کد خبر 1014494
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
پناهجو

گارد ساحلی اسپانیا از قربانی شدن چهار پناهجو در دریای مدیترانه خبر داد که از شمال آفریقا به سمت اروپا در حرکت بودند.

به گزارش مشرق، گارد ساحلی اسپانیا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که قایق پناهجویانی که تلاش داشتند از آفریقای شمالی به سمت اروپا بروند، در دریای مدیترانه، واژگون شد.

بیشتر بخوایند:

غرق‌شدن کشتی پناهجویان در سواحل ایتالیا

کشف کانتینر حامل ۲۵ پناهجو در مسیر انگلیس

بنا به گزارش رویترز، در پی وقوع حادثه واژگونی قایق پناهجویان، دستکم چهار نفر جان خود را از دست داد و شانزده نفر همچنان ناپدید هستند.

تیم امداد و نجات، ۵۸ نفر از پناهجویان را که همگی سوار بر یک قایق بسیار کوچک بودند، نجات دادند.

گارد ساحلی اسپانیا اعلام کرد، قایق حامل پناهجویان در ۳۷ مایلی از ساحل مغرب بر روی آب شناور مانده بود و  نیروهای امداد سه جسد را شناور بر روی آب پیدا کردند و پناهجوی چهارم بعد از انتقال به ساحل جان خود را از دست داد.

مهاجرت از طریق دریا به اروپا از سال ۲۰۱۵ تاکنون کاهش شدید داشته است اما با اینحال، هزاران نفر همچنان گذرگاه خطرناک مدیترانه را برای رسیدن به اروپا انتخاب می‌کنند به امید آنکه از فقر و درگیری در کشورهای خود رهایی یابند.

مقام‌های اروپایی و اسپانیایی، قایق‌هایی را به همراه یک هواپیما در جستجوی شانزده نفری که همچنان وضعیت آنها نامشخص است، مستقر کرده‌اند.

بنا به گفته سازمان بین‌المللی پناهجویان، پیش از جدیدترین حادثه غم‌انگیزی که برای پناهجویان در دریای مدیترانه به وقوع بپیوندد، دستکم یکهزار و ۱۳۶ پناهجو در سال جاری میلادی در هنگام عبور از این گذرگاه، یا جان خود را از دست دادند و یا ناپدید شدند.

وخامت اوضاع در کشورهای آفریقایی موجب شده تا روزانه صدها نفر به امید یافتن نقطه امنی در اروپا، از مسیر ناامن و خطرناک مدیترانه راهی بنادر اروپایی شوند. مهر ماه امسال کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل گزارش کرد که از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۱۰۰۰ نفر از پناهجویان در حین عبور از مدیترانه جان خود را از دست دادند. 

اوایل مهرماه، کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل گزارش کرد که از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون، بیش از یکهزار نفر از پناهجویان در حین عبور از مدیترانه جان خود را از دست دادند.

بنا بر آمار و ارقام سازمان ملل، بیش از نیمی از مرگ و میر مرتبط با پناهجویان در سال جاری میلادی، مربوط به مسیر مرکز مدیترانه به سمت ایتالیا و جزیره مالت می‌شود و در حقیقت، ۶۸ درصد از آمار تلفات مربوط به پناهجویان مربوط به این مسیر است.

دولت ایتالیا که می‌گوید به دلیل شرایط بد اقتصادی دیگر امکان پذیرش پناهجویان را ندارد، در ماه‌های گذشته سیاستی سخت‌گیرانه در قبال ورود پناهجویان اتخاذ کرده و به کشتی‌های امدادی حامل مهاجران اجازه پهلو گرفتن در بنادر ایتالیا را نداده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس