سرطان نمایه

رئیس همایش بیوانفورماتیک و طراحی دارو گفت: روش‌های نوین درمان سرطان باید جایگزین شیمی‌درمانی و رادیوتراپی شوند. واردات بی‌رویه‌ی دارو از موانع تولید و طراحی داروهای نوین در کشور است‌.

به گزارش مشرق، دکتر علی‌اکبر محمدی، عضو سازمان بهداشت جهانی و رئیس همایش بین المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیک و طراحی دارو، در این همایش که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، درباره معضلات موجود در زمینه طراحی داروها در کشور اظهار کرد: یک سیاست کلی و اساسی در زمینه طراحی دارو وجود ندارد و مسئولیت حمایت از طراحی و ساخت داروهای نوین برعهده‌ سازمان‌های مربوطه به‌خصوص وزارت بهداشت، صنایع و سازمان غذا و داروست‌.

بیشتر بخوانید:

انتخابی موثر برای تسکین سریع و قوی انواع درد


وی افزود: بیش از ۸۰ درصد داروهای تولیدی در کشور کپی‌ از نمونه‌های خارجی دارو هستند و نوآوری در زمینه تولید و طراحی دارو در کشورمان وجود ندارد.


وی با هشدار نسبت به واردات بی‌رویه‌ی دارو در کشور تصریح کرد: معضل دیگر صنعت دارویی کشور واردات بی‌رویه‌ داروست. توجه مطلق شرکت‌های دارویی به جنبه‌ تجاری صنعت دارو باعث جلوگیری از تولید و طراحی داروهای نوین در کشور می‌شود.


محمدی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته دنیا به سمت استفاده از مواد بیولوژیک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها سوق پیدا کرده‌اند، اذعان کرد: ما هنوز هم در کشور شاهد درمان بیماران سرطانی با روش‌های سنتی مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی هستیم در حالیکه در کشورهای پیشرفته دنیا از روش "استفاده از مواد بیولوژیک علیه مشکلات بیولوژیک" بهره می‌برند.


وی اضافه کرد:"ویروتراپی" (ویروس‌درمانی) از راهکارهای جدید درمان سرطان در دنیاست که در آن با استفاده از انواعی از ویروس‌ها که برای بدن انسان‌ بی‌ضرر و غیر بیماری‌زا هستند، به درمان سرطان می‌پردازند.


عضو سازمان بهداشت جهانی، استفاده از "پروبیوتیک‌ها" را از دیگر راهکارهای نوین پیشگیری و درمان بیماری‌ها دانست و تشریح کرد: پروبیوتیک‌ها، فلور و مواد طبیعی موجود در دستگاه گوارش انسان هستند که از آن‌ها می‌توان برای پیشگیری از سرطان کبد و درمان مراحل ابتدایی این سرطان استفاده کرد.


وی افزود: استفاده از پروبیوتیک‌ها و روش ویروتراپی هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به روش‌های سنتی درمان سرطان دارد و علاوه بر آن، این روش‌ها، عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به رادیوتراپی و شیمی‌درمانی دارد و باعث کاهش بروز مشکلات تغذیه‌ای و فیزیولوژیکی در بیماران سرطانی تحت درمان می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس