انتخابات الجزایر - کراپ‌شده

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر و نخست‌وزیر پیشین این کشور از دخالت‌های فرانسه در کشورش و نقش مشکوک آن در آفریقا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «عبدالمجید تبون» نامزد ریاست‌جمهوری الجزائر با انتقاد از دخالت‌های فرانسه در کشورش، حمایت پاریس از مرحله انتقالی در این کشور را «دخالت بیگانگان» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات گسترده در الجزایر زیر باران شدید

تبون در گفت‌وگو با «یورو نیوز» از ایفای نقش مشکوک فرانسه در آفریقا ابراز نارضایتی کرد.

وی گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری از فرانسه خواهد خواست تا به دلیل جنایت‌هایی که در برهه زمانی بین ۱۸۳۰-۱۹۶۲ مرتکب شده است، عذرخواهی کند.

به نقل از روزنامه «رأی‌الیوم»، تبون همچنین گفت که تلویزیون فرانسه به خصوص شبکه فرانس ۲۴ که به چهار زبان عربی، فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی پخش می‌شود، تصور می‌کنند که الجزائر تنها منحصر به دو میدان موریس اودان و البرید المرکزی است.  

وی افزود که «ژان لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز به این اطلاعات بسنده کرده و مدعی است که الجزائر خواهان مرحله انتقالی است.

این نامزد ریاست‌جمهوری الجزائر درباره هر گونه خدشه‌دار کردن حاکمیت ملی این کشور هشدار داد و گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، شیوه تعامل با فرانسه را تغییر خواهد داد تا مبتنی بر احترام متقابل باشد.

انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره‌گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق از قدرت است، ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار خواهد شد.

صلاحیت پنج تن از نامزدهای انتخابات که همگی از عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق این کشور هستند، تأیید شده است و اسامی آن‌ها عبارت است:«عبدالمجید تبون» و «علی بن فلیس» نخست‌وزیران سابق دوره بوتفلیقه، «عزالدین میهوبی» دبیرکل «التجمع الوطنی الدیمقراطی» و وزیر پیشین فرهنگ، «عبدالعزیز بلعید» رئیس جبهه المستقبل و «عبدالقادر بن قرینه» رئیس جنبش البناء الوطنی.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس