سلیمی‌نمین نمایه

یک کارشناس مسائل سیاسی درباره استعفای برخی نمایندگان مجلس در روزهای گذشته گفت: نماینده‌ای که چندگانگی را به نمایش می‌گذارد به فکر منافع ملی نیست و فرصت‌طلب محض است.

به گزارش مشرق، عباس سلیمی‌نمین کارشناس مسائل سیاسی، در تحلیل اقدام اخیر چند تن از نمایندگان مجلس در استعفا بخاطر سهمیه‌بندی بنزین، اظهار داشت: مجلس در آستانه انتخابات قرار دارد و همین موجب می‌شود بعضا نمایندگان اقداماتی را دنبال کنند که به‌هیچ وجه با مصالح عمومی تطبیق ندارد و صرفاً با مسائل شخصی منطبق است. همین اقدام اخیر که از جانب برخی نیروهای اصلاح‌طلب انجام شد یک فرصت‌طلبی محض محسوب می‌شود و در شرایطی که ما باید یک هم‌آوایی و همراهی برای اجرایی شدن یک تصمیم کلان را شاهد باشیم، دم از اختلاف و چنددستگی بزنند.

بیشتر بخوانید:

آتش اغتشاشات چقدر از اموال مردم را سوزاند؟

** تدبیر رهبری مانع از پمپاژ  امید به اردوگاه دشمنان شد

وی افزود:‌ اقدام نمایندگان محترمی که استعفا دادند گرچه  حائز اهمیت نیست ولی اگر تدبیر رهبری نبود، طبیعتاً تبعات آن بسیار مخرب و شکننده می‌شد. اگر بدخواهان جامعه این برداشت را می‌کردند که بین تصمیم‌گیران کلان کشور و چندقوه هماهنگی لازم وجود ندارد، این موجب پمپاژ انرژی به اردوگاه دشمنان استقلال ملت ایران می‌شد. آنها این تلقی را می‌کردند که با یک جامعه متشتت مواجه هستند لذا فرصت خیلی خوبی برای آنها بود که بتوانند از این چندگانگی‌ها بهره ببرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه گاهی مواقع حتی اگر ما انتقاداتی به تصمیمات داشته باشیم می‌بایست نوعی وحدت را از خودمان به نمایش بگذاریم، خاطرنشان کرد: همیشه فرصت برای بیان نظرات متفاوت و ایرادات جدی وجود دارد منتها وقتی مخالفان سرسخت استقلال ملتِ خودتان را برابرتان می‌بینید باید زمان‌شناسی کنید. زمان‌شناسی برای شما حکم می‌کند که آن ایرادات و انتقادات را به فرصتی بعد از پایان دادن به این تحرکات شرارت‌آمیز بیگانگان در داخل کشور موکول کنید.

** نماینده‌ای که چندگانگی را به نمایش می‌گذارد به فکر منافع ملی نیست

سلیمی‌نمین تصریح کرد: متاسفانه نماینده‌ای که در این شرایط چندگانگی را به نمایش می‌گذارد، اصلا به فکر منافع ملی نیست و صرفا به دنبال این است که در انتخابات بعدی از طریق یک نوع عوام‌فریبی رای بیاورد که فکر می‌کنم از این قضیه هم بهره‌ای نخواهد برد چراکه همه جامعه علی‌رغم عدم دقت‌ها در انتخاب شیوه اجرای این طرح،  حساسیت‌ها را درک و صفوف خودشان را بلافاصله از عناصر شرور بالفطره و اشراری که ماموریتی می‌پذیرند جدا می‌کنند اما اگر نماینده‌ای این کار را نکند برایش حاصل انتخاباتی هم به‌بار نخواهد آورد.

وی درباره ادعای نمایندگان مستعفی مبنی بر اطلاع نداشتن از طرح سهمیه‌بندی بنزین، گفت: اینکه می‌گویند اطلاع نداشتند سخن نابجایی است. نمایندگان اطلاع داشتند اما از زمان اجرای‌ آن مطلع نبودند. این بحث از مدت‌ها قبل مطرح بوده و وکلای مردم هم در جریان بودند و حتی بعضاً طرح‌هایی در این‌باره ارائه کردند بنابراین می‌دانستند که بنا است تعدیلی در ارتباط با قیمت بنزین صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان هم اگر مطلع باشند فورا یک اقدام را علنی می‌کنند، گفت: این به این معنی نیست که نحوه اجرایی شدن این طرح مورد تایید بنده است بلکه ایرادات جدی در شیوه آن و نوع عملکرد آن وجود دارد اما وقتی که تصمیمی اجرایی می‌شود و شما یک دعوت عمومی از جانب ضدانقلاب در برابر خودتان می‌بینید باید منافع کلان را درنظر بگیرید و برخی مسائل شخصی را به بعد موکول کنید. هرچند این نمایندگان تعداد اندکی هستند و قابل توجه نیستند و در همه زمان‌ها فرصت طلبانه عمل  می‌کنند.

وی افزود: یک زمان حمایت از آقای روحانی منافع اینها را در برابر می‌گیرد پس سینه‌چاک روحانی هستند اما یک زمان می‌بینند روحانی مورد انتقاد قرار گرفته پس سعی می‌کنند حسابشان را جدا کنند. اینها نیروهای اصیل در عالم سیاست نبوده و شایسته اعتماد نیستند.

سلیمی‌نمین با طرح ای موضوع که "چرا حرف رهبری در جامعه مورد اعتماد قرار می‌گیرد؟"، اظهار داشت: با وجود اینکه رهبر انقلاب در این زمینه مستقیما دخالتی نکردند و خودشان مسائلِ کارشناسی را پیگیری نکردند اما به کارِ کارشناسی‌شده دولت اعتماد می‌کنند و برای اینکه دولت موفق بشود با همه وجود به صحنه می‌آیند و از کاری که در کارشناسی‌اش دخالتی نداشتند حمایت فداکارانه می‌کنند و اصلاً این ملاحظات را درنظر نمی‌گیرند که جامعه به‌شدت از کار روحانی عصبانی است و منفعت شخصی حکم می‌کند انسان سکوت کند ولی می‌بینید که ایشان برای منافع جامعه از خودشان هزینه می‌کنند تا انسجام جامعه حفظ شود و دشمن ناکام بماند. این درحالی‌ بود که برخی دولتمردان ما حاضر نشدند در روزهای اول از خودشان هزینه‌ای پرداخت کنند.

** رفتار رهبری ملاکی برای سنجش صداقت و ازخودگذشتگی است

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تصریح کرد: از این رفتار رهبری می‌توان ملاک‌هایی برای سنجش صداقت و از خودگذشتگی انسان‌ها به‌دست آورد. فداکاری رهبری در اوج خودش قرار دارد و آقایانی که سالها از بغل روحانی منتفع شدند به محض اینکه می‌بینند نفع‌شان در ایجاد دوگانگی است، فرصت را برای دشمن فراهم می‌کنند و به دشمن فرصت و امیدواری می‌دهند درحالی‌که باید مانع از به نمایش درآمدن اختلافات شد و وحدت و یکپارچگی را دنبال کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    2 4
    واقعا حرف سنجیده ایی زدید، آقا از خودشون هزینه کردند... یعنی بایستی جامعه رو حفظ کرد از شرّ فتنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس