وزیر صنعت: هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروسازها اعمال نشده است

محمد رحمانی گفت: بیشترین تلاش ما این است که به دلیل مباحث روانی به شکل سوءاستفاده‌ای گرانی صورت نگیرد و گرنه در برخی جاها ممکن است این تصمیم درصد پایینی روی برخی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  امروز (چهارشنبه 29 آبان) در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر بازار جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در پی افزایش نرخ بنزین گفت: بازرسی‌های ما کمّیت و کیفیتش افزایش یافته است و همه امکانات در روزهای اخیر بسیج شده است تا در حق مردم اجحاف نشود و موج گرانی که بیشتر ناشی از بار روانی این قضیه است تحمیل نشود.

وی افزود: طبق گزارش‌های میدانی که داریم اقدامات ما در این جهت مؤثر بوده است البته در برخی کالاها و خدمات مثل حمل‌ونقل تأثیرات واقعی را هم داریم که بحث جدایی دارد؛ بیشترین تلاش ما این است که به‌دلیل مباحث روانی به‌شکل سوءاستفاده‌ای گرانی صورت نگیرد و گرنه در برخی جاها ممکن است این تصمیم درصد پایینی روی برخی قیمت‌ها تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:

وزیر صنعت: پس از اصلاح نرخ بنزین​ هیچ افزایش قیمتی نباید داشته باشیم

وزیر صنعت گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور دولت و دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان تا پایان سال حق گران کردن هیچ کالایی را ندارند.

رحمانی درباره تولید خودروهای کم‌مصرف در شرایط افزایش قیمت بنزین گفت: در این رابطه دو مورد در دست اقدام داشتیم؛ یکی بحث تولید خودروهای الکتریکی و برقی است یکی هم موتور کم‌مصرف است که قبل از این طرح هم در دستور بوده و الآن ضرورت آن بیشتر شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که "چرا پس از افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت برخی خودروها بودیم؟"، گفت: هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروسازها اعمال نشده است این هم مربوط به این چند روز نبوده مثل همیشه که دلالی و برخی اقدامات می‌شد الآن هم بحث همان دلالی است و پیگیری می‌کنیم با عرضه بیشتر اجازه ندهیم افزایش قیمتی در این زمینه داشته باشیم.

رحمانی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر رهبری مبنی بر لزوم حذف قوانین دست‌وپاگیر در تولید گفت: رهبری بارها درباره فضای کسب‌وکار صحبت کردند و تذکر دادند، در حوزه وزارت صمت امسال یکی از محورهایی که بر آن تأکید داریم بهبود فضای کسب‌وکار است. تعداد مجوزها، فرآیندها و سامانه باید تکمیل شود و اقداماتی در این حوزه انجام دادیم که رفع موانع شود؛ در گذشته 78 مجوز داشتیم که آن را به 46 رساندیم.

وی در پایان تأکید کرد:‌ بهبود فضای کسب‌وکار نیازمند یک کار جمعی است و تمامی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند؛ این کار کمترین بودجه و منابع را می‌خواهد، زیرا اراده در این میان مهم‌ترین حرف را می‌زند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    7 0
    پراید ۵۵ میلیون تومان شد/قیمت خودرو در 29 آبان 98
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    2 0
    هر جای دنیا وقتی بنزین گرون میشه قیمت خودرو میاد پایین ! اینجا تنها جاییکه هر اتفاقی بیافته فقط قیمتها میره بالا !
  • احمد IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    3 0
    جناب وزیر عجله نفرمایند تازه آلان سرشب است و تا صبح زمان زیادی باقی است
  • مرصاد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    0 0
    ببم ! چشماتو باز کن ؛ قیمتها رو ببین !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس