محمد ایمانی

تا آن جا که سعید لیلاز عضو مرکزیت حزب کارگزاران چندی قبل تصریح کرد "اگر این اختیارات گسترده را به چوب خشک داده بودند، وضعیت اقتصادی به مراتب بهتر از وضعیت فعلی بود".

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

رئیس جمهور، طبق قانون اساسی، اختیارات گسترده ای دارد. آقای روحانی مازاد بر این، با این پیش فرض که شرایط اقتصادی کشور جنگی است، کلی اختیارات جدید گرفته است.

تا آن جا که سعید لیلاز عضو مرکزیت حزب کارگزاران چندی قبل تصریح کرد "اگر این اختیارات گسترده را به چوب خشک داده بودند، وضعیت اقتصادی به مراتب بهتر از وضعیت فعلی بود".

سال گذشته پس از آن که نمایندگان مجلس از پاسخ های روحانی به چهار پرسش از پنج سوال اقتصادی خود قانع نشدند، حزب کارگراران در بیانیه ای تصریح کرد:

"پاسخهای روحانی، نه  مجلس را قانع کرد، نه ملت را راضی ساخت. دولت، فاقد استراتژی اقتصادی روشن است. دولت روحانی، دولتی سرگشته  است. اوج این سرگشتگی را می‌توان در سیاست ارزی دید. دولت می‌توانست مانع از شوک دی‌ماه 96 شود.

کاربست سازوکارهایی که منجر به تغییرات پی‌درپی در سیاست‌های ارزی در بهار 97 شد، متأسفانه بستر ویژه‌خواری اخلالگران  را فراهم ساخت و موجب سردرگمی بازار و ابهام و سرگشتگی فعالان اقتصادی شد.

متأسفانه با وجود نقدها بر سازمان برنامه و بودجه، در دولت دوم روحانی اصلاحی صورت نگرفت. فقدان استراتژی، دولت را به مجمعی از بوروکرا تهای بی‌انگیزه بدل ساخته که دولت را  نه به عنوان «مغز متفکر توسعه ملی» بلکه به یک «اداره‌ی کاغذی» تقلیل می‌دهند".

آخرین بار امروز، آقای روحانی به شکلی عجیب، درباره شوک بنزینی که دولت بانی آن بوده، ابراز بی خبری کرد و مانند واگذاری رانتی 18 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی، به فرافکنی پرداخت!
این رفتار غیر مسئولانه را مقایسه کنید با حمایت مسئولانه رهبر حکیم انقلاب از دولت که به تصریح عباس عبدی "اگر رهبری به ماجرای بنزین ورود نمی‌کرد، هیچ چیز باقی نمی‌ماند".

این حمایت در حالی است که رهبری، بیشترین نقد ها و نصیحت های دلسوزانه را نسبت به بی عملی و سوء تدبیرهای اقتصادی داشته اما در عین حال، دولت را در روزهای سخت تنها نگذاشته اند.

جالب و تلخ این که حمزه غالبی رئیس شاخه جوانان در ستاد انتخاباتی موسوی (سال 88) امروز تصریح کرد "اصلاح طلبان نمی خواهند شریک شکست روحانی باشند و بنابراین با او فاصله گذاری می کنند، در حالی که روحانی به خواسته ها و برنامه های آنها عمل کرد"!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    0 13
    اگر سرک کشیدن به حساب مردم FATF نیست و تنها مسئولین می مانند چرا FATF را تصویب نمی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس