کد خبر 1013071
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
آیا برخی اغتشاش‌گران مجازی در ایران فعالیت می‌کنند؟!

سکوت چند روزه برخی اکانت‌های رسمی آشوبگر در شبکه‌ اجتماعی توئیتر این شائبه را به وجود آورده که احتمالا این حساب‌ها از داخل ایران اداره می‌شوند.

به گزارش مشرق، بعد از اینکه هفته گذشته خبر اصلاح قیمت بزنین منتشر شد، در برخی از نقاط کشور مردم نسبت به این موضوع اعتراض‌هایی داشتند و تجمع‌هایی هم صورت گرفت، اما این اعتراض‌ها با مداخله اغتشاشگران به آشوب کشیده شد و برای برقراری امنیت دسترسی به اینترنت جهانی در کشور قطع شد. 

این خاموشی اینترنت باعث شده بود بیش از ۹۵ درصد مردم کشور دسترسی به اینترنت بین‌المللی نداشته باشند و خیلی‌ها فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام نداشتند. 

ببینید:

در این میان برخی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی حضور داشتند که طی چند سال گذشته علیه ایران به شکل گسترده فعالیت می‌کردند و به انتشار اخبار و تحلیل‌هایی منفی درباره ایران می‌پرداختند، آن‌ها اخبار جعلی و بدون منبع زیادی که اتفاقا در جهت بر هم زدن امنیت داخلی بود را به عنوان خبر رسمی منتشر می‌کردند.

اما با بررسی چند حساب با همین مشخصه می‌بینیم که آن‌ها طی روزهای قطعی اینترنت فعال نبودند یا خیلی کم فعالیت می‌کردند که این نشان از دسترسی نداشتن صاحبان حساب‌ها به اینترنت دارد. از آن‌جایی که اساسا این حساب‌ها به این دلیل راه افتاده‌اند که بتوانند در زمان‌های آشوب به اغتشاشات کمک کنند، این به روز نشدن و فعال نبودن آن‌ها عجیب به نظر می‌رسید. 

برخی از این حساب‌های کاربری اتفاقا عنوان رسمی را هم یدک می‌کشند! از جمله حساب کاربری «اسرائیل به فارسی» که طی یک هفته و روزهای آشوب در ایران  فعال نبوده است، این صفحه که با عنوان «صفحه رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل» فعالیت می‌کند، با توجه به کم‌کار شدن این شائبه را به وجود می‌آورد که آیا هم ادمین‌ها و هم سازمانی که آن را مدیریت می‌کند، احتمالا دارد در ایران باشند؟

البته اگر مخصوصا در شبکه اجتماعی توئیتر بگردید، از این دست اکانت‌های آشوبگر که معمولا متن‌ها و موضع‌های یکسانی دارند را پیدا می‌کنید که همه آن‌ها این چند روز در سکوت بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    37 5
    زمانی وزارت اطلاعت برای خودش ابهتی داشت
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    38 36
    مشرق اونا میدونن مردم ایران اینترنت ندارن مطلب نمیزنن. مگه مثل توییتری های تو هستن معلوم نیست واسه کی دارن توییت میکنن. شاید واسه عراقی ها یا امریکایی ها یا کانادایی ها یا و..اونم با زبان فارسی . استالین جونت مشرق
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      33 9
      نکنه ادمینش خودتی؟
  • حسين DE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    38 20
    ضرورت داشتن اينترنت بومى وملى بويژه بعد از اين اغتشاشات و آشوبگريها بيش از پيش احساس ميشود،با اميد آنكه دلسوزان وهواداران انقلاب باين امر بسيار خطير ومهم فكر كنند و در اين جهت اقدام نمايند. خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس