناح پوپولیستی حزب دموکرات ، که توسط کسانی چون آقای سندرز و سناتور الیزابت وارن از ماساچوست نمایندگی می شود، بوده است.

در این میان برخی معتقدند که ثروت خارق العاده او می تواند به یک چالش سیاسی برای وی تبدیل شود. تجربه ای که جامعه آمریکا از قدرت گرفتن ثروتمندان با روی کار امدن ترامپ به دست آورده این پرسش را مطرح میکند که چگونه یک شخص ثروتمند می تواند جانب طبقه فرودست را بگیرد؟ در همین راستا سناتور برنی سندرز پس از اعلام کاندیداتوری بلومبرگ و مبلغ هنگفت تبلیغات، وی را متهم کرد که در تلاش برای خرید انتخابات است.

شاید برای خنثی کردن این انتقادها بوده که در ویدئوی تبلیغاتی آقای بلومبرگ او بر پرداخت مالیات بیشتر از سوی ثروتمندان فراخوان داد.

به طور حتم بلومبرگ برای موفقیت باید برنامه ای برای جمع کردن آراء مخالفان سیاست های ترامپ در جامعه آمریکا داشته باشد که شامل اقلیت‌ها و سفیدپوستان کمتر مرفه می شود.

بلومبرگ قصد دارد از رقابت در ایالاتی که زمان کوتاهی تا رای گیری درون حزبی مانده جلوگیری کند و در عوض تمرکز خود را بر ۱۵ ایالتی که در ۳ مارس به صندوق های رأی می روند گذاشته است. او نیز مانند نامزدهای اصلی حزب دموکرات انرژی خود را در آیووا ، نیوهمپشایر ، کارولینای جنوبی و نوادا متمرکز کرده است.

برخی بر این اعتقادند که بلومبرگ می تواند در ایالت های آریزونا ، فلوریدا ، میشیگان ، کارولینای شمالی ، پنسیلوانیا و ویسکونسین به خوبی عمل کند.

در نهایت باید گفت که اگرچه رقبای بلومبرگ بر روی کاغذ از شانس بیشتری برای انتخاب به عنوان رقیب اصلی ترامپ برخوردار هستند اما حداقل با یادآوری پیروزی ترامپ بر چهره های شناخته شده حزب جمهوریخواه، می توان بلومبرگ را رقیبی جدی به حساب آورد.

منبع: الوقت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس