کد خبر 1012643
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
امتیاز ویژه فرهنگیان برای خانه‌دار شدن/مهلت ۲هفته‌ای معلمان برای ثبت‌نام مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه فرهنگیان برای ثبت نام جهت خانه‌دار شدن دو هفته زمان دارند، گفت: منابع مالی مسکن بخشی از فرهنگیان در قالب تسهیلات بافت فرسوده تأمین خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در آیین امضای تفاهم نامه ساخت 170 هزار واحدمسکونی برای فرهنگیان با اشاره به اینکه همواره توجه به فرهنگیان عزیز در برنامه‌ها و سیاستهای ما وجود داشته است، اظهار کرد: این مرحله متفاوت از قبل است و می‌خواهیم به صورت یکجا یک اقدام بزرگ و گسترده برای خانه دار کردن فرهنگیان را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها برای این کار باید به وزارتخانه‌های راه و آموزش و پرورش کمک کنند، افزود: آن دسته از فرهنگیانی که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند طبق تفاهم نامه امروز برای خانه دار شدن در اولویت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طی دو هفته ثبت نام از فرهنگیان فاقد متقاضی و واجد شرایط انجام خواهد گرفت، تأکید کرد: چنانچه این سهمیه‌ها کفایت کند در قالب این تفاهم نامه فرهنگیان را خانه دار خواهیم کرد احیانا اگر کمی و کاستی وجود داشته ابشد در قالب تأمین زمین های جدید پروژه ها جانمایی خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت تعاونی های مسکن فرهنگیان که دچار نخسان نباشند در ساخت این 170 هزار واحد استفاده خواهیم کرد، گفت: این بخشی از این 170 هزار واحد جزوی از 400 هزار واحد طرح ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه در ثبت نام طرح ملی مسکن در 10 شهر ثبت نام‌ها خیلی سریع به اتمام رسید، گفت: به دنبال تأمین زمین جدید برای آغاز ثبت نام در این شهرها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر نحوه تأمین منابع مالی ساخت 170 هزار واحد مسکن برای فرهنگیان گفت: به طور کلی سه نوع تسهیلات برای ساخت مسکن در کشور داریم یکی از آنها ساخت و ساز در بافت فرسوده است که در قالب آن 50 درصد تسهیلات توسط دولت و 50 دردص توسط متقاضیان تأمین می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه ساخت مسکن برای فرهنگیان مشمول همین تسهیلات می‌شود، ادامه داد: نوع دوم تسهیلات برای مناطق کم برخوردار یا روستایی است که در قالب تسهیلات ویژه ساخت و ساز انجام می‌شود 

وی نوع سوم تسهیلات را وام با سود 18 درصدی اعلام  کرد و گفت: هفته گذشته بانک مرکزی 20 هزار میلیارد تومان منابع را برای همه بانکها ابلاغ کرد که از این ظرفیت برای اجرای پروژه های مسکن در طرح اقدام ملی استفاده می کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    8 1
    خخخخخ با حقوق ماهی 2.5 ذاقه نشین هم نمیشند
  • US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    2 0
    این طرحها فقط به درد خودتون و ... میخوره بذارین فرهنگیان زندگیشونو بکنن.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    2 0
    عرضه داشته باشن مسکن مهر پردیس رو تحویل بدن. خونه سازی جدید نخواستیم
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    5 0
    هروقت چنین مطلبی نوشته می شه باید منتظر گرون شدن کالایی بود . کسی دیگه این وعده ها را باور نداره . اضافه کاری پارسال ما را هنوز ندادند‌
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    3 0
    خواهشا اگر سرتون گرم شده و آلان متوجه شدید و یا چند روز دیگر متوجه خواهید شدید که اشتباه گفتید زود معذرت خواهی کنید تا دو دفعه معلمین را به دروغ های رسانه ای محکوم نکنید،
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    4 0
    نکنه رتبه بندی معلمان را دارید با این طرح ماست مالی می کنید چون تا آلان فرهنگیان جز دروغ از شماها چیزی نشنیدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس