کد خبر 1011921
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
داعش چگونه زنان را در تلگرام جذب می‌کند؟

یک گزارش آمریکایی نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش همزمان با حملات ترکیه علیه شمال سوریه، از این شرایط سوءاستفاده کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در گزارشی که به تازگی از سوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، منتشر شده، گفته شده است که حمله و عملیات نظامی ترکیه علیه شمال سوریه، فرصت مناسبی را در اختیار گروه تروریستی داعش برای تجدید فعالیت‌های خود فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش پنتاگون درباره توان نظامی ایران

روسیه کشته شدن "ابوبکر البغدادی" را تایید نمی‌کند

در گزارش بازرس پنتاگون، علاوه بر حمله ترکیه به شمال سوریه، عقب نشینی نیروهای آمریکایی نیز باعث ایجاد فرصت مناسب جهت بهره‌برداری و استفاده نیروهای تروریستی داعش از شرایط عنوان شده است.

در این گزارش گفته شده اعضای گروه تروریستی داعش همزمان با تحولات اخیر در شمال سوریه، فرصت و فضای کافی را جهت اهداف خود و طرح ریزی برای حملات خارج از مرزها به دست آورده‌اند.

گزارش پنتاگون همچنین می‌افزاید که مرگ «ابوبکر بغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش تاثیر کمی در قابلیت‌ها و توانایی‌های گروه تروریستی داعش داشته است.

این گزارش از سوی پنتاگون پس از آن منتشر می‌شود که پیشتر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا مدعی شکست داعش شده بود.

رئیس جمهور آمریکا در بهمن ماه سال گذشته مدعی شده بود: شکست داعش به زودی اعلام خواهد شد، شاید هفته آینده اعلام کنیم که ۱۰۰ درصد خلافت داعش را از بین برده‌ایم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس