کد خبر 1013703
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
والیبال روسیه

ورزشکاران روسی ممکن است از شرکت رقابت بین المللی از جمله بازی‌های المپیک در سال آینده منع شوند.

به گزارش مشرق، ورزشکاران روسیه ممکن است از شرکت رقابت بین المللی از جمله بازی‌های المپیک در سال آینده منع شوند و این کشور ممکن است حق میزبانی مسابقات بزرگ را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید:

دوپینگ ۷ وزنه بردار روس مثبت شد

واقعیت این است که در آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه (RUSADA) بار دیگر اختلافات زیادی نسبت به آژانس مبارزه با دوپینگ جهانی دیده شده است. یوری گانوس، مدیرکل روسادا در این مورد اظهار داشت: کمیته اجرایی آژانس مبارزه با دوپینگ جهانی (WADA) در نظر دارد تحریم‌های جدی علیه ورزش روسیه انجام دهد که لیست دقیق آنها روز 9 دسامبر مشخص خواهد شد.

آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه به خاطر تغییراتی که در بانک اطلاعات آزمایشگاه مسکو پیدا شده در مظان اتهام است. این بانک اطلاعاتی حاوی نتایج آزمایش نمونه‌های دوپینگ از ورزشکاران روسی در سال‌های 2012 تا 2015 است. این پایگاه در اوایل ژانویه به WADA منتقل شد و اختلافا زیادی با نمونه‌های موجود در آزمایشگ‌های وادا داشت. اگر آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه دوباره در زمنیه اختلاف  نمونه‌ها متهم شناخته شود، ممکن است ورزشکاران روسی از مسابقات بین المللی از جمله بازی‌های المپیک 2020 منع شوند و این کشور ممکن است حق میزبانی مسابقات بزرگ از جمله مسابقات والیبال قهرمانی جهان 2022 را از دست بدهد.

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل روسیه از راهیابی به المپیک 2020 در پنجره نخست انتخابی محروم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس