نظامیان ترکیه

یک منبع سوری گفت انفجارهای شهرهای رأس‌العین و تل ابیض در شمال این کشور با هدف کوچاندن مردم آن است تا عناصر مسلح وابسته به ترکیه در آن ساکن شوند.

به گزارش مشرق، در آخرین انفجاری که در شهر «تل ابیض» واقع در استان رقه در شمال سوریه رخ داد، ۱۵ غیر نظامی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: «چشمه صلح» بر اساس تقویم خاصی انجام نمی‌گیرد!

این شهر که در اشغال نظامیان و تروریست‌های وابسته به ترکیه قرار دارد، نخستین شهر تحت اشغال این عناصر نیست که در آن، چنین انفجارهایی رخ می‌دهد؛ به نحوی که پیش از این، چنین انفجارهایی در شهرهای تحت اشغال عناصر وابسته به ترکیه از جمله «عفرین»، «الباب» و «رأس العین» رخ داده است.

پایگاه خبری «العهد» گزارش داد که تنها هدف این انفجار، هدف قرار دادن افراد غیر نظامی است، نه «سربازان ترکیه‌ای یا هر تروریستی از مزدوران آنان».

به گزارش العهد، شهرهای عفرین و الباب، پس از ورود ارتش و عناصر وابسته به ترکیه شاهد تغییر زیادی در بافت جمعیتی مردم ساکن در خود بوده است؛ به گونه‌ای که عناصر وابسته به ترکیه به همراه خانواده‌های خود در این مناطق ساکن شدند و پیش از این اقدام، ساکنان اصلی را به هر نحوی که بود، مجبور کردند محل زندگی خود را ترک کنند.

این پایگاه با اشاره به اینکه چنین سناریویی در حال حاضر در رأس العین و تل ابیض در حال اجراست، به نقل از یک منبع سوری در تل ابیض گزارش داد، در این شهر و روستاهای اطراف، نظامیان ترکیه و عناصر وابسته به آن، ساکنان را به زور مجبور به کوچ اجباری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات این نظامیان و عناصر مذکور، باعث فرار ساکنان تل ابیض و روستاهای اطراف آن شده است، گفت: «تروریست‌ها به هر اقدامی مانند سرقت وسایل، منازل و مزارع و کشتار و بازداشت غیر نظامیان می‌زنند تا ساکنان بترسند و مجبور شوند منطقه را ترک کنند».

این منبع با تأکید بر اینکه انفجار اخیر در تل ابیض، از زمان ورود گروه‌های تروریستی، چهارمین انفجار است، خاطر نشان کرد، انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده در رأس العین و ریف آن، هیج مقر ارتش ترکیه یا عناصر وابسته به آن را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه در محله‌های مسکونی رخ می‌دهد و قربانیان آن نیز زنان و کودکان بی‌گناه هستند.

وی این انفجارها «اقدام تروریستی سازمان‌یافته و هدفمند» توصیف کرد که هدف از آن، مجبور کردن باقی مانده ساکنان برای فرار از این منطقه است تا عناصر تروریستی وابسته به ترکیه به همراه خانواده‌هایشان اسکان پیدا کنند؛ به نحوی که «تا کنون در شهر تل ابیض بیش از ۱۰۰ خانواده از تروریستهای جبهه النصره و وابسته به ترکیه ساکن شده‌اند».

این منبع سوری با انتقاد از تلاش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی در دو شهر مذکور مانند عفرین و الباب، خاط نشان کرد که بیشتر ساکنان رأس العین و تل ابیض به مناطق مابین الحسکه و المالکیه در شمال شرق سوریه کوچ کردند و تعداد آنان، حدود ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    26 23
    مانند قبرس
  • آرش IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    13 4
    شما که موافقی !!!
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    37 14
    خوب کاری میکنند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    6 9
    ترکها در نسل کشی و تغییل نسل استاد هستند
    • حسام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      2 1
      نسل توروهم منقرض کردند که میگی استادن؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    4 6
    مرگ بر اردوغان
  • رامین IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    6 2
    اون منبع به اصطلاح آگاهتون نگفت احیانا این انفجارها ممکنه کار پ ک ک باشه تا بافت جمعیتو رو به نفع خودش عوض کنه؟ تو چند سال گذشته کرد های سوریه خوب تونستن منطقه شمال وسریه رو از ترکمن و عرب خالی کنند... نمونه خیلی آشکارش تو کرکوک عراق قبل از رفراندوم
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    1 4
    پانترکیسم مساوی وحشیگری مغولی
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    مانند قره باغ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس