مجید نامجومطلق

پیشکسوت استقلال گفت: اگر استقلال این بازی را برابر سپاهان ببرد می تواند یک گام بلندی به سوی قهرمانی بردارد.

سرویس ورزش مشرق - در آستانه یکی از مهمترین دیدارهای باقیمانده تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر یکی از پیشکسوتان استقلال هشدارهایی برای اعضای این تیم داشت و البته به مدیران باشگاه تهرانی تذکر داد برای رسیدن به عنوان قهرمانی با نیمکت ضعیفی که استقلال در اختیار دارد کار بسیار دشوار و ریسکی پیش رویش است.

استقلال امروز (شنبه) از ساعت ۱۵ میهمان سپاهان خواهد بود.

مجید نامجومطلق در گفت و گو با مشرق، درباره بازی بزرگ اصفهان و اتفاقاتی که نتیجه این دیدار می تواند برای هر دو تیم در بر داشته باشد حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* بازی امروز اصفهان را چطور پیش بینی می کنید؟

- امروز قطعا یک بازی خوب و جذاب را از سوی هر دو تیم شاهد خواهیم بود. دو تیم با قدرت تهاجمی که برای حفظ جایگاه خود در جدول حتما به پیروزی در این دیدار فکر می کنند.

* از استقلال بگویید و اینکه این تیم را چطور ارزیابی کرده اید؟

- شاید استقلال در ابتدای فصل در کسب امتیاز چندان خوب عمل نکرد ولی در همان زمان هم گفتم با تکیه بر دلایل فوتبالی باید به این تیم امیدوار بود چون شاخصه های یک تیم خوب را دارا بود. استقلال در ابتدای فصل تغییرات زیادی در لیست بازیکنان و البته کادرفنی اش داشت و زمان لازم بود تا این عوامل به هماهنگی لازم برسند و دیدیم وقتی این هماهنگی بین نفرات و کادر فنی ایجاد شد تیم نتایج خوبی گرفت و روند صعودی اش را آغاز کرد. بازیهای اول استقلال هم نشان می داد که تیم دارای شخصیت و برنامه است اما در امتیازگیری ناکام بود ولی همان بازیهایش هم نویدبخش بود.

* سپاهان را در این فصل چطور دیده اید؟

- سپاهان یک تیم بسیار بسیار قدرتمند است که سرمربی خوبی هم دارد. این دو تیم در حالی به هم رسیده اند که هر دو در بهترین شرایط این سالهای خود هستند. با این تفاوت که تیم سپاهان امیر قلعه نویی را دارد که خودش سالها در استقلال بازی کرده و مربیگری این تیم را در کارنامه اش داشته است. گرچه او این روزها در تمرینات استقلال نیست ولی به هر حال با روش های بازی این تیم بهتر از دیگر مربیان لیگ برتری آشناست و این کار را برای استقلال دشوار خواهد کرد. ناگفته نماند استقلال هم در نقطه مقابل هفته به هفته بهتر می شود.

* استقلال توانایی شکست دادن سپاهان را دارد؟

- ما در قائمشهر تیمی را دیدیم که بسیار با برنامه کار می کرد. یک بازی فوق العاده از سوی هر دو تیم که البته سختی های خودش را هم برای استقلال داشت. امروزه دیگر در هیچ لیگ معتبری فوتبال را روی چمن مصنوعی بازی نمی کنند چون عوارض و عواقب بدی برای بازیکنان دارد. این کار منسوخ شده ولی ما دیدیم این دو تیم در چمن خراب قائمشهر خوب بازی کردند. نساجی هم تیمی جسور نشان داد که موقعیت های زیادی روی دروازه استقلال در هر دو نیمه ایجاد کرد ولی باز هم این استقلال بود که توانست در یکی از سخت ترین استادیوم های ایران دست پر به تهران برگردد و این کار کمی نیست.

* نقطه قوت سپاهان چیست؟

- استقلال باید خیلی مراقب باشد پشت ۱۸ قدم خطا ندهد. سپاهان علاوه بر داشتن مهاجمان قدرتی و شوتزینی که در اختیار دارد روی ضربات ایستگاهی هم گلهای زیادی را در این فصل زده و با گرفتن خطا پشت محوطه می تواند برای استقلال خطرساز شود. هافبک ها و بازیکنان کناری سپاهان هم تکنیکی و قدرتی هستند و این هم می تواند باعث شود خطاهایی ۱۸ قدم بگیرند.

* پس روز سختی انتظار حسین حسینی را نمی کشد؟

- قطعا عملکرد حسینی در این دیدار می تواند تأثیر مهمی در نتیجه ای که استقلال در اصفهان می گیرد داشته باشد.

* سیستم ۲-۵-۳ استرا در اصفهان هم جواب می دهد؟

- سیستم نوینی که استقلال در این فصل با آن بازی می کند در گذشته روش همه تیم های لیگ بود ولی این استقلال ۲-۵-۳ را به روشی نوین اجرا می کند. هر بازیکنی شرح وظایفی متفاوت با ۲-۵-۳ قدیم دارد و جالب اینکه بازیکنان استقلال این وظایف را عالی اجرا می کنند. اما یک نقطه مبهم در استقلال وجود دارد.

* چه نقطه مبهمی؟

- فرق سپاهان با استقلال در نیمکت هر دو تیم است. سپاهان به دلیل روش همیشگی امیر قلعه نویی تیمش در هر پست دو یا سه بازیکن همتراز دارد و در واقع یک تیم خوب روی نیمکتش می نشاند ولی استقلال از این نظر در برخی پستها هیچ بازیکن پشتیبانی ندارد. مسئولان استقلال باید هر چه زودتر برای پستهایی که استراماچونی نیاز به بازیکن دارد یارگیری کنند. در اینصورت تیم می تواند مدعی قهرمانی هم باشد. تیمی می تواند مدعی قهرمانی باشد که پشتوانه خوبی هم روی نیمکت داشته باشد. استقلال از این نظر دچار مشکل است.

* نتیجه چه می شود؟
- امیدوارم در نهایت یک بازی خوب را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم ولی اگر استقلال این بازی را ببرد می تواند یک گام بلندی به سوی قهرمانی بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    7 7
    در هر صورت امسال قهرمان لیگ ، قرعه به نام استقلاله
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    6 3
    استقلال بهترین و رو فرم ترین تیم ایران صدر واسه ماست
  • رضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    5 1
    باید استقلال بازیکن بگیره...باید..چرا اینا بیخیال شدن ...فتحی خواستن دکش کنند ولی استرا نتیجه گرفت و دکش نکردن...فتحی باید به فکر استقلال باشه و بازیکن براش بگیره .بازیکنای قلعه نوعی بسیا زیاد و گران قیمتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس