زندان گوانتانامو

خانم کلمانتین اتن، نماینده پارلمان فرانسه طی اظهاراتی در مجلس این کشور، اقدام امارات عربی متحده در ایجاد بازداشتگاه در محل تاسیسات گازی شرکت توتال در یمن را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، خانم کلمانتین اتن نماینده پارلمان فرانسه طی اظهاراتی در مجلس این کشور ضمن محکوم کردن اقدام امارات عربی متحده در ایجاد بازداشتگاه در محل تاسیسات گازی شرکت توتال در یمن از اظهار بی اطلاعی وزارت نیروهای مسلح فرانسه در این خصوص ابراز تعجب کرد.

ببینید:

فیلم/ حیرت غربی‌ها از توان بازدارندگی محور مقاومت

وی از دولت فرانسه خواستار توضیح در خصوص چگونگی ایجاد این بازداشتگاه در محل تاسیساتی که فرانسه به میزان ۳۹ درصد در سرمایه آن شریک می باشد و همچنین موضوع فروش تسلیحات به امارات شد.

نماینده پارلمان فرانسه وجود این بازداشتگاه را به زندان آمریکایی گوانتانامو در خاک کوبا تشبیه کرده و ضمن محکومیت این اقدامات که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده از مسئولیت مقامات فرانسوی در قبال این زندان از طریق باز خواهی از شرکت توتال تاکید کرد.

چندی قبل روزنامه لوموند نیز طی مطلبی از گزارش۳ سازمان غیردولتی مبنی بر وجود یک مرکز شکنجه در محل تاسیسات گازی در منطقه بلحاف در جنوب یمن خبر داده بود و خواستار توضیح دولت فرانسه و شرکت توتال در این خصوص شد


منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس