کد خبر 1009615
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
هواشناسی| پیش بینی باران، برف و دمای منفی ۱۱ درجه در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش برف و دمای منفی ۱۱ درجه در مناطق زلزله زده اعلام کرد:‌از جمعه تا دوشنبه در ۱۳ استان باران و در ارتفاعات برف می‌بارد.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و صبح فردا در  اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت الاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر روز شنبه در سواحل دریای خزر و استان‌های اردبیل و خراسان شمالی ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دما پیش بینی شده که شدت بارش‌ها در روز جمعه خواهد بود.

از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین با تقویت سامانه بارشی شمال کشور در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش‌ها آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 سازمان هواشناسی اعلام کرده از روز شنبه هفته آینده سامانه بارشی جنوب غرب کشور تقویت شده و در جنوب غرب و غرب کشور و غرب استان‌های بوشهر و فارس و شمال خلیج‌فارس رگبار، رعد و برق  و وزش باید شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

همچنین روز شنبه در برخی مناطق شمالغرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش بینی شده است. روزهای یکشنبه و دوشنبه با تشدید فعالیت این سامانه در نیمه غبری کشور، گستره بارش‌ها به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز کشیده می‌شود.

شدت بارش‌ها روز جمعه در گیلان و مازندران، روز شنبه در جنوب خوزستان، شمال و غرب استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد روی می‌دهد. با توجه به افت محسوس دما (6 تا 8 درجه‌ای) طی روزهای جمعه و شنبه در نیمه شمالی کشور و طی روزهای شنبه و یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

 سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده طی هفته جاری در تواحی زلزله زده شمالغرب کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و دمای کمینه برای منطقه میانه منفی 3 تا منفی 7 درجه و ناحیه سراب منفی 8 تا منفی 11 درجه پیش بینی می‌شود. ضمن این‌که طی دور روز آینده آسمان این مناطق صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر جمعه تا روز دوشنبه در این مناطق افزایش ابر، بارش پراکنده باران و برف با کاهش دما روی خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرابی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    2 0
    سراب الان شبها منفی 10 میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس