موشک

نشریه نشنال اینترست نوشت: «امنیت و بقای ایران در منطقه آشفته خاورمیانه، تنها با تقویت قدرت بازدارندگی تأمین می‌شود. بنابراین بازدارندگی سنگ بنای سیاست دفاعی ایران شده است.»

به گزارش مشرق، نشریه نشنال اینترست در مقاله‌ای درباره قدرت موشکی ایران نوشت:

تجربه وابستگی شاه به آمریکا، کودتای آمریکایی‌ها در ایران که منجر به سرنگونی دولت دموکراتیک دکتر مصدق در سال ۱۹۵۳ شد ودخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران برای تضعیف آنها، باعث شده ایرانی‌ها به این نتیجه برسند که آمریکا به دنبال تغییر رژیم ایران است؛ یا از طریق جنگ مستقیم یا جنگ نرم.

بیشتر بخوانید:

رمزگشایی از مهمترین پروژه فضایی شهید طهرانی مقدم +عکس

ازطرف دیگر آمریکا تلاش کرده با راه اندازی دهها پایگاه نظامی اطراف ایران از ترکیه گرفته تا افغانستان و عراق وکشورهای عربی، این کشور را محاصره کند. همچنین ایران توسط ۳ کشور هسته ای یعنی هند، پاکستان و اسرائیل احاطه شده که هر یک دارای زرادخانه های هسته‌ای هستند.

از جمع‌بندی این عوامل می‌توان نتیجه گرفت که امنیت و بقای ایران در منطقه آشفته خاورمیانه، تنها با تقویت قدرت بازدارندگی تأمین می‌شود. بنابراین بازدارندگی سنگ بنای سیاست دفاعی ایران شده است.

برعکس کشورهای عربی که سیاست خرید میلیاردها دلار سلاح غربی را در دستور کار خود گذاشتند، ایران ساخت موشک را انتخاب کرد که امنیت پایداری داشته باشد. ایران با سرمایه گذاری مستقل در موشک‌های بالستیک به بازدارندگی نامتقارن رسیده است.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس