کد خبر 1011627
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
ناوشکن

کره جنوبی یک ناوشکن را به محل توقیف دو فروند کشتی خود در سواحل غربی یمن اعزام کرد.

به گزارش مشرق، کره جنوبی روز سه‌شنبه، یک روز پس از توقیف دو کشتی آن در دریای سرخ و در سواحل استان الحدیده (غرب یمن)، یک ناوشکن را به سمت محل توقیف این کشتی‌ها ارسال کرد.

خبرگزاری «یونهاپ» در این باره گزارش داد که ناوشکن کره‌ای «کانگ-کام-چان» که ماموریت مبارزه با دزدان دریایی در سواحل سومالی را دارد، به محل توقیف فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات توقیف سه کشتی خارجی در سواحل یمن

خبرگزاری مزبور به نقل از یک منبع وابسته به وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد که انتظار می‌رود این ناوشکن روز پنجشنبه آینده به محل حادثه برسد.

وزارت خارجه کره جنوبی ساعاتی قبل اعلام کرده بود که «حوثی‌ها» (انصارالله) دیروز دوشنبه سه کشتی را که دو فروند آن کره‌ای و یک فروند دیگر سعودی است، در آب‌های دریای سرخ در پانزده مایلی جزیره کمران (بزرگ‌ترین جزیره یمن در دریای سرخ) توقیف کردند.

به گفته وزارتخانه یاد شده، کشتی‌ها حامل ۱۶ سرنشین هستند که دو نفر از آنها تابعیت کره‌ای دارند و در بندر «الصلیف» استان الحدیده پهلو گرفتند. این کشتی‌ها از بندر جازان عربستان سعودی به سمت بندر بربره سومالی در حال حرکت بودند که نیروهای انصارالله آنها را توقیف کردند.

گارد ساحلی یمن نیز دیشب (دوشنبه‌شب) ضمن تائید این خبر اعلام کرد که سه فروند کشتی از جمله یک کشتی سعودی تحت عنوان «رابغ۳» در سه مایلی جزیره عقبان یمن توقیف شدند.

در بیانیه گارد ساحلی یمن آمده که به این سه کشتی پس از ورود به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داده شد که پس از بی‌توجهی به این هشدارها توقیف شدند.

در ادامه بیانیه آمده که کشتی‌های توقیف شده به بندر الصلیف هدایت شدند تا تدابیر قانونی در این خصوص اتخاذ شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس