محمد دحلان رئیس سابق سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان

وزارت خارجه ترکیه با تعیین پاداش ۷۰۰ هزار دلاری برای بازداشت «دحلان»، عضو سابق جنبش فتح، نام او را در لیست سیاه تروریسم قرار داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور قصد دارد نام «محمد دحلان»، از رهبران سابق جنبش فتح فلسطین و مشاور امنیتی سابق محمود عباس را در لیست تروریستی قرار دهد.

به گزارش شبکه الجزیره، «مولود چاووش‌اوغلو» شامگاه جمعه (یک آذر) گفت که ترکیه به کسی که اطلاعات در اختیار آنکارا قرار دهد و باعث بازداشت او شود، ۷۰۰ هزار دلار پاداش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

افشای جزئیات شبکه جاسوسی امارات در ترکیه

محمد دحلان بعد از اختلاف با جنبش فتح فلسطین در امارات مستقر شد. اقدام دولت امارات در پناه دادن به دحلان، باعث تیرگی روابط بین قتح و ابوظبی شده است.

وزیر خارجه ترکیه نزدیک به یک ماه پیش از امارات به دلیل حمایت از دحلان شدیدا انتقاد کرد. چاووش‌اوغلو گفته است: «تروریستی به نام "محمد دَحلان" به سمت شما فراری شده است؛ او مزدور اسرائیل است».

ترکیه محمد دحلان را به دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ متهم کرده است. عضوئ سابق فتح اخیراً علیه ترکیه و رئیس جمهور آن رجب طیب اردوغان حمله و از او انتقاد کرده است.

دادگاهی در فلسطین (تشکیلات خودگردان) سال ۲۰۱۶ غیاباً دحلان را به جرم فساد، به سه سال زندان محکوم کرد و خواستار پرداخت غرامت ۱۶ میلیون دلاری به تشکیلات مذکور شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    3 0
    دحلان فردی بود که یاسر عرفات را با پلوتونیمی که موساد به او داده بود، مسموم کرد. در ضمن به راحتی به عبری حرف میزند.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    0 2
    من اخبار رو تا حدی رصد میکنم و خوشبختانه رفتار ترکیه با ایران تقریبا همگام شده و در اکثر زمینه ها رویکرد یکسانی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس