فلورنس پارلی

وزیر دفاع فرانسه در توضیح سخنان رئیس‌جمهور این کشور درباره ناتو گفت، قصد وی هشدار درخصوص نادیده گرفته شدن بحران‌های موجود در این سازمان بود.

به گزارش مشرق، «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه روز پنجشنبه در توضیح سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور درباره «مرگ مغزی ناتو» گفت، منظور او از بین رفتن این پیمان نبود.

بیشتر بخوانید:

ماکرون از «مرگ مغزی ناتو» دفاع کرد

رأی الیوم: نفرین سوریه دامن ناتو را گرفته است

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پارلی در سخنرانی خود در مجلس سنای فرانسه گفت: «وقتی رئیس‌جمهور درباره مرگ مغزی ناتو صحبت کرد، منظورش این بود که هیچ‌کس نباید وجود بحران در این سازمان را نادیده بگیرد».

وی خاطرنشان کرد، ناتو به‌عنوان یک ابزار قدرتمند همکاری به کار خود ادامه می‌دهد، گرچه دلیلی برای نادیده گرفتن مسائل موجود نیست.

پارلی گفت معتقد است درخصوص تضمین امنیتی از سوی آمریکا تردید وجود دارد. همچنین «زمانی که ترکیه به کسانی که با داعش می‌جنگندف حمله می‌کند»  سوال‌هایی درخصوص انسجام متحدان این بلوک ایجاد می‌شود.

او قصد ماکرون از سخنانش را «اعلام هشدار» به اعضای ناتو عنوان کرد و گفت: «ناتو اساس امنیت و دفاع از اروپا را تشکیل می‌دهد اما این اتحاد باید مورد اصلاح قرار گیرد».

سخنان ماکرون علیه وضعیت فعلی ناتو واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو و «متئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان از جمله کسانی بودند که از ماکرون انتقاد کردند.

این در حالی است که مرکل نیز سال گذشته گفته بود: «زمان آن‌که بی قید و شرط به دیگران تکیه کنیم به پایان رسیده است».

او این هفته توسعه سیستم‌های تسلیحاتی جدید نظیر هواپیماها و تانک‌های نظامی در اروپا را پیشنهاد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس