محمد علی الحوثی - کراپ‌شده

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که نهادهای بین‌المللی فعال در این کشور از پول‌های کشورهای کمک‌کننده سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای عالی سیاسی این کشور روز شنبه از نهادهای بین‌المللی به دلیل «سوء استفاده از پول‌های کشورهای کمک‌کننده» به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

خنثی شدن عملیات القاعده در یمن به دست نیروهای انصارالله

الحوثی سازمان‌های بین‌المللی مستقر در یمن را به بازی با پول‌های کشورهای کمک‌کننده به این کشور متهم کرد و گفت که این نهادهای بین‌المللی مخالف تخصیص این پول‌ها به مردم یمن هستند.

وی با بیان اینکه مدارک زیادی در خصوص هدر دادن این پول‌ها وجود دارد، گفت که سازمان ملل برای اطلاع از این مساله، باید کمیته‌ای حقیقت‌یاب تشکیل دهد.

سازمان ملل ۳۰ مرداد گذشته هشدار داده بود، در صورتی که یک میلیارد دلار تعهدات مالی جامعه بین الملل پرداخت نشود، ۲۲ طرح کمک رسانی در یمن متوقف خواهد شد.

سازمان ملل از وضعیت یمن که مردم آن پنج سالی است با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند، به عنوان بزرگترین فاجعه بشری در جهان یاد کرده است.

سال گذشته تعدادی از کشورهای جهان متعهد شدند دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای کمک به کشور جنگ زده یمن بپردازند، اما «لیز گراند» هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه یمن می‌گوید تنها نیمی از این کمک‌ها پرداخته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس