"هوای خفه‌کننده تهران" و انتظار تهرانی‌ها برای خداحافظی با مسئولان فعلی مدیریت شهری!

ظاهراً مردم تهران در این وانفسای آلودگی خفه‌کننده هوا چاره‌ای جز اینکه منتظر پایان عمر کاری مدیریت شهری فعلی تهران باشند، ندارند!

به گزارش مشرق، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در روزهای اخیر، شاخص آلودگی هوا در شرایط "هشدار" قرار گرفته است.

شاخص کیفیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته با عدد 158 در شرایط "ناسالم برای همه گروه‌ها" قرار گرفته است و با توجه به شرایط جوی تهران توصیه شده که افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

بیشتر بخوانید

تهران همچنان در محاصره ذرات معلق

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در برخی از مناطق تهران روز گذشته از عدد 170  گذشته است اما آلودگی در برخی مناطق بسیار بالاتر از این عدد بوده به طوری که منطقه پیروزی با شاخص آلودگی 177 بیشترین  میزان آلودگی و میدان فتح درمنطقه 9 با شاخص آلودگی 93 کمترین میزان آلودگی را به خود اختصاص داده‌اند.

در روزهای که مردم تهران به سختی نفس می‌کشند، خبری از برنامه‌ریزی و اقدام خاصی از سوی نهادهای مسئول از جمله شهرداری تهران نیستیم! مسئولان شهری در این روزها نسبت به انتقادات، روزه سکوت گرفته‌اند.

در سال‌های 96 و 97  به واسطه  وزش باد و بارش باران، شرایط هوای تهران خوب بود که مدیران شهری مدام از موفقیت‌های خود در اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا صحبت می‌کردند فارغ از اینکه اتفاق صورت گرفته به واسطه وزش باد و باران بوده نه طرح‌های شهرداری تهران!

آن روزها، محسن پورسیدآقایی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و البته مشاوران وی دائم از اثرگذاری طرح‌های خود عملکرد در تهران می‌گفتند! اما حکایت این روزهای تهران مسئله دیگری است و خبرها حاکی از آنست که نه تنها شهرداری تهران در کاهش آلودگی موفقیتی نداشته بلکه طرح‌های آن به میزان آلودگی هوای تهران افزوده است از جمله طرح کنترل آلودگی هوا.

برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری تهران در حوزه کاهش آلودگی هوا انتقادات جدی دارند؛ حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تاریخ 7 مهر ماه امسال ضمن تذکر به شهرداری تهران در مورد اجرای طرح جدید ترافیک گفت: این طرح سه ماه و 7 روز از اجرایش می‌گذرد اما به هدف اصلی که کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا بوده نرسیده است؛ در سال گذشته که طرح زوج و فرد اجرا می‌شد طی 93 روز ابتدای سال هوا 80 روز سالم و 13 روز ناسالم بود ولی امسال در همین مدت تنها 75  روز سالم بود.

نظری تصریح کرد: معاون شهردار وعده داده بود با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا وضعیت هوای تهران بهبود یابد اما در تابستان این مسئله محقق نشد و نگران هستیم در نیمه دوم سال مشکلات بیشتر شود.

از سوی دیگر، محمد علیخانی؛ رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر تهران نیز ضمن انتقاد از وضعیت آلودگی هوا تهران درباره طرح‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران برای کاهش آلودگی هوای تهران گفته بود: در این بخش به توفیقاتی نرسیدیم اما بارها معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران از موفقیت‌ها از طرح‌ها گفته است که بنده چندی پیش نامه‌ای برای شهردار تهران نوشته‌ام و خواستار دریافت اطلاعات شدم که در واقع برای آلودگی هوا چه مطالعات دقیقی توسط شرکت‌های خارجی انجام شده است!

همچنین پیروز حناچی شهردار تهران با اشاره به اینکه برای کاهش آلودگی راهی جز "وزش باد، بارش باران و کاهش تردد خودروها نداریم" گفته بود: 80 درصد آلودگی تهران مربوط به سوخت‌های فسیلی است؛ در شرایط «اینورژن» که جریان باد به حداقل رسیده و بارندگی نداریم، هیچ راهی جز کاهش تردد خودروها و محدودسازی آلاینده‌ها نداریم.

عملکرد ضعیفی مدیریت شهری طی دو سال گذشته در بخش‌های مختلف حتی صدای "محسن هاشمی" رئیس شورای شهر تهران را هم درآورده است؛ او اخیراً با اشاره به روزمرگی و کرختی در عملکرد اجرایی مدیریت شهری تهران متذکر شد: "شهرداری تهران در بخش‌های مختلف از جمله طرح جامع پسماند، تامین اتوبوس و مترو و...عملکرد ضعیفی داشته است."

ظاهراً مردم تهران در این وانفسای آلودگی خفه‌کننده هوا چاره‌ای جز اینکه منتظر پایان عمر کاری مدیریت شهری فعلی تهران باشند، ندارند!

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس