کد خبر 1010758
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
تاج ساکت

پیشکسوت فوتبال می‌گوید عملکرد تاج و ساکت به نحوی است که ویلموتس به آن‌ها به چشم سرویس‌دهنده نگاه می‌کند تا ناظر بر عملکرد تیم ملی فوتبال.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران در دیدار با عراق متحمل دومین شکست متوالی خود در راه صعود به جام جهانی قطر شد تا حضورش در جام جهانی ۲۰۲۲  قطر در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

مسعود رضاییان، پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد تیم ملی در بازی‌های اخیر گفت: دو باخت متوالی به عراق و بحرین در حالی رخ داد که حساسیت‌هایی نسبت به بازی مقابل این دو تیم داریم. این شکست‌ها، خاطرات بد را دوباره زنده کرد و عملکرد تیم ملی نشان داد که در بازی‌های حساس، شاگردان ویلموتس از جانشان مایه نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: در این دو بازی هیچ لذتی از بازی تیم ملی نبردیم. همه جام ملت‌های ۲۰۱۵ را یادشان است. هم این تیم ۱۰ نفر شد، هم آن تیم اما این کجا و آن کجا؟ شاگردان کی‌روش تا لحظه آخر جنگیدند اما این تیم دل و دماغ بازی نداشت و این تفکر و عملکرد نگران‌کننده است. زمان کی‌روش رفتن به جام جهانی چالش نبود و تمام تفکر مردم صعود به مرحله حذفی جام جهانی بود اما دوباره صعود به جام جهانی دغدغه تیم ملی شده است.

بیشتر بخوانید:

«تاج» از سر فوتبال ایران افتاد

رضاییان در خصوص حاشیه‌هایی که قبل از بازی ایران و عراق مبنی بر تعلل فدراسیون در پرداخت پول ویلموتس رخ داد، تصریح کرد: نکته اول این است که بسیاری از تیم‌ها مشکل مالی دارند و نباید به خاطر دیر پرداخت شدن قسط اول، کار را روی هوا رها کرد و قهر کرد. همچنین فدراسیون نباید به این شکل در دادن حقوق ویلموتس تاخیر می‌کرد. متاسفانه کم‌کاری در درآمدزایی فوتبال است. وقتی مدیریت درست نداریم، نتیجه‌اش می‌شود دیر آماده شدن پول مربی تیم ملی و به حاشیه رفتن این تیم، آن هم تیم‌های ملی که در سراسر جهان می‌توانند درآمدزا باشند. این تیم برای ۸۰ میلیون نفر است و نباید مدیریت غلط باعث به حاشیه رفتن تیم ملی و آزرده خاطر شدن مردم شود.

او اضافه کرد: مدیریت فدراسیون راه حل و راهکار ندارد؛ مدیریتی که باید برای درآمدهای فوتبالی بجنگد اما این کار را انجام نمی‌دهد. آیا نماینده مجلس یا وزیر نفت باید به فکر فوتبال باشند؟ پس فدراسیون چه کاره است؟ وظیفه اصلی فدراسیون، درآمدهای ثابت برای تیم ملی و تیم‌های باشگاهی است تا امثال ویلموتس دغدغه‌ای برای حضور در ایران نداشته باشند و مربی‌های خارجی به جای جنگیدن برای دریافت حقوق خود، به فکر موفقیت تیمشان باشند.

سرمربی بلژیکی تیم ملی پس از شکست این تیم برابر عراق به ایران برنگشت. این پیشکسوت فوتبال درباره نظارت مسئولان تیم ملی نظیر مهدی تاج و محمدرضا ساکت بر عملکرد ویلموتس گفت: ویلموتس باید پاسخگوی رفتار خود باشد. البته به لحاظ فنی و رفتاری هیچ‌گاه نظارتی از سوی مسئولان تیم ملی و فدراسیون به عملکرد تیم ملی نبوده است. مربیان خارجی به چشم خدمات‌دهنده به مدیر تیم‌های ملی نگاه می‌کنند تا این که به چشم ناظر نگاه کنند. موضع این مربیان نسبت به امثال تاج و ساکت بالاتر است و فکر می‌کنند این افراد در کنار تیم ملی هستند که به آن‌ها سرویس دهند و از آن‌ها فقط خدمات می‌خواهند. عملکرد اعضای فدراسیون باید درست شود تا زبانمان در زمان کم‌کاری مربی کوتاه نباشد. حال تیم ملی خوب نیست و فدراسیون باید فکری به حال آن بکند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس