نشست سراسرس کتابفروشان خوشه

قادر آشنا گفت: گفت: اگر در جایگاهی که دارم به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خدمت نکنم، خسران کرده ام لذا هر کاری در زمینه نمایشگاه های کتاب از دست من بربیاید، انجام خواهم داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، یازدهمین نشست سراسری انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) صبح امروز در مجتمع فرهنگی سرچشمه آغاز به کار کرد.

اولین سخنران افتتاحیه این نشست، میثم نیلی عضو هیئت امنای انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب و رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به ماهیت کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سربازی از آرمان های انقلاب اسلامی گفت: ما نگاه سکولار و تکنوکرات را نفی و بلکه لعن می کنیم و وظیفه دارم در روزهایی که فتنه جدیدی رخ داده، حق را برای خودمان و اطرافیانمان یادآوری کنیم.

نیلی افزود: شرایط اقتصاد کشور و به تبع آن، وضع کتاب و کتابفروشی هم با مشکلاتی روبرو است اما به تاکید قرآن کریم در سوره آل عمران، باید ناامید نشویم و از زیر بار کار و مسئولیت، شانه خالی نکنیم. خداوند متعال در قرآن تصریح کرده است که ما پیروز و برنده ایم اگر مومن باشیم. چرا که می خواهد از میان ما نمونه هایی را برای آیندگان معرفی کند.

عضو هیئت امنای انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب ادامه داد: ما حتما در دلمان و بر زبانمان شعارهایی به نفع نظام داده ایم و حالا وقت عمل است. شعارهای ما نباید در حد عقاید قلبی باقی بماند و باید آن را در بین جامعه گسترش بدهیم.

رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت فعلی کشور افزود: وقتی رهبر انقلاب به پای امری می ایستند ما هم باید روی آن پافشاری کنیم و البته اطرافیانمان را هم باید به این اطاعت، راهنمایی کنیم.

وی تصریح کرد: درست است که دولت در ۶ سال گذشته این اقدام مهم اقتصادی را عقب انداخت و نگاهش به خارج از کشور بود اما امروز ما باید از این اقدام به عنوان یک امر مثبت، حمایت کنیم.

قادر آشنا، رییس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سخنران بعدی این افتتاحیه بود.

وی به یکی از باورهای قلبی اش اشاره کرد و گفت: اگر در جایگاهی که دارم به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خدمت نکنم، خسران کرده ام لذا هر کاری در زمینه نمایشگاه های ملی، بین المللی و استانی از دست من بربیاید، برای پیشبرد اهداف این جبهه انجام خواهم داد.

آشنا افزود: در دایره لغات من «پول نیست» و «نمی توانم» و «ندارم» وجود ندارد و هنر آن است که با همه مشکلات، کارها را انجام بدهیم. وقتی رییس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شدم، نمایشگاه کتاب را با ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برگزار می کردند که قرار بود به عدد آن اضافه هم بشود اما من اعلام کردم که این رقم زیاد است و شکر خدا توانستیم نمایشگاه را با ۱۴ میلیارد تومان برگزار کنیم.

رییس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به اهتمامش نسبت به برگزاری نمایشگاه در کشورهای محور مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: هم در قانون اساسی و هم در فرمایشات رهبری انقلاب به ارتباطات فرهنگی با این کشورها و ملت ها تاکید شده که ما در این زمیه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

قادر آشنا با تاکید بر شناختن آرمان های انقلاب و یادآوری آن گفت: اگر این کار مهم را انجام ندهیم، راه به ناکجاآباد می بریم. در همین زمینه باید وضعیت قبل و بعد از انقلاب را برای مردم و خصوصا نسل جدید تشریح کنیم تا با تفاوت های فاحش این دو مقطع آشنا شوند.

وی به خاطراتی از دوران اسارتش در جنگ تحمیلی هم اشاره کرد و گفت: در اردوگاه موصل، فرمانده ای داشتیم به نام کریم که برادر فرمانده استخبارات کل عراق بود. بعد از چهارسال تلاش برای شکست روحی ما، روزی گفت اگر من روی این ستون سنگی چهار سال کار می کردم، الان ستونی داشتم که می توانستم آن را به عنوان یک نمونه موفق به جهان نشان بدهم اما عجیب است که (امام) خمینی با شما و افکارتان کاری کرده که من در این چهار سال با انواع و اقسام سختی ها نتوانستم ذهنیت و تفکر شما را تغییر بدهم.

در ادامه نشست، مهدی فقیه نژاد از اعضای هیئت مدیره خوشه در سخنانی کوتاه به اهداف این انجمن فرهنگی اشاره کرد و گفت: ستاد خوشه خود را رقیبی برای اعضای آن نمی داند بلکه تلاش دارد ضمن مواجهه با مسائلی که در این صنف وجود دارد، نسبت به ارتقاء کیفی همه اعضا کمک کند.

علی اسماعیلی، مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) نیز در پایان اختتامیه، به بیان اقدامات انجام شده در سال گذشته و برنامه های پیش روی این انجمن پرداخت.

 برنامه های این نشست با کارگاه آموزشی تکنیک های افزایش فروش توسط استاد مهدی بیگی ادامه پیدا کرد و بعد از نماز ظهر و عصر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

یازدهمین نشست سراسری انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) عصر امروز و فردا جمعه اول آذر نیز ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس