جلیقه زردها

با گذشت یک سال و یک هفته از آغاز اعتراضات ضدسرمایه‌داری در فرانسه، شماری از مردم این کشور امروز هم بار دیگر در پاریس تجمع کرده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های فرانسوی روز شنبه از برگزاری تظاهرات تازه معترضان به سرمایه‌داری در پاریس پایتخت این کشور و شماری از دیگر شهرها خبر داده‌اند. 

ببینید:

عکس/ بازداشت معترضان جلیقه زرد در پاریس

این تجمع در حالی امروز برگزار شده که شنبه هفته گذشته سالگرد آغاز این اعتراضات با مداخله پلیس ضدشورش به خشونت کشیده شد.

در جریان اعتراضات هفته گذشته، پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور، ماشین‌های آب‌پاش و شلیک گلوله‌های پلاستیکی تلاش کرد تا معترضان را متفرق کند. ده‌ها نفر هم بعد از ضرب و شتم، بازداشت شدند.

اعتراضات در فرانسه یک سال و یک هفته پیش ابتدا در اعتراض به طرح دولت «امانوئل ماکرون» برای افزایش مالیات‌ها آغاز شده و به سرعت به یک جنبش اجتماعی علیه سیاست‌های دولت این کشور و نظام سرمایه‌داری مبدل شد.

در این مدت، دستکم ۱۰ نفر کشته، صدها تن زخمی شده‌اند. ۲۴ نفری که دستکم یک چشم خود را از دست داده‌اند و پنج نفری که یک دست خود را از دست داده‌اند، از جمله زخمی‌های سرکوب این اعتراضات توسط پلیس فرانسه هستند. نیروهای امنیتی فرانسه بیش از ۱۰ هزار نفر را هم بازداشت کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • منتقد IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    4 0
    هرچند مشرق که بلندگوی حکومت است کامنت ها را سانسور میکند اما باز بر حسب وظیفه می نویسم. حداقل دولت فرانسه اجازه اعتراض را به مردم خودش میدهد. در ضمن اگر همین تیتر برای عراق و یا یکی از کشور های تحت نفوذ ایران بود بجای اعتراضات مینوشتید اغتشاشات! رسانه مشرق بغیر از دعوتی حزبی چه تیتری به نفع ملت ایران زده است البته از سبز پوشان انتظار حمایت از مردم و در کل مردمی بودن نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس