c81e728d.jpg

دانیال زاده از طریق حسین فریدون توانست تا بسیاری از مدیران عامل بانک ها را تغییر داده و همراه کند؛ 31 میلیارد رشوه به حسین فریدون عملا باعث شد او برای تحقق اهداف خود تا حدود زیادی موفق شود.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

**سانسور خبر شکار «ابربدهکار بانکی» در روزنامه دولت

«غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه دیروز اعلام کرد:«"رسول دانیال زاده" یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که در پرونده "حسین فریدون" به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری "اکبر طبری" به خارج از کشور گریخته بود، با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت».

اسماعیلی تصریح کرد:«این فرد بیش از چهار هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته و از مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون می باشد».

دیروز همچنین یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:«با دستگیری و بازگرداندن رسول دانیال‌زاده به کشور به‌زودی ابعاد جدیدی از پرونده اتهامات حسین فریدون روشن خواهد شد».

به گفته این منبع آگاه، با متواری شدن دانیال‌زاده عملا بخش‌های مهمی از نحوه ارتباطات اقتصادی وی با فریدون مبهم باقی مانده بود که حالا با اعترافات این فرد، دستگاه قضا امکان تکمیل این موارد را در پرونده حمایت فریدون خواهد داشت.

دانیال زاده از طریق حسین فریدون توانست تا بسیاری از مدیران عامل بانک ها را تغییر داده و همراه کند؛ 31 میلیارد رشوه به حسین فریدون عملا باعث شد او برای تحقق اهداف خود تا حدود زیادی موفق شود.

به گفته کارشناسان، رسول دانیال زاده جعبه سیاه برخی زد و بند های کلان اقتصادی و سیاسی است.

نکته قابل توجه اینجاست که خبر مهم شکار و بازگرداندن «رسول دانیال زاده» در صفحه اول روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت- سانسور شد.

همچنین روزنامه اعتماد-به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده اصلاح طلب و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلسروزنامه ابتکار-به مدیرمسئولی «محمد علی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلسروزنامه همشهری- ارگان رسانه ای شهرداری تهرانروزنامه جمهوری اسلامی- به مدیرمسئولی «مسیح مهاجری»روزنامه اطلاعات- به مدیرمسئولی «محمود دعایی»- و روزنامه های دنیای اقتصاد و صدای اصلاحات نیز خبر دستگیری دانیال زاده را در صفحه اول خود کار نکردند.

اصلاح طلبان به حمایت از مفسدان کلان اقتصادی و مدیران نجومی بگیر مشهور هستند.

**زیباکلام:وضع اقتصادی خراب،نتیجه سیاست خارجی تقابلی است

«صادق زیباکلام» از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«شکی نیست که عدم الحاق به FATF زیان‌ها و هزینه‌های هنگفتی برای کشور به دنبال خواهد داشت، اما تجربه نشان داده که مخالفان این لوایح که غالبا مخالفان دولت هم محسوب می‌شوند، اگر در نهایت هزینه‌ای را با عدم تصویب این لوایح به کشور وارد کنند، درصدد انتقاد از دولت برخواهند آمد و با استفاده از صداوسیما و دیگر تریبون‌هایی که در اختیار دارند، تحمیل هزینه را به گردن دولت خواهند انداخت. آنها خواهند گفت اگر وضع اقتصادی خراب است، نه به دلیل سیاست خارجی تقابلی، که به علت عملکرد نامطلوب دولت آقای‌روحانی بوده است».

زیباکلام مدعی شده است که «وضع اقتصادی خراب،نتیجه سیاست خارجی تقابلی است». اصلاح طلبان با همین ادعا، توافق هسته ای را امضا و اجرا کردند.

دولتمردان و طیف اصلاح طلب در سال 94 تاکید کردند که به واسطه برجام، تحریم ها به تاریخ پیوسته و سرمایه گذاری خارجی به کشور سرازیر شده و گشایش عظیم اقتصادی رخ خواهد داد و آنچنان رونقی ایجاد می شود که مردم دیگر هیچ نیازی به یارانه نخواهند داشت.

در اثر همین تبلیغات گسترده دولت و اصلاح طلبان، در تابستان 94 عده ای از مردم به خیابان ها ریخته و در حالیکه در یک دست اسکناس یک دلاری و در دست دیگر اسکناس 1000 و پانصد تومانی داشتند، به جشن و پایکوبی پرداختند.

اما در پسابرجام، قیمت دلار تا 19 هزارتومان افزایش یافت و این افزایش سرسام آور موجب گرانی افسارگسیخته در مسکن، خودرو، سکه، لووازم خانگی و اقلام ضروری خانوار شد.

دولتمردان و اصلاح طلبان، برجام را مصداق تعامل با جهان و تنش زدایی معرفی کردند. اما همین برجام، ارزش پول ملی را کاهش داد و سفره مردم را کوچک کرد.

به عبارت دیگر، وقتی هسته ای داشتیم و تحریم هم بودیم، دلار حدود 3 هزارتومان بود. اما وقتی هسته ای رفت، هم تحریم ها ماند و هم دلار 19 هزارتومان شد.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب اعتماد در اعترافی دیرهنگام نوشته بود:«اگر قرار بود که وارد برجام شویم، باید فرض می‌کردیم که چنانچه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد ما چه باید انجام دهیم تا از ترس عمل ما، طرف مقابل به تعهداتش ملتزم باشد؟ به نظرم بسیاری از افراد درک درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و سیاست واقع‌گرایانه ندارند و روابط بین‌الملل را به گفت‌وگو و صلح‌خواهی تقلیل می‌دهند، در حالی که روابط بین‌الملل در اصل متکی به قدرت است و بس».

**مطهری:تندروهای شیعه،به اختلاف ایران و عربستان دامن زدند

«علی مطهری» نماینده اصلاح طلب مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «وحدت اسلامی و موانعش» نوشت:«مقصود از وحدت اسلامی این است که هر فرقه‌ای از فرق اسلامی می‌تواند بر عقاید خود باقی بماند و البته باب بحث و گفت‌وگو و مباحثه علمی مفتوح است اما همه فرقه‌ها در مقابل دشمن مشترک جبهه واحد تشکیل می‌دهند. اگر اختلافات فرقه‌ای ما مسلمانان شدید نبود، امروز امریکا و اسراییل نمی‌توانستند از اختلافات ایران و عربستان بهره‌برداری کنند. متاسفانه تندروهای شیعه و سنی در دامن‌زدن به اختلافات نقش دارند».

یکی از اقدامات تأمل برانگیز اصلاح طلبان، سانسور جنایات آل سعود است. این در حالی است که به شهادت رساندن علمای شیعه، کشتار شیعیان در عربستان، کشتار مظلومانه زنان و کودکان در یمن، پشتیبانی همه جانبه از تروریست های تکفیری از جمله داعش در عراق و سوریه، حمایت از کشتار مردم در بحرین، فاجعه تلخ منا و...تنها بخشی از کارنامه سیاه آل سعود در سال های اخیر است.

مطهری، ایران و آل سعود را در یک کفه ترازو گذاشته و هر دو را به یک اندازه در ایجاد اختلافات سهیم دانسته است. این در حالی است که ایران همواره در صف اول مبارزه با تروریسم بوده ولی آل سعود در صف اول حمایت از تروریسم قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    21 1
    خدایا جواب افساد طلبان را بده.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    7 1
    چه جالب این هم عدالت رئیسی 5 سال حبس اونم دایم المرخصی واسه فریدون ترکونده با مبارزه با مفاسدش
    • حسین IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
      0 0
      از پرونده فریدون و دانیال زاده و طبری و شهدوست ودیگر رابطین این پرونده ابعاد حرف رییس جمهور مشخص میشه که چطوری دراین دولت و یک ریال و یک دلار حیف میل نشده خدا رو شکر همه چیمون به همه چیمون میاد
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    9 1
    اقای صادق خان ،وضع اقتصادی فعلی نتیجه کدهای که امثال شمابه دشمن میدهید میباشد،که البته نتیجه تحریم به یک خودباوری عمومی تبدیل شد .وانسانهای سالم درکشور زیادند وروزبروز اقتصاد درتحریم ،محکمتروقویتربه پیش میرودانشاالله.,
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    1 0
    چه خبره داداش یخورده هم به ما بدین نامردای تک خور...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس