سوريه.jpg

نیروهای ارتش سوریه در شمال شرق استان لاذقیه به درهای بسته خورده اند اما دو مسیر طلایی وجود دارد که می تواند به روند شکست ناپذیری تروریست های چند ملیتی پایان دهد.

سرویس جهان مشرق -نیروهای ارتش سوریه از اواخر مهر ماه تاکنون چند عملیات را در شمال شرق استان لاذقیه برای پاکسازی شهرک مهم و راهبردی «کبانی» انجام دادند اما گروهک های تروریستی چند ملیتی با حمایت های گسترده آنکارا موفق به دفع حملات شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ترکیه با تشکیل اتاق عملیات در محور شهرک «کبانی» به صورت مستقیم بر عملکرد عناصر تروریستی «حزب الترکستانی، انصار السلام، احرار الشام و...» نظارت و از آنان حمایت کرد تا از پیشروی نیروهای سوری جلوگیری به عمل آورد.

به گفته منابع میدانی، صعب العبور بودن و تسلط عناصر تروریستی بر ارتفاعات منطقه هم از عوامل دیگری به شمار می آیند که باعث شد تلاش نیروهای ارتش سوریه برای بازپس گیری شهرک استراتژیک «کبانی» به نتیجه نرسد.

آنکارا و گروهک های تروریستی خوب می دانستند اگر شهرک «کبانی» از اشغال خارج شود و به کنترل نیروهای سوری درآید، دشت «الغاب» را هم در شمال غرب استان «حماه» از دست خواهند داد و کار دشوار می شود.

عقب نشینی عناصر تروریستی از شهرک «کبانی» راه را هم برای پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر راهبردی «جسرالشغور» که یکی از مهم ترین پایگاه های تروریست ها در جنوب غرب استان ادلب محسوب می شود، باز می کند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری از زمان شروع عملیات در شمال شرق استان لاذقیه، بیشتر تمرکز و توان خود را برای آزادی شهرک «کبانی» بر روی محور جنوبی معطوف کردند و همین مسئله باعث شده ناکام بمانند.

نباید فراموش کرد که شهرک بسیار مهم «کبانی» در حدفاصل کوه های «زویقات و برزه» و ارتفاعات « ۱۱۲۵، ۱۱۵۴، ۱۱۱۲، ۱۰۸۵، ۱۱۰۰، ۱۱۴۶ و سیریاتیل» واقع شده و سیطره تروریست ها بر این مناطق کار را برای پیشروی نیروهای ارتش سوریه از محور جنوبی سخت کرد.

در حال حاضر، اگر چه نیروهای ارتش سوریه در محور جنوبی به مشکل برخورده اند اما این امکان برای آنان وجود دارد که از دو مسیر دیگر عملیات را همزمان ادامه دهند و فشار را بر عناصر تروریستی در شهرک «کبانی» چند برابر کنند.

نیروهای سوری در مسیر نخست در شمال شرق استان لاذقیه می توانند از محور «عکو - نحشبا» به سمت شمال پیشروی کنند و با آزادسازی مناطق «دویرنه، رویسه، الجوز، دحدو» فشار را از محور غربی بر گروهک های تروریستی در شهرک «کبانی» افزایش دهند.

در این مسیر کوه های «کفرسند و برزه» و ارتفاعات «سیریاتیل، ۱۱۵۴ و ۱۱۴۶» واقع شده اند و امکان دفاع برای عناصر تروریستی وجود دارد اما باز شدن این جبهه همزمان با درگیری در محور جنوبی تمرکز تروریست ها را در شهرک کبانی بر هم می زند و البته فعال شدن مسیر دوم هم فرصت را برای قدرت نمایی نیروهای ارتش سوریه مهیا می کند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری در مسیر دوم هم می توانند از محور شمال غرب استان حماه برای پاکسازی شهرک «کبانی» وارد عمل شوند چرا که هموار بودن منطقه و تعداد کم ارتفاعات سرعت پیشروی ها را بیشتر می کند.

نیروهای ارتش سوریه در محور شمال غرب استان حماه باید در گام نخست مناطق مهمی از جمله «السرمانیه و دویرالاکراد» را پاکسازی کنند و در ادامه با پیشروی در محور غربی، کوه راهبردی «الکتف» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

موفقیت در محور شمال غرب استان حماه باعث خواهد شد نیروهای سوری به طور کامل از محور شرقی بر شهرک «کبانی» اشراف پیدا کنند و گروهک های تروریستی را تحت فشار شدید قرار دهند و یک گام دیگر به پیروزی در شمال شرق استان لاذقیه نزدیک شوند.

به گزارش مشرق، شکست قطعی گروهک های تروریستی و آزادی شهرک «کبانی» نیازمند عملیات همزمان نیروهای ارتش سوریه در سه محور جنوبی، غربی و شرقی است چرا که تجربه ماه های گذشته به خوبی نشان داده عملیات از یک محور با وجود امکانات زرهی گسترده به نتیجه ای نخواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    14 5
    خوب عالی این نقشه عملیاتی را برای ما نوشتی ولی چکار می توانیم انجام دهیم!؟
  • حسین ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    20 18
    تنها راه پیروزی سوریه اتحاد با کرداست دشمن اصلی مردم سوریه این گروههای تروریستی نیستن بلکه رژیم تروریست و اشغالگر ترکیه ست
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      16 9
      اگه این کار رو بکنه زود تر تجزیه میشه
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      10 32
      کردها اتحاد نمیخواهند کردها به حداقال خودمختاری راضی هستند اونهم با گرفتن امتیازات زیاد چون مسلح ماندن نیروهاشون
  • رضا IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    4 7
    ارتش سوریه بدون حمایت ایران و روسیه و حزب الله عرضه مقابله با تروریستها را ندارد
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    10 6
    کشور تروریست پرور ترکیه در کشور مردم چه غلطی می کند نابودشده کشور جعلی آتاتورک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس