کد خبر 1010840
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
برف

روز گذشته برف بارید. هنوز تعدادی از معابر شمالی تهران پاکسازی نشده است. برخی از ساکنان برای تردد عادی دچار مشکل هستند. امروز شورای شهری‌ها به عملکرد مدیریت شهری در برف ۲۰ سانتی‌ پایتخت منتقد بودند.

به گزارش مشرق، روز گذشته بارش اولین برف پاییزی مردم را شاد کرد در دقایق اولیه شهروندان عکس‌های زیبای برف را در فضای مجازی دست به دست می کردند ساعتی نگذشت که این شیرینی به گرفتاری مردم تبدیل شد.

مردم ساعت ها در ترافیک گرفتار شدند و پلیس مدام هشدار می داد که معابر لغزنده است و شهرداری باید نمک‌پاشی کند از سوی دیگر مسؤولان شهری هم اعلام کردند که کیسه ها مخصوص شن وجود دارد و مشکلی نیست.

در ابتدا همه چیز به نظر عادی می رسید اما بعد از چند ساعت  همه چیز در هم گره خورد تا جایی که بسیاری از خیابان ها مسدود و مردم گرفتار شدند.

پیروز حناچی شهردار تهران بعد از شروع برف جلسه ای در این باره برگزار کرد و قرار شد نقاط برف گیر پایتخت با دوربین ها ترافیکی رصد شوند و  نیروهای خدمات شهری و اکثر معابر مناطق 1و2 و 3 و 5 فعال شوند.

بیش از 24 ساعت از بارش برف می گذرد اما همچنان برخی از معابر در منطقه یک شهرداری تهران مملو از برف است و شهروندان نمی توانند تردد کند.

مردم روز گذشته مجبور شدند خودروهای خود را در خیابان اصلی پارک و پیاده به سمت خانه‌هایشان حرکت کنند این در حالی است که شهروندان تماس های مکرری با 137 و 1888 داشته و مشکلات خود را عنوان کرده اند اما پاسخی دریافت نکردند و بسیاری از کوچه ها همچنان مسدود است و امکان تردد وجود ندارد.

این اتفاق بیشتر در منطقه یک شهرداری تهران رخ داده است و تماس های مکرر با موسوی شهردار منطقه بی پاسخ ماند.

در سایر مناطق تهران از جمله منطقه 2 که بارش برف در آنجا هم بسیار زیاد بود  مسدودی معابر به چشم نمی خورد.

رسول کشت پور شهردار منطقه 2 در این باره گفت: از روز گذشته تمامی نیروها در حالت آماده باش هستند و تمامی معابر و بزرگراه ها باز است و هیچ مسدودی نداریم و تردد در حال حاضر روان است.

وی ادامه داد: کیسه های شن ماسه به اندازه داشتیم و مشکلی در منطقه رخ نداد.

البته مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 با اشاره به برف روز گذشته تهران گفت: قبل از شروع بارش برف در حال آماده باش 100 درصد بوده و تمامی نیروها و ادوات در نقاط حساس مستقر شدند.

وی ادامه داد: تمامی معابر از ابتدای بارش تاکنون با زحمات شبانه روزی کارکنان پاکسازی و باز شده و تمامی کوچه پس کوچه از برف پاک شده است و مشکل تردد بابت بارش برف نداشته و در حال حاضر هم در حال آماده باش هستیم.

شهرداری تهران در هنگام بارش برف ابتدا معابر اصلی و سپس معابر فرعی را باز می کند و از شب گذشته بسیاری از مسؤولان ارشد به سمت منطقه یک رفته اما همچنان در بسیاری از معابر این منطقه مشکل تردد وجود دارد.

با وجود اینکه روز گذشته سردار محمدرضا مهماندار  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از  احتمال  لغزندگی معابر خبر داده بود  اما باز هم بسیاری از معابر بسته و شهروندان دچار سرخوردگی شدند.

البته مشکلات ناشی از برف صدای شورای شهری‌ها را در آورد و علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: همکاران ما در شهرداری تهران،در تکاپوی گشایش معابر بودند که در مناطق شمالی شهر به واسطه لغزندگی ناشی از برف و عدم امکان شن پاشی کافی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از موضع نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری تهران، معتقدیم بهتر بود شهرداری تهران به گونه ای عمل می کرد که با وجود پیش بینی‌های هواشناسی، اقدامات لازم در ساعات ابتدایی روز و پیش از آغاز بارش برف به قدر کفایت انجام می‌داد.

اعطا تاکید کرد: به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران از شهرواندان تهرانی که بابت ترافیک ناشی از لغزندگی معابر  به زحمت افتاده اند، عذرخواهی می کنم و اطمینان می دهم مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای حل این مسأله به کار می‌گیرد.

البته محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران معتقد است که شهرداری تدابیر لازم را برای برف در نظر نگرفته و همچنین باید با مقصران حادثه برخورد شود البته هاشمی گفت که قرار است شهردار تهران گزارشی از مشکلات را ارائه کند.

حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر هم گله مند  اقدامات شهرداری تهران است و در این باره گفت: متاسفانه برخلاف این پیش‌بینی‌ها در برخی از مناطق کار شایسته‌ای برای رفع مشکلات ناشی از بارش‌ها انجام نشد و برای مردم مشکلاتی ایجاد شد. 

نظری گفت: این در حالی است که در برخی مناطق هم اقدامات لازم انجام گرفت و برای مردم مشکلی ایجاد نشد. 

البته مسؤولان شهری بیش از بارش 19 سانتی متری برف را اتفاقی بی سابقه عنوان می کنند و  معتقدند که امکان کمک‌رسانی و تردد خودروهای حامل شن و خودروهای برف‌روب وجود نداشته است.

 پیروز حناچی، شهردار تهران در این باره گفت: بیش از 19 سانتی‌متر برف بارید و این عدد، عدد فوق‌العاده بی‌سابقه‌ای بوده است و باعث شد تا ترافیکی در سطح معابر شهری ایجاد شود. 

به اعتقاد شهردار تهران، این اتفاق آنقدر ‌یکباره رخ داد ‌که حجم مخازن شن و ماسه قرار داده شده در مناطق هم تمام شده بود و حتی خودروهای حامل شن در ترافیک گیر کرده و نتوانستند خود را به مناطق برسانند. 

البته شهردار تهران روز گذشته گفت که تا صبح امروز یکشنبه همه ماموران خدمات شهری اقدام به پاکسازی خیابان‌ها کرده و برای مقابله با یخ‌زدگی احتمالی معابر اقدامات لازم را انجام خواهند داد. 

صالحی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک در این باره گفت: ترافیک روز گذشته در معابر بسیار زیاد بوده است و بسیاری از مردم ماشین‌ها را کنار خیابان‌ها پارک کردند.

وی به حجم بارش زیاد باران اشاره کرد و گفت: به نظر شما با این حجم بارش می‌توان ظرف چند ساعت معابر را پاکسازی کرد.

صالحی در پاسخ به این پرسش که منطقه یک از لحاظ شرایط جغرافیایی ویژگی‌های خاصی دارد و دارای شیب زیاد است و در دامنه کوه قرار دارد و باید امکانات و تجهیزات آن در مواقع برف‌روبی متفاوت باشد،‌گفت: آمادگی ما خوب بوده است تجهیزات و نیروی انسانی هم داشتیم اما حجم بارش بالا بود و ما تا ساعت 11 شب حجم ترافیک بالایی داشتیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک در پاسخ به این پرسش که بسیاری از معابر منطقه یک همچنان مسدود است و شهروندان نمی‌توانند تردد کنند، گفت: شب گذشته تا پاسی از شب ترافیک داشتیم و نمی‌توانستیم گریدر را به داخل خیابان‌ها ببریم اما از امروز صبح بسیاری از اقدامات توسط نیروی انسانی در حال انجام است و در حال پاکسازی معابر هستیم.

صالحی در پاسخ به این پرسش که این حجم از بارش در سایر مناطق شمالی مانند 2 و 3 هم رخ داده اما در این مناطق مسدودی معابر وجود ندارد، گفت: حجم بارش در منطقه یک بیشتر بوده است این منطقه پرشیب است و مخاطرات خود را دارد و قطعاً سختی کار بیشتر است اما تمام نیروها در حالت پاکسازی معابر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از معابر تاکنون پاکسازی شده است،‌گفت: نیروها در حال فعالیت هستند و حجم بارش بسیار زیاد بوده است.

بر اساس این گزارش، برف روز گذشته بارید و باز هم برخی از مسؤولان شهری با توجه به اعلام سازمان هواشناسی غافلگیر شدند. هنوز تردد در برخی از معابر  به سختی انجام می شود  و امروز هم اعضای شورای شهر به عملکرد شهرداری منتقد بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    0 0
    اینا که همه آماده باش بودن. پس برف کجا اومده بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس