کد خبر 1014791
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
امیر مهدی زاده

در ادامه روز نخست مسابقات لیگ برتر کاراته وان اسپانیا، امیر مهدی‌زاده با برتری مقابل تمامی رقبای خود به دیدار نهایی راه یافت.

به گزارش مشرق، هفتمین و آخرین مرحله رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۱۹ از صبح امروز (جمعه) در مادرید اسپانیا آغاز شده است. در این چارچوب امیر مهدی‌زاده در رقابت‌های وزن ۶۷- کیلوگرم، ابتدا کامیلو ولوزو از شیلی را با نتیجه ۳ بر ۲ از مقابل برداشت. او در ادامه به مصاف یونس اولاد حاج عامر از بلژیک رفت و مقابل دارنده مدال نقره قهرمانی جوانان اروپا در سال ۲۰۱۹ به برتری ۲ بر یک رسید.

کاراته‌کای وزن ۶۷- کیلوگرم کشورمان در دور سوم به مصاف داگلاس کاستا، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸، قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۹ و دارنده سه مدال طلای مسابقات لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۱۹ از فرانسه رفت و موفق شد با اقتدار و نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را شکست بدهد. او در مرحله چهارم با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل ماسامیچی فوناهاشی از ژاپن به برتری رسید.

مهدی‌زاده در دیدار نیمه نهایی به مصاف هیروتو شینوهارا، قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۹ رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید تا صعود خود به دیدار نهایی را قطعی کند. مهدی‌زاده در شرایطی به دیدار پایانی مسابقات کاراته وان اسپانیا رسید که با تغییر وزن خود بعد از مسابقات بازی‌های آسیایی، در یک سال اخیر عملکرد خوبی نداشت و به نظر می‌رسد مجدداً در حال بازگشت به روزهای اوج خود است. 

مهدی‌زاده برای کسب مدال طلا روز یکشنبه به مصاف عبدالرحیم ازر اومر از ترکیه خواهد رفت. 

در همین وزن سعید احمدی، دیگر نماینده کاراته ایران ابتدا با نتیجه ۳ بر یک از سد سامی انخالی از اسپانیا گذشت و در ادامه با نتیجه ۲ بر یک مقابل تورال آقالارزاده از آذربایجان به برتری رسید. 

احمدی در دور سوم با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب ونیسیوس فیگوئرا، نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸  از برزیل شد. با شکست کاراته‌کا برزیلی در دیدار نیمه نهایی مقابل نماینده ترکیه، احمدی از دور مسابقات کنار رفت.

پیش از این سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم با شکست در دور سوم از دور رقابت‌ها کنار رفته بود و نگین باقری از راهیابی به دور سوم رقابت‌های کاتا بازمانده بود. 

هفتمین مرحله رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان اسپانیا به مدت سه روز در مادرید برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس