نتانیاهو مکرون

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به تجاوز امروز تل‌آویو به سوریه، بر «تعهد ناگسستنی فرانسه به امنیت اسرائیل» تاکید کرده و از ایران خواسته «اقدام ثبات‌زدا انجام ندهد».

به گزارش مشرق، در اولین واکنش دولت فرانسه به حمله تجاوزکارانه بامداد چهارشنبه رژیم صهیونیستی به برخی مواضع مقاومت در جنوب سوریه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بر تعهد این کشور به «امنیت اسرائیل» تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

خدمات ویژه ترامپ به نتانیاهو؛از پایتختی قدس تا رسمیت به شهرک سازی

راز حملات بامداد امروز رژیم صهیونیستی به سوریه

برگزاری نشست اردوغان و سران سه کشور اروپایی درباره سوریه

به نوشته رویترز، دولت فرانسه امروز چهارشنبه از ایران خواست از اقدامات ثبات‌زدا در سوریه اجتناب کند و همچنین تاکید کرده که این دولت به امنیت رژیم صهیونیستی متعهد است.

«اگنس وندرمول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین با اشاره به حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه و ادعاهای این رژیم درباره «هدف قرار دادن مواضع نیروهای ایرانی و سوری»، جانب رژیم صهیونیستی را گرفت و از ایران انتقاد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ما حملات گسترده‌ای به نیروهای ایرانی و نیروهای مسلح سوری در سوریه، در پاسخ به شلیک راکت توسط نیروهای ایرانی در شب گذشته به سمت اسرائیل انجام دادیم».

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «فرانسه یک بار دیگر بر تعهد ناگسستنی خود به امنیت اسرائیل  تاکید می‌کند و همچنین بر این موضوع تصریح می‌کند که هیچ راه‌حل نظامی در قبال بحران سوریه وجود ندارد و بر ضرورت اجتناب از تشدید خطرناک تنش‌ها در خاورمیانه تاکید می‌کند. (فرانسه) از ایران می‌خواهد که از هرگونه اقدام ثبات‌زدا در سوریه اجتناب کند».

موضعگیری فرانسه در حمایت از رژیم صهیونیستی در حالی انجام شده که این کشور اروپایی اشاره‌ای به غیرقانونی بودن حملات این رزیم و نقض حاکمیت سوریه نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس