مولاوردی - نمایه

در بیانیه‌ای که ۷۷ چهره تندرو جبهه اصلاحات در حمایت از آشوب‌های اخیر منتشر کرده‌اند، نام مولاوردی به عنوانی یکی از معاونان سابق رئیس‌جمهور، در میان فهرستی از محکومان امنیتی می‌درخشد.

سرویس سیاست مشرق - به دنبال اعتراضات و اغتشاش اشرار در ماجرای افزایش قیمت بنزین، ۷۷ چهره  اصلاح‌طلب که عمدتا از جریان فتنه داخلی و محکومان امنیتی سال ۸۸ هستند، در بیانیه‌ای صریح، دشمنی خود با نظام اسلامی را بار دیگر آشکار کردند و بطور رسمی‌ با حمایت از آشوبگران و اشراری که خسارت‌های مالی و جانی بسیاری به کشور تحمیل کردند، خواستار برخورد با نیروهای مقابله‌کننده و تأمین‌کننده امنیت مردم و کشور شدند.

این بیانیه در رسانه‌های ضدانقلاب بازتاب داشت و شبکه‌های ضدایرانی بیگانه به شدت از آن استقبال کردند.

البته جای تعجب ندارد، همین جریان در فتنه ۸۸، ضدانقلاب داخلی و بهایی، منافق و سلطنت‌طلب را که در روز عاشورا اقدام به هتک حرمت علیه نمادهای مذهبی و مردم عزادار کردند، مردم خداجو نامیدند.

آنچه بیش از به خط شدن این محکومان امنیتی علیه نظام محل تعجب و تأمل است، قرار گرفتن اسم شهین دخت مولاوردی به‌عنوان یکی از مسؤولان سابق دولتی برای اولین بار در لیست جریان فتنه است.

سؤال مهم این است که مولاوردی چرا و بر اساس چه انگیزه و تحلیلی اقدام به امضای این بیانیه‌ ضدامنیتی کرده است؟ بیانیه‌ای که به‌تنهایی می‌تواند توسط مدعی‌العموم مورد توجه قرار بگیرد و افراد امضاکننده آن باید اثبات کنند که چگونه اشرار و غارت گران بیت‌المال را با مردم یکسان و یکی کرده‌اند و براساس کدام مستندات، نیروهای جان بر کف انتظامی و بسیجی را که چند شهید نیز در روزهای گذشته تقدیم کرده‌اند، با طرح ادعاهایی نظیر "پاسخ خشونت‌بار به تجمعات مردمی" متهم می‌کنند؟

درباره مولاوردی بیشتر بخوانید:

در قسمتی از این بیانیه ضدامنیتی که بیشتر به بیانیه ضدانقلاب علیه نظام شبیه است، آمده است:

پاسخ خشونت‌بار به تجمعات مردمی در اعتراض به گرانی بنزین طی دو روز گذشته در چندین شهرستان متاسفانه تاکنون فاجعه به همراه داشته و به قرار اطلاع منجر به جرح و حتی قتل نفس شده است. شلیک بی‌محابای تفنگی که از محل بیت‌المال برای دفاع از مردم فراهم شده به‌سوی شهروندان عادی و غیرمسلح که برای ابراز اعتراض و یا خشم خود به خیابان آمده‌اند، مطلقا و فارغ از موضوع اعتراض غیرقابل توجیه و جنایتی است که قانون و دستگاه قضاء نباید حتی لحظه‌ای در تعقیب بانیان، آمران و عاملان آن تعلل کند. دردآور است که با گذشت دهه‌ها از استقرار عدالت‌خانه و قانونی که حق و تکلیف مردم و حکومت در کشور ما را معین می‌کند همچنان حق طبیعی و خداداد هموطنان ما برای اعتراض به تصمیم‌های حکومتی چنین پایمال شود و تصمیمی اقتصادی که بایستی با هدف بهبود وضع مردم اتخاذ شود، منجر به چنین صدمات غیرقابل جبرانی می‌شود. "

مولاوردی به دنبال دیده شدن در قامت یک اصلاح‌طلب افراطی است

به نظر می‌رسد یکی از تحلیل‌هایی که با توجه به رفتارشناسی مولاوردی می‌توان به آن اشاره کرد، عطش این فرد برای دیده شدن و جبران اخراجش از ریاست‌جمهوری است، در واقع نحوه اخراج  (استعفا) مولاوردی توسط روحانی، یکی از دلایلی است که باعث شده است مولاوردی به این نتیجه برسد که در فضای فمنیستی به‌تنهایی نمی‌تواند دیده شود و برای جبران کمبود جایگاه حزبی، می‌بایست در یک بیانیه همراه با اصلاح‌طلبان افراطی و محکومان امنیتی، تقابل خود با نظام را آشکار کند تا به جریان فتنه اثبات کند از جنس همین جریان است و صلاحیت قرار گرفتن در لیست آنان را دارد.

اینکه چرا مولاوردی وارد جریان فتنه شده است را باید در اظهارات فاطمه آلیا جستجو کرد.

خانم آلیا درباره انتخاب مولاوردی در دولت یازدهم می‌گوید:

آن‌طور که از شواهد و قرائن و مباحث دولتی‌ها در آن زمان منتشر می‌شد انتخاب خانم مولاوردی در دولت یازدهم پس از چند ماه تأخیر به‌عنوان متولی ویترین بود، چون دیگرانی مطرح و پشت‌صحنه بودند که اصطلاحاً مورد داشتند؛ یعنی یا در جریان فتنه ۸۸ همراهی کرده بودند یا به دلیل نتایج تحقیق و تفحص مجلس هفتم- که گزارش آن در صحن علنی قرائت شد و با رأی اکثریت برای پیگیری و رسیدگی تخلفات مطروحه به قوه قضاییه ارسال شد- مانع داشتند به‌هرحال مشکل پیش می‌آید پس نتوانستند انتخاب شوند.

خانم مولاوردی در زمان تحقیق و تفحص مجلس مدیر بین‌الملل مرکز امور زنان بودند و محور فعالیت‌های بخش بین‌الملل آنجا که البته مثل حالا سیاست آن موقع هم تلاش در جهت عدم بازتاب فعالیت‌های خارجی و بین‌المللی بود. بعضاً ایشان به‌عنوان فمنیست اسلامی مطرح می‌شدند و بعضی اشکالات هیئت تحقیق و تفحص هم به ایشان برمی‌گشت اما ایشان یک زیرکی به خرج داده و در همان گیرودار رسیدگی به تخلفات، خود را بازخرید کردند و از دایره خدمت دولتی خارج‌شده و به فعالیت دیگر پرداختند.[۱]

بر اساس اظهارات فاطمه آلیا، مولاوردی اجراکننده اوامر جریان فتنه و پشت پرده بوده است و برای اینکه به بتواند خودش را اثبات کند، باید در راستای این جریان خودی نشان دهد و به‌ موضع روشنی از جنس سایر امضاکنندگان در مقابل نظام اسلامی بگیرد؛ لذا بیانیه ضدانقلابی اخیر، بهترین فرصت برای این شخص تلقی می‌شود.

از سوی دیگر، بعدازاینکه کلانتری به‌عنوان رئیس سازمان محیط‌زیست انتخاب شد، دولت روحانی به‌واسطه ارتباط نزدیک معصومه ابتکار با جریان فتنه، می‌بایست به ابتکارِ دولت جایگاه ویژه‌ای بدهد و تنها جایگاهی که می‌شد به او داد، پست شهیندخت مولاوردی بوده است. در نهایت حسن روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری، مسئولیت دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی را به مولاوردی واگذار کرد؛ جایگاهی که از دیدگاه بسیاری تشریفاتی بود. مولاوردی نیز در این جایگاه هم کمابیش همچون قبل به اعلام مواضع و حمایت از زنان می‌پرداخت و قبول نکرد که وی به معنای واقعی جایگاهی در دولت ندارد.

نشانه اختلاف شدید وی با روحانی بر سر موضوعات مختلف، در نامه استعفای مولاوردی مشاهده می‌شود.

نگاهی به متن یادداشت خداحافظی وی نشان از بی‌مهری در دولت دارد، آنجا که مولاوردی پس از توضیح در مورد تفاسیر مختلف قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان آورده است: «با منع مشارکت سیاسی که نقض بدیهی‌ترین حق انسانی محسوب می‌شود، پرونده فعالیت سیاسی بازخریدها، به‌ویژه بدون توجه به شرایط خاص انجام آن، برای همیشه بسته می‌شود که البته در همراهی با تفسیر اخیر و تقویت آن، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و امور اداری و استخدامی نیز گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و بر این رویه غلط که پایه‌های آن از مجلس نهم گذاشته شد و برنامه آن مجلس برای گرفتن سرعت دولت یازدهم و مشغول کردن آن دولت بود، مهر تأیید زدند!»

وی در بخش دیگری از استعفانامه خود تأکید دارد: «در شرایطی که شاخص سرمایه اجتماعی در کشور که بخش اعظم آن را زنان و جوانان تشکیل می‌دهند، تنزل قابل‌توجهی پیداکرده و دولت جنابعالی میراث دار مطالبات تاریخی انباشته‌شده از دهه‌های گذشته همراه با ابر چالش‌های غیرقابل‌انکار شده بود و بدون اتکا و توجه به انتسابات و وابستگی‌های فامیلی و سیاسی اینجانب و ...که فصلی نوین را در تاریخ مدیریت کشـور رقم و ورق زد و انگیزه و امید به فـردای روشن را برای زنان و دختران شایسته، سزاوار و توانمند سرزمینمان و تجربه زیسته بی‌نظیری را برای اینجانب به ارمغان آورد، با باور و ایمان راسخ به حاکمیت قانون به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی حکمرانی مطلوب و با تمکین به آن، ضمن طلب عفو و حلالیت از پیشگاه خداوند متعال، به سهم خود از تمام تقصیرات و قصورات در برآوردن انتظارات، به‌رغم تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها از تک‌تک شهروندان عزیز عذرخواهم...»

نامه‌ای بدون سلام خدمت خانم مولاوردی

خروج تلگرامی مولاوردی دارای وجوه مبهمی بود. وی پس‌از انتشار استعفانامه خود در کانال تلگرامی‌اش، اقدام به انتشار نامه موافقت حسن روحانی با استعفایش کرد. نامه‌ای که از سوی رئیس‌جمهور با فقدان سلام و بدیهی‌ترین واژگان و جملات ادبی آغازشده بود و با توجه به اینکه دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی چهارشنبه در هیئت دولت حضورداشته و پس‌ازآن با خبرنگاران نیز مصاحبه خبری کرده بود نشان از تصمیمی غیرمنتظره داشت...

به هر جهت، مولاوردی با سهیم شدن در بیانیه ضدانقلابی فتنه‌گران داخلی، نشان داد در عرصه سیاسی چندان صاحب تحلیل و شناخت لازم برای تداوم حیات سیاسی‌اش نیست و همان‌گونه که به تلخی از دولت آرزوهایش اخراج شد، از سپهر سیاست کشور نیز به‌راحتی بیرون رانده می‌شود و عملاً این بیانیه را به مثابه یک عملیات انتحاری، باید به‌عنوان خداحافظی مولاوردی با عالم سیاست در فضای حاکمیت جمهوری اسلامی تلقی کرد.


[۱] -http://www.jahannews.com/detailed/۵۸۹۹۵۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته هم که احزاب مجوز تظاهرات اعتراضی می گیرند حتما چند چیز باید مشخص باشد والا با مجازاتهای سنگین مواجه می شوند. اول باید موضوع اعتراضها و شعارهایش به تایید وزارت کشور یا نهادهای مسوول برسد و حق ندارند خارج از آن موضوع و شعارها اعتراضی بکنند دوم زمان و مکان اعتراضات باید مشخص باشد و حتی یک کوچه آنطرف تر نباید بروند. سوم اینکه همراه داشتن هرگونه سلاح و یا ایجاد راه بندان و آسیب زدن به اماکن و آتش زدن و.. هم با شدیدترین شکل سرکوب می شود. به نظر شما کدام یک از این سه شرط در ایران قابل اجرا است؟ آیا شعارها فورا به شعارهای براندازانه تبدیل نمی شود و یا معترضان قصد کشاندن اعتراضات را به کل شهر ندارند و یا اساسا حاضرند بدون لاستیک آتش زدن و راه بندان اعتراض کنند؟؟
    • حسین PL ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      58 18
      اینها با امضا رسما اعلام کردند که دشمن جمهوری اسلامی یا همراه با دشمنان ایران هستند و کمترین کاری که عقل سلیم حکم میکنه در مورد اینها این هست که به هیچ وجه پست و مسئولیت حکومتی به اینها اعطا نشه و کلا از تمام مناصب در جمهوری اسلامی کنار گذاشته بشن , این حداقل ممکن هست. مثل میلیونها ایرانی برن در بخش خصوصی کار کنن و مالیاتشون را بدن ولی در نظام به هیچ وجه.
    • DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      14 2
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      28 3
      نامه بی ارزش و بی اهمیت که فقط بر طبل رسوایی شان می زنند
    • FR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      2 12
      دقيقاً درست ميفرماييد !
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      12 1
      منافقین عزیز! بذارید خدا بهره ی مدنظرش رو از این فضای اشباع از دروغ و نفاقی که بوجود آوردید ببره، بعدش ایشالا نوبت عذابه. یه عذاب متناسب، یه عذاب ناگهانی: فیاتیهم بغته و هم لا یشعرون که ایشالا قراره مساوی شه با: لو لا الحجه لساخت الارض باهلها جان من به فدای خشمی که تو این جمله نهفته است، البته شما کودنا چون ریاضی سرتون نمیشه طبیعیه که این خشم نهفته رو حس نکنید. اشکالی نداره عجله نکنید ایشالا در موردتون اعمال که شد اون موقع حسش میکنید.
    • حسین IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
      0 0
      موافقم مزدورای لهستانی نشین و آلمان و فرانسه نشین هم نظر ندن فقط مردم ایران
  • علی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    97 17
    گذشت زمان های ضد انقلاب که در داخل حاکمیت نفوذ کرده اند را بر ملا می کند و انها را رسوا خواهد کرد
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      39 5
      خدا کنه زودتر این بهائیت و نفوذی لعنتی رو رسوا کند
    • حامپ NL ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      8 1
      گذر زمان لازم نیست، همین ۲۰ سال اخیر برای مشخص شدن کافیه فقط باید اقدام بشه
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    75 41
    افراد اصلاح طلب معمولا از بین ساده لوح ها انتخاب می شوند و این افراد عطش شدیدی برای دیده شدن دارند و برای این کار دست به هر اقدامی می زنن
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      34 4
      اصلاحات همان معده لیبرالیسم برای هضم انقلاب هاست.
  • ابن الشهید IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    88 13
    حیات سیاسی کدومه؟ اینها از اول برای براندازی اومدن. فقط نمیفهمم چرا یک مشت جاسوس سرمایه دار تائید صلاحیت شدند!
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      22 4
      اینو باید شورای نگهبان پاسخ بده
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    41 99
    حیات سیاسی ایران به پایان رسیده
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      43 11
      خفه بمیر بابا ۴۰ سال سران خبیث قدرتهای استکباری این آرزو را به گور بردند شماها هم به گور خواهید برد
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      25 7
      خفه
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      28 5
      لطفا خفه!.......
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      34 7
      حیات سیاسی «شهین» به پایان رسیده و نه «ایران»!!
    • DE ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      12 2
      حیات سیاسی ایران به پایان رسیده// خب بیا تو بالکن ! ولی عوضش تا دلت بخواد حیات سیا- C لیبرالها و اصلاحطلبچی ها گشاد شده.
    • یاور IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      10 2
      ان شاءالله حیات تو به پایان برسد
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    83 14
    واقعا مولاوردی اینقدر مهمه؟ به نظر من مولاوردی یکی مثل مهناز افشار بیسواد و امل در عرصه سیاست و مثلا فمنیسم
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      0 0
      اشتباه میکنی ! شر مولاوردی رو با یک سلبریتی بیسواد جانی مقایسه نکن این حداقل سوتی اش نزار زاکا و پروژه کارگر جنسیه
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    79 10
    درود بر نیروی انتظامی و امنیتی ولی بر عکس نظر اصلاح طلبان باید بگم ما توقع بیشتری از نیروهای امنیتی داشتیم باید آشوبها را در دم خنثی میکردند و جلو خسارات را میگرفتند
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    17 23
    مگر شما دوبت روحانی را اصلاح طلب معرفی نمی کردید؟ حالا یکی از اعضای دولت اصلاح طلب بیانیه اصلاح طلبان را امضاء کرده مشکل کجاست؟ مگر اینکه بیش از نیمی از دولت را اصولگرایان بدانید ؟
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      15 0
      بهش میگن فرار روبه جلو
    • حمید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      16 4
      خطاب به 09:01، خودت فهمیدی چی گفتی؟!!!! این بیانیه ، یک بیانیه کاملاً ضدانقلابی و حتی ضد ملی است، چرا باید خانم مولاوردی که زمانی دستیار جناب روحانی بود، آن را امضا کنه؟!!!! واسه چی میگی مشکل کجاست؟!!!! در ضمن کل افرادی که این بیانیه را انضائ کرده اند، اصلاح طلب هستند که سابقه حمایت از دولت تدبیر و امید را دارند.
  • صدای‌ حق IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    39 11
    قیافه ملاوردی شبیه زنان کمپ‌ اشرف رو‌ میمونه‌ اگه‌ روزی از نزدیک ببینمش بهش میگم‌ چطور خواهرمجاهد
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    21 8
    این اسامی که من دیدم همه ریجکتی اصلاحات هستند و عددی نیستد
  • ایرانی NL ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    21 9
    لعنت بر خائنین به کشور در داخل و حامیان فتنه.متاسفم برای این افراد باسواد که حمایت میکنند از اشوبگران و اشرار و دشمنان ایران زمین.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      4 9
      تو بیا ایران زمین رو برای من تعریف کن جان من
    • امیر IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      5 3
      خطاب به 14:24، ایران زمین جایی است که قطعا امثال تو بهش هیچ تعلق خاطری ندارید.
    • حسین IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
      0 1
      تو مسائل داخلی ما دخالت نکن مردک هلندی
  • سارا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    20 5
    اینا زمینه گرفتن پناهندگیه وخوش خدمتی برای اروپا وامریکا! نمیدونم اینا چی میخوان چرا نمیرن از ایران وتوی کعبه امالشان زندگی نمیکنن! این اراجیف وشعارای الکی اینا چندین ساله که دردی از مردم عادی کوچه وخیابان باز نکرده که هیچ دایما برمشکلات سیاسی واقتصادی واجتماعی ما هم افزوده اند! وجود افراد خودشیفته ی سیاسی که تابحال هیچ گلی بسر این مملکت نزده اند!!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    36 64
    درود بر خانم مولاوردی. این انسانهای شرافتمند آینده ایران را باید بدست بگیرند.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      12 6
      مگر دلش رو به تعریفهای دروغین شما بی وطن های کمپ آلبانی خوش کنه در نزد افکار عمومی مردم ایران که جایی نداره
    • به ۱۲:۴۵ IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      2 4
      شما ها در توهمید اولا مزدوران آلبانی نشین از ایران پیام نمی‌دن در ثانی اگر نمی‌ ترسیدید یک رفراندوم برگذار می‌کردید تا دهن همه دنیا و مخالفان رو ببندید الان من بدبخت باید بیکار باشم شرف نداری اگه تایید نکنی
    • احمد IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      4 0
      آخه قشنگ، مگه الان دولت دست غیر از این آدمهای به اصطلاح شرافتنمده؟ نتیجه اش رو نگاه کن!!
    • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      6 0
      پیرو پاتالهایشان را برده اند آلبانی. اما اعضای جوانتر و جدیدشان همه در ایران گوش به فرمان همان آلبانی نشین ها هستند. ضمنا ما بدون اینترنت و تلفن و.. انقلاب کردیم و بعد رفرندام گذاشتیم. شما هم اگر بلدید همین کار را انجام دهید.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    23 6
    دولت روحانی کپی برابر با اصل هاشمی رفسنجانی است در دولت کارگزاران هم قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین چندین برابر شد و در شهرهای قزوین و مشهد و چهاردانگه ناآرامی هایی بوجود آمد که باعث کشته و مجروح شدن عده ای از مردم شد و اکنون هم اتفاقات در حال تکرار است.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    15 16
    این خانم چند روز پیش تو صدا سیما داشتن بهاش گفتگو می کردن. یکی لکه تو صدا سیما چه خبر
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    36 4
    افرادی که مقدمات اجرای طرح سهمیه بندی بنزین را فراهم نکردند و به مردم اطلاع رسانی نکردند و باعث ایجاد شوک روانی و هرج و مرج در جامعه شدند باید محاکمه و مجازات بشوند.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    9 3
    دولت اگر واقعا دنبال تامین کسری بودجه است جلوی رانت های چند صد هزار میلیاردی دلار 4200 را می گرفت از پزشکان و مسکن و وکلا و ... مالیات می گرفت فقط به گفته لیلاز طی سال قبل 500 هزار میلیارد رانت بابت دلار 4200 توی جیب رانتخوارها رفت !500 هزار میلیارد رانت برابر است با 10 سال رایانه 85 میلیون ایرانی هر جای جهان بود دولت استعفا می داد و محاکمه می شد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    8 6
    امثال این خانم به جریانهایی متصل هستند که حتی به مسائل دینی معتقد نیستند همه ما دیدیم که دوستان اینها به خارج رفته اند به چه شرایطی تبدیل شده اند ونه تنها بی حجاب شده اند بلکه مسلمات دینی را انکار کرده اند.
  • حسين KW ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 5
    حيف نون كه شما مشرق نيوز
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    11 1
    شما فکر میکنید ایشان با شیخ حسن تفاوتی دارند؟! اصلا و ابدا
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 6
    از نام کوچکش معلوم است بویی از اسلام نبرده
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 2
    این تعداد که امضا کردن همشو برا این هست که خودی نشون بدن نباید زیاد جدی گرفته بشن
  • حسين DE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    12 5
    اصلاح طلبان وليبرالها براى نابودى آرمانهاى انقلاب شمشير را از رو بستند ، چرا باور نميكنيد؟
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 0
    چه کسانی از شروع دوباره واردات بنزین توسط بخش خصوصی به سفارش وزارت نفت از سال ۹۲ به بعد طی ۶ سال اخیر ، سودهای مافوق نجومی و غیر قابل محاسبه ای آنهم به 《 دلار و یورو 》 برده اند
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    12 3
    وقتی به زیارت اربعین طعنه می زنند ...باید از سوزاننده قرآن حمایت کند!
  • دلاور IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 6
    اعدام با آرپی چی7کمترین مجازات ایشان می باشد.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    4 2
    وقتی امثال... مصون از مجازات باشند اتفاقاتی از این دست خواهد افتاد. نگاه شما متاسفانه به آیت اله مایک خارجی است در حالی که حجت الاسلام مایک ایرانی دم دست شماست.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    5 8
    حالا این اطلاعیه کدوم کلامش غلطه؟!
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      6 2
      هیچی. گویا زامبیهای آشوبگر صرفا در حال تظاهرات مسالمت آمیز بوده اند که پلیس آنها را به رگبار بسته است.
    • رامین IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      3 0
      خطاب به 15:24، کل مطالبش غلطه ، چون وارونه نمایی کرده و جای شهید و جلاد را عوض کرده است.
  • حامد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 2
    خودشون وضعیت معیشت رو نابود کردند خودشون هم بهش اعتراض میکنند. شغال جلوی این اصلاح طلبا کم میاره.
  • حامد IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 1
    خودشون معیشت رو خراب میکنند خودشون هم اعتراض میکنند. اصلاح طلب .......
  • FR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    11 2
    هم از توبره رسمی وهم از آخور غیر رسمی دولت میخورد.....
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    10 4
    مولاوردی هیچی نیست الکی گنده اش نکنید
  • سلمان IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 2
    شماره 69 عبدالله ناصری طاهری دکترای تاریخ اسلام و از عناصر تندرو اصلاحات است در فتنه 88 هم سابقه دستگیری دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا و پژوهشکده تاریخ اسلام به ریاست هادی خامنه ای است در طول سالهای اخیر این فرد موضع گیری های بد زیادی داشته که چندین موردش در همین مشرق نیوز بازتاب داده شده
  • hashem DE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    3 13
    سلام چرا به زور می خواهید عده ای از طرفداران نظام را در جمع مخالفین قرار دهید
    • DE ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      8 0
      سلام چرا به زور می خواهید عده ای از طرفداران نظام را در جمع مخالفین قرار دهید// مگه میشه؟ یعنی شما میفهمی اینها طرفدار نظامند ولی فدا ییان نظام که از زمان طاغوت برای نظام اسلامی مبارزه کردند و تا حالا همهد چیزشون را برای بقای نظام دادند نمیفهمند که اینها طرفدار نظامند؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 11
    مولاوردی حرف حق رو زده
  • DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 0
    ایندسته امضاء کنندگان مشکل گشا که نبودند هیچ آبی ازشون تابحال گرم نشده بلکه هنرشان درست کردن بن بست برای کشور بوده. استقلال خط قرمز مردم هست ازاین خط قرمز هم عبور کردند.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    5 11
    روحانی خودم بهت رای می دهم. جانم فدای آیت الله روحانی جیگر
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    4 10
    روحانی را عشق هست.
  • امير IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 13
    يك نفر خانم شده خاري در چشم شما ؟ اينقدر از معروف شدن ايشان مي ترسيد ؟ ميان شما يك فرد كمي مثبت و مردمي وجود ندارد ؟
    • احمد IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      4 1
      امیرخان ، ایشان بیانیه ای توهین آمیز و پر از دروغ پراکنی نسبت به نظام را امضا کرده است ، حالا تو داری از این کارش دفاع می کنی ؟!!!! بعد در اوج بلاهت می گی از معروف شدن ایشان می ترسید؟!!! اگر حالت بده ، به حای اظهارنظر کردن ، خودتو به یک دکتر متخصص نشان بده ، ملت و نظام انقلابی ایران خاری در چشم این لیبرالهای خودفروخته است که تنها در پی تامین منافع آمریکا هستند .مزدوران آمریکا مردمی نیستند استاد.
  • علیرضا IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    0 2
    چادر دارن که!!
    • DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      6 1
      خونه شونه زلزله خراب کرده فعلا مجبورن با چادر کنار بیان تا دوباره خونه نو بسازن.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    4 2
    تمام این خودکشی های شهین برای مطرح شدن تو لیست اصلاح طلبه برای مجلس رد صلاحیتم که شد تمام قد ژست اپوزسیون رو بگیره و بده ور دست مسیح علی نژاد وایسه درساشو پس بده
  • شهروند IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    3 3
    خانم مولاوردی بسیار عالم وتوانا و نیروی خوبی برای کشور است
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      4 1
      مرگ منافق
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    8 2
    بد نیست آدرس منزل سکونت ایشان و عزیزانشان را به آشوبگران بدهید تا دفعه بعد ایشان و خانواده شان را در متن فعالیتهای مخرب خود قرار دهند و مثلا ماشین و خانه و امنیت ایشان و خانواده عزیزشان را طی حرکت مردمی و اعتراض مثلا به حق خود مورد هتک و آسیب قرار دهند تا ایشان دفعه بعد با سینه سوخته تری به حمایت از آنها اقدام کنند.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    3 2
    اینا کین؟ منظورم اصالت اصلی شونه مثلاً خانم ..... که از یهودیان مخفی مشهده
  • مهرداد IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    4 1
    اصلاح‌طلبان خود موجب پیدایش وضع موجودند و حالا در فراری رو به جلو با فرافکنی خود را مدافع مردم جا می زنند
  • علی IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    3 1
    ایشون جانشین بحق خانم فریبا داوودی مهاجر است.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 1
    دروعگوهای پست فطرت
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    1 1
    با اینکارها سعی دارند روی افتضاحات دولت مورد علاقه اشان که مسبب این اوضاع است سرپوش گذارند
  • Ahmed IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    1 2
    من جای خانواده شهدای فتنه اخیربودم،ازین شکایت میکردم ،چون دستشون درخون شهدای اخیر الودس ، و یا ...
  • جناب خان IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    بای بای مولاوردی!! البته احتمالا در پست های بی ربط به پست فعلی توسط اصلاح طلبان برمیگرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس