سوریه (1).jpg

گروهک‌های تروریستی در روزهای گذشته ضربات مهلکی را از نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب متحمل شده‌اند و کنترل ۴ شهرک مهم و راهبردی را از دست دادند.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای ارتش سوریه از بیست و دوم آبان ماه امسال و پس از دفع حملات گروهک های تروریستی در حومه شهرک راهبردی «خان شیخون» در جنوب استان ادلب، عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطق اشغالی در دستور کار قرار دادند.

نیروهای سوری عملیات را از جنوب شرق استان ادلب آغاز کردند و در گام نخست حملات گسترده ای را از محورهای «ام الرجیم و فحیل جلاس» ترتیب دادند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند شهرک های «اللوبیده و تل خزنه» را از اشغال تروریست ها خارج کنند.

نیروهای ارتش سوریه در ادامه نیز عملیات دیگری را برای آزادی شهرک «مشیرفه شمالی» شروع کردند و توانستند وارد این شهرک شوند اما تروریست ها به سرعت ضد حملاتی را ترتیب دادند و شهرک «مشیرفه شمالی» را دوباره به اشغال درآوردند.

اگر چه نیروهای سوری در مرحله نخست نتوانستند مواضع را در شهرک «مشیرفه شمالی» تثبیت کنند و به دنبال ضد حملات تروریست ها از این شهرک عقب نشینی کردند اما باز هم شانس خود را با تدارک یک عملیات گسترده آزمایش کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره و اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه حملات گسترده را از حومه شهرک های تازه آزاد شده «اللوبیده و تل خزنه» و با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای آغاز کردند.

این منبع میدانی با بیان این که در حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای خسارت های زیادی به مقر و تجهیزات گروهک های تروریستی در شهرک «مشیرفه شمالی» وارد آمد، گفت: این حملات باعث شد تحرکات تروریست ها در این شهرک به طور کامل فلج و راه برای پیشروی نیروهای سوری باز شود.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه در نهایت پس از درگیری های سنگین موفق شدند شهرک «مشیرفه شمالی» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند و شماری از عناصر گروهک های تروریستی را هم کشته و زخمی کنند.

شهرک «مشیرفه شمالی» محل اتصال شهرک های «تل خزنه و ام خلاخیل» و دروازه جنوبی شهرک «ام تینه» محسوب می شود؛ با پاکسازی این شهرک مهم و راهبردی امنیت مناطق جنوب شرق استان ادلب و نقاط غربی خط راه آهن «دمشق - حلب» بیش از پیش تامین می شود.

با تثبیت مواضع نیروهای سوری در شهرک «مشیرفه شمالی»، گروهک های تروریستی در شهرک اشغالی «ام خلاخیل» در شبه محاصره قرار گرفتند و فشار بر آنان در این محور افزایش یافت و این شهرک از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه که خوب می دانستند نباید زمان را از دست دهند، عملیات دیگری را در دستور کار قرار دادند و به سمت شهرک «ام خلاخیل» پیشروی کردند و توانستند این شهرک را هم پاکسازی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در شهرک «ام خلاخیل»، عملیات را علیه گروهک های تروریستی برای پاکسازی شهرک ها و روستاهای «ام تینه، سحال و الفرجه» ادامه خواهند داد.

به گفته منابع میدانی، حملات هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه علیه مواضع گروهک های تروریستی در مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان ادلب از جمله شهرک های «کفرروما، کفرنبل، بسقلا و...» همچنان در جریان است.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات روزهای اخیر در جنوب شرق استان ادلب موفق شده اند ۴ شهرک را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و خسارت های سنگینی را به آنان وارد آورند و امنیت مناطق غربی راه آهن «دمشق - حلب» را هم تا حدود زیادی تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    6 3
    زنده باشید مردان خدا
  • جعفر IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    5 2
    ان شالله هر چه زودتر تمام مناطق سوریه به دست دولت سوریه بیفته وبعد هم آمریکاییهای کثافت مجبور کنند که از سوریه خارج شوند وبعد هم بلندیهای جولان از اسراییل پس بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس