دستگیری نمایه

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به دستگیری ۹ متهم اصلی بزرگترین شبکه پولشویی کشور در استان گفت: یکهزار میلیاردتومان املاک، ۴۰ شرکت، ۱۰۰ خودرو و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا از کلاهبرداران کشف شده است.

به گزارش مشرق، هادی هاشمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و انهدام بزرگترین باند و شبکه پولشویی کشور در استان گلستان اظهارداشت: در مدت ۶ سال فعالیت این شبکه پولشویی، تراکنش مالی این باند حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این باند ۳ سرشبکه اصلی و ۶ همدست اصلی داشتند که همه این افراد دستگیر شدند. علاوه براین بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۰۰ نفر عضو فعال این باند در سه استان گلستان، تهران و سمنان بودند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: معاملات املاک، مستقلات، سهام‌های بورسی و غیربورسی، شمش، ارزش، سکه، خروج پول از کشور و سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه از اقدامات این باند بوده است.

وی گفت: ارزیابی اولیه‌ املاک متهمان تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده و همچنین ۴۰ شرکت خدماتی، تولیدی و تجاری نیز از متهمان شناسایی شده است.

هاشمیان ادامه داد: بیش از ۱۰۰ خودروی سبک و سنگین این شبکه پولشویی و ده‌ها کیلوگرم شمش طلا که تاکنون ۲۰ کیلوگرم شناسایی و کشف شده است، از دیگر موارد این پرونده است.

وی گفت: کلاهبرداران با افتتاح صدها حساب بانکی به نام‌های واهی، سودهای کلان به جیب زده‌اند. علاوه براین متهمان برای پولشویی و فرار مالیاتی هیچگونه اموالی به نام خود نداشتند و همه املاک و اموال به نام افراد دیگر است اما با وکالت‌نامه‌ها و اقرارنامه‌هایی که از این افراد می‌گرفتند، در عمل همه سودها به جیب آنان می‌رفت.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: بررسی‌های بیشتر درباره این پرونده و شناسایی اموال متهمان همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    اینم از نتایج فرار از تصویب FATF
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      همون کشورهای FATF از پولشویی حمایت میکنن و با FATF میخوان دشمناشون به خصوص ایران رو زمین بزنن
  • DE ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    جزئیات دستگیری متهمان بزرگترین شبکه پولشویی کشور//پس وزارت بهداشت چکار میکنه؟واقعا در این کشور نمیشه کارکرداصلا وزارت بهداشت به نظافت وشستشو اهمیت نمیده.حالا بیا شرکت بزن برای شستن وضدعفونی واطوبخار کردن پولها که مردم بیمار نشن.عوض تشکر تازه میگیرنت.
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      خخخ یخچال فرنگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس