مبلمان چوبی هیچگاه از مد نمی‌افتد؛ این یک اصل ثابت است. حتی در دوره‌ای که شیشه، استیل و حتی پلاستیک،  نقش به سزایی در ساخت و تجهیز ساختمان‌ها دارند، چوب همچنان جایگاه ویژه‌ای در طراحی داخلی منازل ما دارد. کنسول چوبی، میز ناهارخوری چوبی،‌ میز جلومبلی و میز تلویزیون چوبی و دیگر وسایل چوبی همچنان در تکمیل دکوراسیون منازل مدرن مورد توجه هستند. در ادامه ۵ راهکار برای طراحی منزل با استفاده از مبلمان چوبی را معرفی کرده‌ایم که از جمله مدل‌های پرطرفدار سال ۲۰۱۹ میلادی بوده‌اند.

کشو و کمد طبقاتی چند منظوره چوبی

۱ -محصولات چوبی روشن و سبک

محصولات چوبی سبک و رنگ روشن یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای طراحی دکوراسیون منازل است. به ویژه محصولات چوبی سفارشی که حاصل خلاقیت طراحان و سازندگان آن است، به دلپذیرکردن چیدمان منازل متراژهای پایین بسیار کمک می‌کند. بدین ترتیب،‌ شما هم از وجود چوب لذت می‌برید و هم رنگ روشن این محصولات چوبی، محیط زندگی شما را تاریک و دلگیر نمی‌کند.

این راهکار می‌تواند یک سازه چوبی کوچک در آشپزخانه برای قراردادن ظروف شما باشد، یا یک کتابخانه و قفسه کوچک به دیوار پذیرایی. برای انتخاب بهتر می‌توانید روی مشورت طراحان اُلکا حساب کنید!

۲- میز ناهارخوری چوبی

نشستن دور یک میز ناهارخوری چوب گردو با ترکیب صندلی یا حتی نیمکت‌های چوب گردو حس غیرقابل توصیفی دارد؛ گویی به ضیافت شام یک شوالیه دعوت شده‌اید! اگر نور و فضای منزل شما مناسب باشد می‌توانید یک ست کامل میز ناهارخوری و نیکمت چوب گردو داشته باشید و از لحظه لحظه غذا خوردن روی آن لذت ببرید.

میز ناهارخوری چوب گردو

اگر هم آپارتمان شما همانند اغلب شهرنشینان متوسط یا حتی کوچک است،‌ می‌توانید با ترکیب میز ناهارخوری چوب گردو با صندلی‌های فلزی/پارچه‌ای و چوبی/پارچه‌ای و استفاده از رنگ روشن برای صندلی‌ها، آن را با فضای منزل خود همخوان کنید.

میز ناهار خوری چوبی شش نفره پایه ذوزنقه چوب گردو

میز ناهار خوری چوبی شش پایه ذوزنقه چوب گردو

۳- میز کنار تخت چوبی

برای میز کنار تخت چوبی گزینه‌های بسیاری در بازار وجود دارد؛ در اندازه‌، رنگ و مدل‌های متنوع. بستگی دارد شما تختخواب خود را چه مدلی انتخاب کرده‌ باشید،‌ دامنه انتخاب شما بسیار وسیع خواهد بود: میز کنار تخت چوب کاج، میز کنار تخت چوب گردو، یا حتی با چوب‌های سبک‌تر و روشن‌تر چون راش و روسی، که با دهها مدل طراحی‌شده یا حتی مدل دلخواه شما، عالی خواهد شد.

میز کنار تخت چوبی

البته میز کنار تخت حتما برای استفاده در کنار تخت نیست! اگر یک نگاه دقیق‌تری به گوشه و کنار منزل خود بیاندازید، حتما چند جای دیگر را برای قراردادن یک میز کنارتخت چوبی پیدا خواهید کرد. اگر میز جلومبلی شما از مدل‌های بدون کشو است، این محصول می‌تواند در کنار مبلمان منزل، به عنوان محلی برای قراردادن ظروف و وسایل پذیرایی از مهمان مورد استفاده قرار بگیرد.

۴ – تختخواب چوبی

تختخواب در واقع روح اتاق خواب شماست. یک تختخواب چوبی زیبا با ترکیب روتختی دلخواه‌تان و همچنین پرده پنجره اتاق می‌تواند یک محیط اختصاصی دلپذیر برای اوقات استراحت و خلوت شما باشد. بنابراین هرچقدر برای تزئین و دکوراسیون آن وقت و انرژی بگذارید جای دوری نمی‌رود.

تختخواب چوبی

همه ما دستکم یک سوم زمان شبانه‌روز را خواب هستیم.  یک تختخواب و سایر متعلقات آن با کیفیت مناسب، نقش بسزایی در سلامت روح و جسم شما خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم صرفه‌جویی را برای موارد دیگر بگذارید و اینجا راحتی و آرامش شبانه را فدا نکنید. خوابیدن در آغوش یک تختخواب چوب کاج یا یک سرویس خواب چوب گردو قابل تصور نیست. فقط باید روی آن بخوابید و لذت به خواب رفتن با عطر چوب را درک کنید.

یک تختخواب چوبی مستحکم انتخاب کنید و با ترکیبی از سایر محصولات چوبی ویژه اتاق خواب (میز کنار تخت، دراور، آینه، کنسول، میز توالت، کمد لباس و  …) و انتخاب پارچه مناسب برای پرده و روتختی، بهترین محیط برای گذران یک سوم عمر خود را بسازید.

۵- مبلمان و میزجلومبلی چوبی و میز عسلی

مبلمان شما و سایر محصولات چوبی که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کرده‌اید باید مکمل یکدیگر باشند. بنابراین اولین اصل،‌ ترکیب و همخوانی وسایل منزل شماست. اگر دکوراسیون کلاسیک مبتنی بر چوب مد نظر شماست، مدل‌هایی از مبلمان را می‌توانید انتخاب کنید که چوب بیشتری در آن بکار رفته است.

این نکته را مد نظر داشته باشید که بهتر است جنس و رنگ چوب وسایل منزل با هم هماهنگ باشد تا احساس شلختگی در فضا غالب نشود.

منبع: الکا

**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس