کد خبر 1013487
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

رکود در بازار مسکن و صنعت ساختمان در حالی ششمین سال را پشت سر می‌گذارد که تکنولوژی و فن‌آوری ارتباطات روزانه در حال توسعه و پیشرفت است و دنیا خود را همسو با این تکنولوژی پیش می‌برد و در بخش‌های مختلف تکنولوژی را به کار می‌گیرد. اما این پروسه در کشور ما معطوف به هوشمندسازی خانه‌ها و کمی توسعه در ساخت‌وساز شده و به تازگی این مهم جای خود را در اقتصاد مسکن بازکرده است. مسکنی که در نوک هرم افزایش قیمتی جاخوش کرده و مشاهده می‌شود در برخی موارد نرخ اجاره آپارتمان در شهرک غرب به قیمت خرید خانه در مناطق میانی شهر رسیده است.

این در حالی است که می‌توان با ایجاد بستری برای ارائه آمار و اطلاعات از روند معاملات و ایجاد شفافیت در این بازار، ارزش افزوده‌های بسیاری برای این بخش به ارمغان آورد. آماری که هم مردم را بتواند از روند بازار مطلع و آنها را راهنمایی کند چه انتخابی برای سرمایه‌گذاری ملکی خود داشته باشند و هم سیاستگذاران را برای تصمیمات بهتر یاری می‌رساند.

این شفافیت را وزارت راه و شهرسازی با ایجاد سامانه (سابا) و اجبار مشاورین املاک برای ثبت معاملات ملکی خود در این بستر ایجاد کرد. بدین طریق تمام معاملات ملکی در این سامانه ثبت شده و کارشناسان برای ارائه تحلیل‌های خود دربازارمسکن از این سامانه بهره می‌بردند. اما این اطلاعات برای متقاضیان خرید یا فروش نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و نمی‌توان به صورت موردی مشخصات واحدها را متوجه شد.

اما در این میان مجموعه‌ای دانش بنیان کار خود را برای کمک به بازار مسکن آغاز کرد تا اطلاعات کاربردی از جمله ارزش و تعداد معاملات در بازارمسکن را در کنار کمک به فعالیت‌های مشاورین املاک، در بستری هوشمند به متقاضیان ارائه دهد. کیلیدکه از هوش‌مصنوعی در فعالیت‌های خود بهره می‌برد، در مرحله نخست مشاورین املاک را برای افزایش سرعت و کیفیت درانجام معاملات کمک می‌کند.

 در سمت مقابل کیلید این امکان را برای متقاضیان فراهم‌کرده تا بتوانند از طریق ابزارهای مختلف به جستجوی ملکی بپردازند. یکی ازساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین ابزارها، جستجو از طریق اعمال فیلترهای دلخواه از نظر بازه‌قیمتی و متراژ است.

اما کیلید در بخش جستجو از روی نقشه، با مشخص‌کردن محدوده دلخواه کاربر، عمل جستجو را آسان‌تر کرده است. بدین طریق که متقاضی اجاره آپارتمان در امیرآباد با مشخص‌کردن این محدوده می‌تواند تمام فایل‌های بارگذاری شده در این منطقه را مشاهده کنند. کیلید توانسته قدمی فراتر برداشته و با راه‌اندازی نقشه حرارتی، دید بازتری به متقاضیان و سیاستگذاران برای بررسی روند معاملات در مناطق مختلف بدهد. اما این تنها ابزارکیلید برای افزایش اطلاعات کاربران و متولیان تصمیم‌گیری نیست و این مجموعه در بخش اطلاعات بازارمسکن، اتفاقات روی داده در مناطق مختلف را در بازه‌های زمانی مختلف به دلخواه کاربر ارائه می‌دهد. این اطلاعات در قالب نمودار، قیمت و ارزش معاملات، به همراه درصد نوسانات به تفکیک مناطق ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی کیلید که تحول شگرفی در بازار مسکن ایجاد کرده تخمین قیمت با ارائه کدپستی ده رقمی است. تخمین قیمت کیلید از ضریب خطای بسیار پایینی بهره می‌برد و می‌تواند به عنوان مرجع قیمت‌گذاری ملک از آن بهره برد. گفتنی است همان مولفه‌هایی که نیروی انسانی برای تخمین و محاسبه قیمت یک ملک در نظر می‌گیرد را هوش‌مصنوعی از منابع اطلاعاتی مختلف از جمله سامانه سابا برداشت، و از طریق هوش‌مصنوعی پردازش و با توجه به درخواست کاربر ارائه می‌دهد. این تخمین قیمت علاوه بر اینکه مالکان را از میزان دارایی ملکی خود با خبر می‌کند، جلوی سوداگری در قیمت‌گذاری را نیز می‌گیرد. به این طریق متقاضی قبل از آغاز مذاکره، می‌تواند از قیمت ملک مورد نظر خود با خبر شود و مانع ایجاد سوداگری در این انجام معامله شود.

همچنین کیلید در بخش تولید محتوای تخصصی در بخش‌مسکن نیز از طریق مجله خبری خود با عنوان(KiliDmag) به ارائه اطلاعات می‌پردازد و تمام بخش‌های مرتبط با حوزه مسکن همچون معماری و شهرسازی‌، اقتصادمسکن، حقوقی، مشاورین املاک، محله‌گردی و ... را در این مجله پوشش می‌دهد.

در نتیجه می‌توان کیلید را مرجعی برای رفع تمام نیازهای مسکنی برشمرد و در انتخاب‌های ملکی، کیلید رابه عنوان سامانه‌ای معتبر که ابزارهای کاربردی بسیاری برای افزایش سرعت، دقت و کیفیت معامله در اختیار دارد دانست. بستری که می‌تواند آگاهی کاربران را برای خرید یا اجاره خانه افزایش دهد و این انتخاب مهم را که در این بازه قیمتی نیاز به دقت بیش از گذشته دارد برای مردم آسان‌تر کند. چراکه در حال حاضر برای مواردی همچون اجاره آپارتمان در یوسف‌آباد باید مبلغ بسیار زیادی هزینه کرد و این میزان پرداختی، نیاز به دقت و آگاهی بسیار دارد.

** این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس