کد خبر 1011178
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
فدراسیون فوتبال

باخت به عراق و هجمه‌ای که علیه ویلموتس به راه افتاده، فدراسیون فوتبال را در شرایطی بحرانی قرار داده است.

به گزارش مشرق، کافی است به عکس بازیکنان ذخیره و کادر مربیگری و سرپرستی تیم ملی قبل از بازی با عراق نگاه کنید. یکی از این مربیان در عکس حضور ندارد، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی به نام لورن اسپینوسی. کمتر کسی به این نکته پرداخت، چون تیم ملی به قدری ضعیف بازی کرد که انتقادها به سمت مارک ویلموتس رفت و نه این اشتباه از سوی مدیر تیم.

 

اسپینوسی دقایقی قبل از شروع بازی، به زمین آمد و علیرضا بیرانوند را همراه سایر دروازه‌بان‌های تیم ملی گرم کرد. به محض حضور عوامل برگزاری بازی و همچنین بازیکنان دو تیم، اسپینوسی از کنار زمین به روی سکوها رفت تا بازی را از آنجا تماشا کند. او حتی به بازیکنان تیم ملی گفت که حواس‌تان به علیرضا بیرانوند باشد تا اگر او آسیبی دید، دروازه‌بان دوم جانشین او شود.

بیشتر بخوانید:

روایت فیفا از روزهای ناخوش تیم ایران


وجود مربی دروازه‌بانی روی نیمکت، یکی از مهم‌ترین تمهیداتی است که هر تیمی باید بیندیشد. به عنوان نمونه اگر بیرانوند آسیب می‌دید، غیر از کادر پزشکی چه کسی باید بالای سر او می‌رفت و با این دروازه‌بان صحبت می‌کرد؟ آیا محمدرشید مظاهری یا پیام نیازمند باید این وظیفه را بر عهده می‌گرفتند؟ صحبت با بیرانوند، در طول بازی و راهنمایی او، وظیفه چه کسی بود؟ آیا اسپینوسی می‌توانست از روی سکوها نکته‌های مهم را به دروازه‌بان نخست تیمش منتقل کند؟


لورن اسپینوسی در اردوی اول و دوم در تیم ملی حضور داشت اما بعدها به بهانه مشکلات اداری- عدم دریافت مبلغ قرارداد – از حضور در ایران انصراف داد و محمد حبیبی جای او را به طور موقت گرفت. به همین دلیل و مقابل کامبوج و بحرین، کارت مربیگری برای حبیبی صادر شد و فدراسیون فوتبال و شخص ساکت به عنوان مدیر تیم، برای دریافت کارت مربیگری جدید و به نام اسپینوسی اقدام نکردند. به همین دلیل این مربی فرانسوی به دلیل مشکلات اداری نتوانست روی نیمکت بنشیند و بالاجبار راهی سکوها شد.


این هم اتفاق مهمی بود که در امان رخ داد اما از چشم رسانه‌ها دور ماند. باید ببینیم واکنش فدراسیون فوتبال به این اتفاق چیست. آیا عکس‌های منتشر شده که غیبت اسپینوسی را نشان می‌دهد را هم تکذیب می‌کنند؟

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس