لبنان نمایه

وزیر کشور در دولت پیشبرد امور لبنان درباره مرحله حساسی که لبنان در آن به سر می برد، هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، ریاالحسن وزیر کشور در دولت پیشبرد امور لبنان درباره مرحله حساسی که لبنان در آن به سر می برد، هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

پیام «اسد» به رئیس‌جمهور لبنان

وی در توییتی با اشاره به اینکه کشورش در مقطع حساسی به سر می برد، افزود: خداوند به همه ما یعنی مسئولان و لبنان برای انتخاب مسیر درست کمک کند. لبنانی ها هنوز وقت دارند تا مرحله دشواری که با آن روبرو هستند را پشت سر بگذارند تا به ساحل امن برسند.

این سخنان وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان در حالی مطرح می شود که لبنان شاهد اعتراضات گسترده ای است و اخیرا درگیری هایی رخ داده است.

ساعاتی قبل  ارتش لبنان با صدور بیانیه ای از بازداشت ۱۶ نفر در جریان اغتشاشات شب گذشته در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است: در طرابلس اموال عمومی و برخی بانکها و ساختمان یکی از احزاب در معرض حمله قرار گرفته و بمب های آتشزا به سوی نظامیان پرتاب شده است و نظامیان با سنگ هدف قرار گرفته اند که بر اثر آن ۳۳ نظامی زخمی شده اند.

ارتش لبنان اعلام کرد: موتور سیکلت هایی که صاحبانشان آنها رها کرده و فرار کرده بودند، مصادره شده است. در جاده قدیمی صیدا حدفاصل مناطق الشیاح و عین الرمانه و هنگام تلاش ارتش برای برقراری نظم و امنیت، ۱۰ نظامی زخمی شده اند. در بکفیا در استان جبل لبنان و هنگام بازگشایی جاده ای، هشت نظامی در جریان سنگ پرانی میان ساکنان و سرنشینان خودروها و ازدحام حاصل از آن زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: ارتش موفق به بازگردانیدن اوضاع به حال طبیعی در مناطق مختلف شده است و روند تحقیق از بازداشت شدگان ادامه دارد.

شایان ذکر است که لبنان از ۱۷ اکتبر گذشته شاهد اعتراضات گسترده و متوالی است که خواسته آن انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام و حذف نظام سهمیه ای طایفه ای در سیاست است. سعد حریری در سیزدهمین روز از این اعتراضات استعفا کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس