کد خبر 1012115
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
دعوت از سفارتخانه‌ها برای از سرگیری فعالیت خود در صنعا/ تقدیر از حمایت ایران از ملت یمن

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن از کشورهای دوست و برادر خواست تا به منافع ملت یمن احترام گذاشته و روابط و همکاری با دولت دست نشانده عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور را متوقف کنند.

به گزارش مشرق، یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن به خبرگزاری دولتی این کشور گفت: دولت هادی نماینده ملت یمن و منافع آنها نیست بلکه اعضای آن گروهی فاسد و تروریست هستند که آشکارا به القاعده و داعش و گروه‌های تروریستی منتسب هستند و ادامه تعامل با این دولت به عنوان نماینده جمهوری یمن خدشه مستقیم به کرامت ملت یمن و ارزش‌های آنها به شمار می‌رود.

وی از کشورهای جهان خواست تا از نادیده گرفتن واقعیت‌ها دست برداشته و به گونه‌ای رفتار کنند که منافع آینده خود با صنعا را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:

ادعاهای ملک سلمان علیه ایران و اعتراف به توان یمنی‌ها

این منبع از کشورهای جهان خواست تا به از سرگیری فعالیت سفارتخانه‌های خود در شهر صنعا بیاندیشند، زیرا این امر در راستای منافع مشترک و گشودن افق‌های بهتر به روی روابط دو جانبه است.

این منبع خاطرنشان کرد: از سرگیری کار سفارتخانه‌ها به این کشورها کمک خواهد کرد که از واقعیت اوضاع آگاه شده و در تقویت تلاش‌های صلح در یمن سهیم شوند.

وی بر تعهد دولت نجات ملی یمن برای ارائه همه تسهیلات لازم برای نهادهای دیپلماتیک خارجی در صنعا و حفاظت کامل از آنها و کارکنانشان تاکید کرد و گفت: صنعا امروز بیش از هر زمانی از امنیت و ثبات برخوردار است.

این منبع از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در پذیرش سفیر فوق العاده یمن در تهران ستایش کرد و آن را بیانگر احترام مسئولان ایران به خواست اکثریت مردمی و حزبی یمن دانست که با دولت مزدور هادی مخالف هستند.  

وی بار دیگر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مظلومیت ملت تحت محاصره یمن و عمق نگاه واقعگرایانه و درست آن در قبال وضعیت یمن تشکر و تقدیر کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس