image-20191123144054-2.jpeg

اصلاح‌طلبان، بر نقش آشکار آمریکا و رسانه‌های معاند در تحریک آشوبگران و همچنین قصور و تقصیرهای دولت در اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین سرپوش گذاشته و اقدامات جنایتکارانه اوباش را به منتقدین نسبت می‌دهند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اغتشاشات اخیر،کارِ مخالفان برجام بود

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «نقش مخالفان برجام در التهابات کشور» نوشت: «شادی و امید مردم به آینده چه ضرری برای کشور داشت که مخالفان برجام بی‌وقفه به جنگ با این سرمایه عظیم اجتماعی رفتند؟ واقعا خشکاندن لبخند ملت از باز شدن درهای تعامل با دنیا از طریق برجام که قطعا به رونق اقتصادی می‌انجامید، چه سودی برای کشور داشت که اینگونه مخالفان برجام با تمام وجود به دنبال آن رفتند؟».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «موضوع بسیار مهمی که در هفته گذشته و بعد از حمایت صریح و سدید رهبر انقلاب از مصوبه سران قوا پیش آمد این بود که آن پیش‌بینی(که تندروها از هیچ‌کس تبعیت نمی‌کنند) متاسفانه باز هم به واضح‌ترین شکل ممکن محقق شد و نه تنها تندروها حامی مصوبه سران قوا نشده‌اند بلکه برای توجیه به رفتارهای غیر واقع روی آوردند... سوال این است که سهم مخالفان برجام از وضعیت ناگوار پیش آمده در کشور که موجبات خشنودی دشمنان قسم خورده نظام را هم فراهم کرده، چقدر است؟ ‎و در این شرایط خطیر اصرار بر این خطای تاریخی چه تبعات خطرناکی می‌تواند برای آینده کشور داشته باشد؟».

در روزهای گذشته «دنیل مک‌آدامز» مدیرعامل اندیشکده آمریکایی «ران پال» گفته بود ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در ایران صرفا اعتراضاتی ناشی از افزایش قیمت سوخت نیست، بلکه آشوب‌هایی است که از الگوهای آشنای آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) پیروی می‌کند.

اوباش اجاره ای در روزهای گذشته، با آتش زدن بانک، پمپ بنزین، مرکز اورژانس، آمبولانس، ماشین آتش نشانی و جسارت به قرآن کریم و به شهادت رساندن حافظان امنیت، اقدامات جنایتکارانه ای را در شهرهای مختلف مرتکب شدند. این اقدامات شنیع از سوی قاطبه مردم کشورمان محکوم شد.

یکی از انتقادات جدی به دولت این بود که اگر این طرح با برنامه ریزی بهتری انجام می شد(از آماده کردن و اقناع افکار عمومی تا واریز یارانه های جدید پیش از افزایش قیمت بنزین تا...) فضا برای حضور آشبوگران اجاره ای مهیا نمی شد.

حالا این روزنامه اصلاح طلب، بر نقش آشکار آمریکا و رسانه های معاند در آموزش و تحریک آشوبگران و همچنین قصور و تقصیرهای دولت در اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین سرپوش گذاشته و اقدامات جنایتکارانه اوباش اجاره ای را به منتقدان برجام نسبت می دهد.

** تاجرنیا: اغتشاش و آشوب با مرام اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «انگیزه حمله به اصلاح طلبان چیست؟» نوشت:«رسانه‌های اصولگرا بهانه‌ای به ‌دست آورده‌اند که به‌تندی علیه تعدادی از اصلاح‌طلبان بتازند. ماجرا از این قرار است که با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و اعتراض بخشی از مردم که هنوز هم توسط برخی عناصر به خشونت کشیده نشده بود، تعدادی از فعالان سیاسی بیانیه‌ای را امضا کردند که در آن بر ضرورت به‌رسمیت‌شناختن حق اعتراض تأکید شده بود...تمام شخصیت‌های اصلاح‌طلب به‌قدری به اصول انقلاب باور دارند که با وجود انتقادهایی که به نحوه رد صلاحیت‌ها دارند اما در انتخابات اخیر یک‌صدا سخن از مشارکت حداکثری در انتخابات را مطرح می‌کنند؛ موضوعی که بارها مورد اشاره رهبر انقلاب هم بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با وجود صراحت لحن در این بیانیه بعضی از رسانه‌های اصولگرا سعی کردند واقعیت آن را نادیده بگیرند و برای اهداف سیاسی موضوعاتی را دیدگاه اصلاح‌طلبان معرفی کنند که نه در سابقه اصلاح‌طلبی وجود دارد و نه در بیانیه اخیر؛ برای مثال گفته می‌شود که اصلاح‌طلبان از اغتشاش‌ها حمایت می‌کنند، درصورتی‌که در این بیانیه بارها گفته شده که خشونت مذموم است و همان موضعی اتخاذ شده شده که از تریبون‌های رسمی شنیده می‌شود؛ یعنی تفاوت اعتراض با خشونت».

در ادامه این گزارش «علی تاجرنیا» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با شرق گفت:«تردید نکنید که اغتشاش و آشوب با مرام و ذات اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد. استراتژی اصلاح‌طلبان حرکت آرام و قانونی در ساختارهای نظام جمهوری اسلامی است. متأسفانه تندروهای داخلی سعی می‌کنند تمام این واقعیت‌ها را نادیده بگیرند و برای اهداف سیاسی به اصلاح‌طلبان حمله کنند».

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که «اغتشاش و آشوب با مرام و ذات اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد». این در حالی است که اصلاح طلبان در بیانه اخیر در حمیات از اغتشاشات- معروف به بیانیه ۷۷ نفره- آشوبگران و اوباشی که حافظان امنیت را به شهادت رسانده و اموال عمومی و خصوصی را تخریب کرده بودند، «مردم معترض» نامیدند. اصلاح طلبان همچنین در بیانیه اخیر، در اقدامی تأمل برانگیز خواستار محاکمه حافظان امنیت شدند!

اصلاح طلبان ید طولایی در اغتشاش و فتنه دارند. فتنه ۷۸ و همچنین فتنه ۸۸ دو نمونه آشکار در کارنامه طیف اصلاح طلب است.

لازم به ذکر است که سران فتنه ۸۸- که مورد حمایت کامل اصلاح طلبان بودند- اغتشاشگرانی که به مراسم عاشورای حسینی جسارت کرده بودند را «مردم خداجو»! نامیدند.

** ارگان شهرداری تهران: از محقق نشدن شعار رفع حصر گلایه داریم

روزنامه همشهری- ارگان رسانه ای شهرداری تهران- در یادداشتی با عنوان «آقای رئیس جمهور سلام» نوشت:«آقای رئیس جمهور، از عمل نکردن به وعده هایی که سال ۹۲ درباره سیاست داخلی به مردم دادید، از شما گلایه داریم. از اینکه راه ارتباط و گفت و گو در داخل را گم کردید. همراهان مناسبی برای پیشبرد سیاست های وعده داده شده تان انتخاب نکردید. خطاهای کسانی که رای دهندگان به شما، برای پرهیز از آن خطاها به شما رای دادند، تکرار کردید. از شما گلایه داریم. نمی دانیم چطور مسیر تحقق برخی از این وعده ها از جمله رفع حصر و فیلترینگ مسدود شد».

شهرداری تهران در دوره اصلاح طلبان- از تابستان ۹۶ تاکنون- کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده است. در این مدت، هرگاه در شهر تهران بارش برف و یا باران طولانی داشته ایم، مقامات شهرداری با این موضع گیری که «غافلگیر شدیم»! کم کاری خود در مدیریت امور شهری را توجیه می کردند. این در حالی است که قصور و تقصیرهای شهرداری تهران در مواقع بارش برف و باران، باعث «قفل شدن شهر» شده و مردم را با مشکلات متعدد مواجه کرده بود. مدیران شهری اصلاح طلب همچنین در سالهای اخیر، راهکار مدیریت آلودگی هوای تهران را نیز «وزش باد» عنوان کردند. در این مدت هیچ خبری از پیشبرد پروژه های عمرانی نبود.

«محمد علی نجفی»، «محمد علی افشانی» و «پیروز حناچی» سه شهرداری بودند که از سال ۹۶ تاکنون سکان مدیریت شهرداری پایتخت را در دست گرفتند. اما هیچکدام نتوانستند کارنامه قابل قبولی ارائه دهند.

کارنامه شهرداری تهران آنقدر خالی است که حالا ارگان رسانه ای این نهاد اصلاح طلب، محقق نشدن شعار رفع حصر را وسط کشیده و آن را مطالبه مردم جا می زند. از طیفی که راهکار مدیریت آلودگی هوای تهران را صرفا وزش باد می داند، اصلا عجیب نیست که مطالبات مردم را نیز به مسئله بی اهمیت و دست چندم رفع حصر تنزل بدهند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    26 23
    یعنی اول خفه دوم به گفته : قال الامام الصادق (ع) : الحمد لله الذي جعل أعدائنا من الحمقى. .امام صادق علیه السلام: خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق ها آفرید.
    • سیادتی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      21 1
      مرگ بر فتنه گر چه در قصر چه در حصر چه در قبر چه در قهر چه در …!!!
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      5 2
      سران فتنه 88 اصلاح طلبان بودند
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    43 13
    این اغتشاش را اصلاح طلبان با هماهنگی امریکا انجام دادن حالا دست پیش گرفتن
    • سید IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      12 1
      احتمالاً یکی از دلایا حمایت اصلاح طلبان تهوع آور از اشرار در فتنه امسال، به حاشیه بردن و یا حتی نجات گرداننده آمدنیوز بود تا نام رابط های خائن وی در داخل کشور به آگاهی ملت نرسد!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    26 13
    در سال های۷۸ و ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ یک پای ثابت اغتشاشات اطلاحات بی خیر بودن برای گل الود کردن اب و ماهی گیری
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    28 7
    یعنس این اصلاح طلبان روی سنگ پای قزوین را سفید کرده اند. لابد آشوب های 88 هم کار بچه بسیجی ها و حزب الهی ها بوده؟؟؟؟
  • DE ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    21 13
    روزنامه ارمان جان ! شاید شما یکدسته غرب پرست که پنبه در گوش و نقاب بر چشم زده اید خیلی دلتان لک زده علیه ملت با دنیای غرب تعامل و سازش ذلت بار کنید و به نان و نوایی برسید ولی خجل زده باید گفت امریکا و غرب اصلا علاقه ای به تعامل با شما و هیچکس دیگر ندارند. زیرا معاون ترامپ در مصاحبه اخیرش حتی گفته که اگر رژیم چینچ شود و حتی یک حکومت دست نشانده با کودتا در ایران سرکار بیاورد. نه تنها به ایران حق هسته ای به هیچ عنوان نخواهد داد بلکه همه تحریم ها همچنان سرجایش باقی خواهند ماند! سران امریکا و اروپا با دوز وکلک حق هسته ای ما را فعلا تا 15 سال فریز کردند . حالا با کلک و عملیات مستبدانه و با پدرسوختگی میخواهند ارتش وسپاه همه سیستم های دفاعی ما را از ما بگیرند! شما باید خیلی کودن و خائن باشید که برای دشمنان قسم خورده طبل همنوایی احمقانه می زنید. چرا بیخود منافقق بازی درمیارید ؟ ای بیسوادها اگر یک ذره شرف داشته باشید بروید مصاحبه معاون ترامپ را بشنوید و کلاهتان را قاضی کنید! نه اینکه حمله ناجوانمردانه شما همیشه ارتش و سپاه را نشانه بگیرد. این دو فرزندان شریف ایران هستند که از تمامیت ارضی و از همه ایران مثل مادری مهربان سیاسنت می کنند ولی شما برای جهانخواران استعماری جاروکشی ذلیل انه می کنید و هیچ فایده ای برای مردم نداشتید که هیچ بلکه مایه فتنه گری و فساد سیاسی در کشور ما شدید.
  • DE ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    18 33
    تاجرنیا: اغتشاش و آشوب با مرام اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد.مرام ما موج سواری است ما منتظر اغت شاش وآشوب میمونیم رو موجش سوار شیم.باور کن به جان جانکریه راس میگم.
    • نادر IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      12 33
      اغتشاش کار گروهی از اصلاح طلبان بود می خواستند امتحان کنند ببینند چقدر طرفدار دارند آیا نیازی به رفراندم دارند یا نه که متاسفانه برایشان ثابت که هیچی نیستند یه مشت آزا زد اوباش.
    • رضا IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      1 2
      چرا جفنگ ميگى قشنگ ؟!
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    6 20
    تقصیر نداره مزدور باید از مزدپردازش دفاع کنه
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    27 1
    کار ، کار خودتونه
  • جواد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 1
    چرا هیچ دارالمجانینی این پیر و پاتالهای زشت و کریه اصلاحات را جمع نمیکند تا کشور به آرامش برسد؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    0 0
    بيانيه اخير را با قطع بودن اينترنت اقاى تاجر نيا چگونه منتشر كردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس