روحانی

رییس جمهور گفت: خط راه‌آهن میانه-بستان اباد تا پایان سال آینده به تبریز می‌رسد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد اظهار کرد: خدای بزرگ را شکرگزارم امروز میهمان مردم استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان بستان آباد هستم گرچه چند ماه پیش بنده در خدمت شما بودم. 

وی با بیان اینکه این راه‌اهن باید تا تبریز ادامه داشته باشد، گفت: از وزیر راه قول افتتاح و تکمیل آن تا پایان سال آینده را گرفتیم.

ببینید:

رئیس جمهور ایران افزود: این پروژه دو خطه اجرا شده و آغاز خوبی برای آینده کشور است.

روحانی گفت: قول داده بودم و خوشحالم که به این قول عمل شد زیرا قول من وصل چند استان اعم از همدان، کرمانشاه، ارومیه، گیلان، رشت و تبریز از مسیر  بستان‌آباد به میانه بود که افتتاح شد. 

وی ادامه داد:  افتتاح و وعده ما عملی شد و امیدواریم وزیر و بخش راه‌آهن آن وعده‌هایی که می خواهیم را تا مایان دولت انجام دهند. 

روحانی اظهار داشت: وظایف دولت آماده کردن زیرساخت‌هاست و مردم برای رفاه و توسعه نقش موثری دارند تلاش خواهد شد، تا زیرساخت‌ها برای پروژه های مختلف فراهم شود.

رئیس جمهورتصریح کرد: راه ها، آب بهداشتی، ریل، اینترنت، بنادر، فرودگاه و غیره زیرساخت‌های مهمی هستند که دولت باید انجام دهد و در بقیه عرصه‌ها نیز مردم مشارکت کنند.

 روحانی خاطرنشان کرد: در بستان‌آباد طرح‌های خوبی در زمینه مسائل مربوط به تولید، خدمات، عمرانی اجرا شده و تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی از سال ۹۲ تاکنون در این شهرستان بستان‌آباد اجرا شد و حدود ۳۰۰ طرح عمرانی اجرا شده است و یکی از پروژه‌های مهم همین راه‌آهن است.

وی ادامه این طرح جزو مسوولیت‌های ماست که ادامه خواهد داشت. 

روحانی با تشکر از مردم برای حمایت از رهبری و انقلاب، گفت: همیشه مردم  آذربایجان به ویژه تبریز برای امنیت کشور پیشتاز بودند و در حوادث اخیر هم با کمال دقت و هوشیاری و زمان‌شناسی به صحنه آمدند. 

وی گفت: کشور از آن مردم است و همه جا باید در کناد هم باشیم و وقتی مشکلی پیش می‌آید همه در خط مقدم هستند به طوریکه چادرهایی در روستای دستجرد دیدیم، سه شهید در دفاع مقدس تقدیم اتقلاب کرده بود و این مردم در روز دفاع و انقلاب و امنیت در کنار ما هستند که جای سپاس دارد. 

روحانی گفت: ما در خدمت شما هستیم و دولت در حد توان هر اقدامی را که بتواند انجام می‌دهد. 

وی افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان فقط پروژه برق و نیرو در مرداد در تبریز افتتاح شد و امروز نیز پروژه‌های زیادی به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم هر روز، روز شادی، افتتاح و خوشحالی باشد، مردم برای ما عزیز هستند و ما برای آنها تلاش خواهیم کرد.

گزارش فارس حاکی است، رئیس جمهوری امروز چهارشنبه با حضور در ایستگاه راه آهن بستان آباد دستور افتتاح و بهره برداری رسمی از خط آهن میانه- بستان آباد را صادر کرد.

این خط ریلی در ۶ قطعه و به طول ۱۳۲ کیلومتر با هزینه  ۵ هزار میلیارد ریالی از ایستگاه میانه شروع شده و با گذر از مسیر کوهستانی و عبور از شهرهای ترکمنچای و تیکمه داش به ایستگاه راه آهن بستان آباد متصل می شود.

در فاز بعدی این طرح، مسیر ۷۱ کیلومتری بستان آباد به ائل گلی در تبریز به بهره برداری خواهد شد.

براساس این گزارش طرح احداث راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش ۱۱۴ کیلومتر مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور، با اعتبار ۱۴هزار و ۱۴۰ میلیارد ریالی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که با اتمام عملیات اجرایی این طرح زمان حرکت قطار تهران - تبریز حدود ۵.۵ ساعت کاهش خواهد یافت. این مساله در کاهش هزینه های تمام شده جابجایی کالا و مسافر داخلی و همچنین رشد سهم ایران در ترانزیت بین المللی در منطقه نقش اساسی به همراه دارد.

اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر و ظرفیت جابجایی سالانه ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون نفر مسافر از مزایای این طرح توسعه ای در استان آذربایجان شرقی است.

همچنین با فرمان رئیس جمهور و بدرقه وی و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نخستین قطار مسافربری ایستگاه بستان آباد با ۱۵۹ مسافر که از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران  شهر بستان آباد هستند، به مقصد مشهد مقدس به حرکت درآمد.

در این طرح ریلی اولین محموله ریل ملی تولید ذوب آهن اصفهان در راه آهن بستان آباد- میانه نصب شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    0 0
    مسیر فوق بسیار کوهستانی و صعب العبوره و علت اینکه اینهمه ساخت ان به درازا کشید همین بود البته تشر استاندار اذربایجانشرقی به اقای رئیس جمهور هم بی تاثیر نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس