کد خبر 1014131
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
پرتاب ماهواره هندی

سازمان پژوهش‌های فضایی هند، ساعاتی پیش موفق به پرتاب ۱۴ ماهواره به فضا شد.

به گزارش مشرق، یک موشک متعلق به "سازمان پژوهش‌های فضایی هند"(ISRO) که "وسیله پرتاب ماهواره قطبی" نام دارد، امروز صبح ساعت ۷:۲۸ صبح (۹:۲۸ صبح به وقت محلی هند) ۱۴ ماهواره را به مدار زمین فرستاد.

البته از این تعداد، ۱۳ ماهواره متعلق به آمریکا است که ۱۲ فروند از آنها برای یک شرکت تصویربرداری از زمین است.

بیشتر بخوانید:

نخستین ماهواره سودان به فضا پرتاب شد

"وسیلهٔ پرتاب ماهوارهٔ قطبی"(PSLV) سازمان پژوهش‌های فضایی هند از مرکز فضایی "ساتیش داوان"(Satish Dhawan) در  هند، ماهواره‌ها را به فضا فرستاد.

 حدود ۱۸ دقیقه پس از لحظه پرتاب، ماهوراه رصدی "Cartosat-۳" طبق برنامه‌ها در مرحله مورد نظر قرار گرفت. این ماهواره‌ تنها ماهواره هندی بود که به فضا رفت. باقی آنها که ۱۳ ماهواره آمریکایی بودند، همه "تاسواره" بودند.

تاسواره‌ها ماهواره‌هایی هستند متشکل از واحدهای ساختاری مکعبی که حدود هزار و ۳۰۰ گرم وزن برای آنها تعریف شده است.

پس از پرتاب ماهواره هندی، این ماهواره‌های آمریکایی هم با موفقیت به فضا رفتند.

ایسرو در یک بیانیه رسمی نوشت: ماهواره "Cartosat-۳" هندی‌ها هزار و ۶۲۵ کیلوگرم وزن دارد و یک ماهوراه پیشرفته رصد زمین است که توانایی تصویربرداری آن بسیار بالاست و قادر به ثبت تصاویری بسیار با کیفیت است.

این فضاپیما برای مطالعه زمین از مدار پایین تا پنج سال آتی طراحی شده و در این مدت اطلاعاتی جمع‌آوری خواهد کرد که به برنامه‌ریزی‌های شهری و توسعه منابع و زیرساخت‌ها کمک می‌کند. البته مسئولیت‌های دیگری هم برای این ماهواره تعریف شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    6 1
    البته که هند از نظر توان مالی و توان فنی و همچنین امکان همکاری و کمک گرفتن از کشورهای صاحب تکنولوژی بسیار جلوتر از ماست. اما واقعا هروقت خبرهایی از این دست میشنویم و یاد این رخوت چند ساله در بخش فضایی خودمون میفتیم واقعا دلمون میگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس