مایلی کهن

محمد مایلی کهن با توجه به حواشی اخیر پیرامون تیم ملی فوتبال گفت: طبیعی است که ویلموتس هم برای ما ناز کند.

به گزارش مشرق، با سرمربی اسبق تیم ملی تماس گرفتیم تا درباره مشکلات امروز این تیم و مسائل مربوط به رفتن مارک ویلموتس و آمدن برانکو ایوانکوویچ با او صحبت کنیم، اما گویا داغ دلش را درخصوص مشکلات کشور تازه کردیم و او تا توانست به روحانی و دولتش تاخت. این‌طور گفت که قرار است امروز نامه سرگشاده‌ای برای رئیس‌جمهور ارسال کرده و انتقاداتش را مطرح کند. البته انتقاد از فوتبالی‌ها خصوصا مسئولان فدراسیون فوتبال را هم مثل همیشه در دستور کار داشت. گفت‌وگو با محمد مایلی‌کهن را در زیر بخوانید.

در این روزهایی که دلخوشی مردم فوتبال است، انگار تیم ملی دارد به بیراهه می‌رود.

این حرف‌ها چیست؟ اگر بچه‌ات مریض باشد یا شغل و پیشه نداشته باشی که نان حلال دربیاوری، باز هم دلخوشی‌ات فوتبال است؟ وقتی نداری بخوری باز هم نگرانی و دغدغه‌ات فوتبال است؟ فوتبال کیلویی چند است. الان یک خانواده 4 نفره 3 وعده در روز فقط نان بخورند باید 400 هزار تومان بدهند. مگر می‌شود بنزین 3 هزار تومن بشود، اما کسی حق نداشته باشد به کسب‌وکارش اضافه کند؟ همین الان تاکسی‌ها 50 درصد گران کرده‌اند و شخصی‌ها هم که از این راه امور خود را می‌گذرانند جای خود دارند. قیمت‌ها همه چند برابر شده و بعد از بنزین 3 هزار تومنی و گوجه 15 هزار تومنی فقط باید گفت «علی برکت‌الله».این کارها نتیجه‌اش فقط گذاشتن مردم جلوی مردم است. الان 30 میلیون پرونده در دادسراها داریم که نتیجه همین سیاست‌هایی است که اعمال می‌شود. من می‌خواهم در همین خصوص برای رئیس‌جمهور نامه بنویسم.

در این نامه چه حرفی قرار است بزنید؟

می‌خواهم از وی سوال کنم از کجا دارو می‌خرد یا در کدام بیمارستان در صف می‌ایستد؟ اصلا روحانی درد جامعه‌اش را می‌داند؟ اصلا اجازه می‌دهند این اتفاق بیفتد؟ آیا او مشکلات مردم و جامعه را لمس که چه عرض کنم، حس می‌کند؟ من الان بین مردم هستم و همه کارها و خریدهایم را هم خودم انجام می‌دهم. با اتوبوس و مترو و بین مردم این‌ور و آن‌ور می‌روم و از نزدیک درد و رنج مردم را لمس می‌کنم. متاسفانه در زمان رئیس‌جمهور سابق هم حرف‌هایی زده می‌شد که الان هم دارند آن را تکرار می‌کنند.

یک مقدار فضا را فوتبالی کنیم. نتایج و اتفاقات فوتبالی را دنبال می‌کنید؟

بارها گفته‌ام من فوتبال را دوست ندارم بلکه عاشقش هستم.

بیشتر بخوانید:

بیشتر مدیران فوتبال با خفت و خواری رفته‌اند

پس حتما خبر دارید که تیم ملی گرفتار شده و شاید این‌بار حتی از گروهش هم صعود نکند؟ این تیم درگیر مشکلات عدیده‌ای شده و شاید ویلموتس با فدراسیون فسخ کند.

چه کسی گفته تیم ملی ما گرفتار شده و نمی‌تواند به مرحله بعدی برسد؟ نیاز نیست خیلی به عقب برگردیم؛ در گذشته مگر به لبنان نباخته بودیم؟ مگر از عمان شکست نخوردیم؟ مگر زمان آقای کی‌روش با شانس و اسطرلاب در بازی آخر مقابل کره‌جنوبی به جام‌جهانی نرفتیم؟

ولی اوضاع تیم اصلا مناسب نیست. سرمربی بلژیکی از مشکلات مربوط به قرارداد گفته و می‌گویند شاید برنگردد!

طبیعی است که ویلموتس هم برای ما ناز کند. زمانی که با وی قرارداد بستند، می‌گفتند قراردادی با او بستیم که در سازمان ملل هم این‌طور قراردادی نمی‌بندند! الان چطور شده که مشکلات قرارداد به وجود آمده؟ مگر آقایان مسئول در فوتبال ما تجربه قرارداد کی‌روش را نداشتند؟ پس چرا استفاده‌ای از آن نکردند؟

شاید همین آقایان در دفاع از خود بگویند قرارداد کی‌روش زمان کفاشیان بسته شده و به آنها مربوط نیست!

یک چیزی به شما بگویم و خیال‌تان را راحت کنم. در این مملکت برای همه دلار و ریال و پول هست جز مردم این کشور! اتفاقا دلارها و ریال‌ها خیلی هم راحت داده می‌شود. اما سوال من این است که با این وضعیت و مشکلات ارزی چه نیازی به مربی خارجی داریم؟

الان هم که اسم برانکو برای تیم ملی مطرح شده است. شما موافق این جابه‌جایی هستید؟

عجیب است که دوباره اسم او را علم کرده‌اند. مگر همین برانکو که الان دوباره ایران شده کشور دومش، 6 ماه پیش بدون سوت ما را نفروخت و نرفت؟ قدیم‌ها با یک سوت می‌فروختند، اما برانکو بدون سوت ما را فروخت. حالا که از همه جا مانده و رانده شده، دوباره ایران شد کشور دومش؟ ما حتی عربستان هم نیستیم. تا یک مقدار طرف نتیجه نگرفت در موعد خودش، با بدترین شکل ممکن او را اخراج کردند، اما ما یادمان رفته که همان طرف چطور برایمان گربه‌رقصانی می‌کرد. حالا هم که طلب گذشته او را هم باید بدهیم، مالیاتش هم هست و تازه شنیده‌ام که قرارداد
3 ساله هم می‌خواهد. این چیزهاست که آدم را اذیت می‌کند.

به نظر شما مقصر اصلی وقوع این مشکلات کیست؟

مگر ویلموتس همانی نیست که بهترین مربی دنیا بود و 120 کشور او را می‌خواستند، اما چون عاشق ایران بود به همه پیشنهادها پاسخ رد داده و به اینجا آمد؟ الان هم ویلموتس مقصر نیست بلکه همه این مسائل بر می‌گردد به کارگزاران لایق فوتبال و رئیس روسای لایق‌تر فدراسیون فوتبال ما.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس