کد خبر 1009412
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
آریا برزگر

در حالی که به نظر می‌رسد پرونده جونیور مهاجم بی‌فایده و پرحاشیه پرسپولیس در حال بسته شدن است، برخی بر این باورند که آریا برزگر می‌تواند در کنار علی علیپور یک تمام‌کننده موفق باشد.

به گزارش مشرق، دوست شاعری داشتم که در گله از روزگار می‌گفت: «آدم باید از اولش شانس داشته باشد. مثلاً کسی که اسم من را می‌خواند بیشتر فکر می‌کند یکی از عارفان قرن سوم هجری قمری هستم که بر کتاب‌های اخلاقی حاشیه می‌نوشت اما نگاه کن به رسول یونان، به گروس عبدالملکیان! خب معلوم است اینها هنوز شعر نگفته از من سه - هیچ جلو هستند»!

راست می‌گفت. اسم آدم‌ها گاهی اوقات خیلی آنها را متمایز می‌کند. مثل همین «آریا برزگر» که از راه نرسیده، اسمش یاد خیلی‌ها مانده. حالا تصور کنید اسمش کریم محمدی بود یا جعفر حسینی. دهه ۷۰ هم اسم یک بازیکن در رسانه‌ها خیلی تکرار می‌شد. یک گلزن در رده‌های پایه با اسمی کاملاً متفاوت؛ عبدالجلیل آزدم.

آنقدر در مورد گلزنی‌ها و توانایی‌های تکنیکی‌اش نوشتند که گمان می‌کردیم یک ستاره در راه است. به تیم بزرگسالان پرسپولیس هم پیوست اما به همان شتاب که آمده بود، رفت. گم شد. درست مثل بسیاری از بازیکنان که نسل جدید شاید حتی خبر نداشته باشد زمانی پرسپولیسی بودند؛ مهدی صالح‌پور، نیما قویدل، محمدرضا جونکی‌زاده، رضا عقابی، محمد برزگر، علی نیکخو، علی سلمانی و...

بیشتر بخوانید:

لیست عجیب پرسپولیس با ۸ هافبک و یک مهاجم


آریا برزگر چهار ماه بعد از اولین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر به دنیا آمده است! مهرماه ۱۳۸۱. هفده ساله. با سابقه بازی در تیم ملی زیر ۱۶ سال و حالا زیر ۱۹ سال ایران. در رقابت‌های مرحله مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا به امارات هم گل زیبایی زد. شیرازی است. خوش قد و بالا. چیزی شبیه سردار آزمون. مسلط روی زمین و سرزن.


در حالی که به نظر می‌رسد پرونده جونیور مهاجم بی‌فایده و پرحاشیه پرسپولیس در حال بسته شدن است، برخی بر این باورند که آریا برزگر می‌تواند در کنار علی علیپور یک تمام‌کننده موفق باشد. ادعای بزرگی که از همین حالا فشار را بر این بازیکن نحیف زیاد کرده است. در فوتبال ایرانی کم پیش می‌آید که بازیکنان از این سن بدرخشند. اینجا علی دایی در ۲۴ سالگی تازه کشف شد. وحید امیری اولین بازی ملی‌اش را در ۲۶ سالگی انجام داد و هنوز ستاره‌های تیم‌های مدعی لیگ برتر بالای ۳۰ سال دارند، چه انتظاری از آریا می‌رود؟


 اما حامیان برزگر می‌گویند او سال‌هاست که در اردوهای تیم‌های ملی پایه زیر نظر مربیان خوب تمرین کرده است، گلزن خوبی است و بازی در پرسپولیس را نباید نخستین تجربه حرفه‌ای‌اش شمرد. وقتی مهدی قائدی با این سن و سال در لباس آبی می‌درخشد، چرا آریا برزگر این کار را نکند؟
پرسپولیسی‌ها منتظر اولین نمایش او هستند. اینکه ببینند آیا او آنقدر ارزش داشت تا تیم بزرگسالان پرسپولیس در یک جنگ سرد آریا برزگر را از کف استقلالی‌ها برباید یا نه؟ راستی! از مهدی عبدی چه خبر؟ بازیکنی که در شهرآورد تهران روی گل تأثیر مستقیم داشت و تا سر حد یک ستاره بالا برده شد، بازی‌های بعد یک تعویضی بی‌خطر شد و بعد یک کارت قرمز گرفت و حالا... کجاست؟ از یادمان رفت؟

* احسان محمدی

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس