کد خبر 1009389
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
واکنش‌ها به ترور شهید ابوالعطاء؛ تاکید بر گرفتن انتقام از اشغالگران/ فرمانده مطرح مقاومت در یک نگاه+تصاویر

گروه‌های مختلف فلسطینی امروز سه شنبه دوازدهم نوامبر(۲۱ آبان) جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید بهاء ابوالعطاء فرمانده سرایا القدس(گردان‌های القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه دوازدهم نوامبر(21 آبان) در جنایتی جدید، بهاء ابوالعطا فرمانده ارشد گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را به شهادت رساند که همسرش هم در این تجاوز شهید شد.جنایتی که هواپیماهای رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن منزل ابوالعطا در غزه مرتکب شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منزل اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی این جنبش را در دمشق هدف قرار داد که به شهادت یکی از فرزندانش منجر شد.

بیشتر بخوانید:

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در عملیات ارتش و سرویس های امنیتی یک ساختمان در غزه هدف قرار گرفت که یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در آن حضور داشت.

واکنش‌ گروه‌های مختلف فلسطینی به تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی

گروه‌های مختلف فلسطینی تاکید کرد دشمن صهیونیستی تمام عواقب و پیامدهای احتمالی این اقدام تنش آمیز و خطرناک را برعهده دارد و مسیر جهاد و مقاومت همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت. این گروه‌ها تصریح کردند جنایت ترور ابوسلیم هرگز بدون مجازات نخواهد ماند.

جهاد اسلامی فلسطین

سرایا القدس(گردان‌های قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیانیه‌ای درباره شهادت بهاء سلیم ابوالعطا فرمانده خود و همسرش در حمله بامداد سه شنبه رژیم صهیونیستی به منطقه الشجاعیه در شرق نوار غزه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است با عزتمندی و افتخار فراوان، سرایاالقدس(گردان‌های القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شهادت یکی از مطرح ترین اعضای شورای نظامی و فرمانده منطقه شمالی، فرمانده بزرگ، بهاء‌ابو العطا(ابوسلیم) 42 ساله و همسرش را اعلام می‌کند که در منزلشان در عملیات تروریستی بزدلانه در منطقه شجاعیه در شرق شهر غزه به شهادت رسیدند.

ما ضمن اعلام خبر شهادت بهاء ابوالعطا و همسرش در این جنایت، افزایش آماده باش در صفوف رزمندگان و یگان‌های خود را اعلام و تاکید می‌کنیم که پاسخ به این جنایت، هیچ حد و مرزی نخواهد داشت و در حجم و اندازه جنایتی خواهد بود که دشمن جنایتکار مرتکب شد و اشغالگران باید عواقب این تجاوزگری را بپذیرند.

جهاد اسلامی تاکید کرد این جنایات تروریستی تجاوزگری و اعلان جنگ علیه ملت فلسطین است و دشمن تمام عواقب و مسئولیت آن را برعهده دارد

جهاد اسلامی افزود سرایا القدس و مقاومت شجاع مقابله با این تجاوزگری را آغاز کرده و با تمام قدرت از کرامت ملت فلسطین در راستای تعهد به وظیفه و حق شرعی و ملی و قانونی و اخلاقی دفاع خواهد کرد.

جنبش حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم در بیانیه‌ای شهادت بهاء ابوالعطا فرمانده ارشد جهاد اسلامی در حمله رژیم صهیونیستی را تسلیت و تبریک گفت و تاکید کرد مسیر جهاد و مقاومت ادامه خواهد یافت و تشدید خواهد شد و جنایت ترور فرمانده، ابوالعطا بدون مجازات نخواهد ماند.

این جنبش تصریح کرد دشمن صهیونیستی، باید تمام عواقب و پیامدهای این اقدام تنش آفرین و تجاوزکارانه خود را بپردازد.

فوزی برهم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد ترور ابوالعطا توسط دشمن یک اقدام تنش آمیز خطرناک است. برهوم خاطر نشان کرد هدف قرار دادن فردی که نمادی از نمادهای مقاومت است، بیانگر مقاصد و طرح‌های دشمن برای آغاز نبرد جدید با مقاومت است.

وی تصریح کرد این جنایات هرگز اقتدار مقاومت را در هم نخواهد شکست و هرگز آن را از انجام وظیفه ملی و ادامه حرکت در مسیر جهاد بازنخواهد داشت.

فوزی برهوم سخنگوی حماس هم گفت اقدام اشغالگران یک اقدام تنش آفرین خطرناک علیه مقاومت فلسطین و نشانه برنامه ریزی قبلی برای ارتکاب این جنایت است.

سخنگوی حماس ادامه داد هرگز نمی‌توان در قبال یک قطره خون فلسطینی کوتاهی و بی‌تفاوتی از خود نشان دهیم، و اشغالگران بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

برهوم افزود مقاومت واکنش را آغاز کرده و در موضع گیری یکپارچه و متحد است و نشست‌های پیاپی را در غزه برگزار می‌کند.

سخنگوی حماس تصریح کرد دشمن از توانمندی‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایاتش غافلگیر خواهد شد، دشمن به دنبال انتقال بحران‌هایش از طریق این تجاوزات است.

برهوم گفت مقاومت فلسطین حرف آخر را خواهد زد و وظیفه‌اش، پاسخ به تجاوزگری است.

وی افزود به قشرهای مختلف مردم خود اطمینان می‌دهیم که هرگز در قبال یک قطره خون کوتاهی و مسامحه نخواهیم کرد.

گردان‌های مقاومت ملی

گردان‌های مقاومت ملی فلسطین با تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت ابوالعطا تاکید کردند واکنش به اشغالگران تمام عیار خواهد بود. این گردان‌ها با اعلام افزایش آماده باش در صفوف رزمندگان خود برای دادن پاسخ به این جنایت بزدلانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد تمام گزینه‌ها در برخورد با تجاوزگری اشغالگران مطرح است.

کمیته‌های مقاومت ملی فلسطین با بیان اینکه دشمن با جنایت ترور شهید بهاء ابوالعطا از فرماندهان گردان‌های القدس مرتکب حماقت بزرگی شد، تاکید کرد دشمن بهای جنایات پیاپی خود علیه ملت را پرداخت خواهد کرد و مقاومت انتقام خون شهید قهرمان را خواهد گرفت.

جنبش فتح در استان‌های جنوبی

جنبش آزادیبخش ملی فتح در استان‌های جنوبی نوار غزه جنایت رژیم صهیونیستی در ترور فرمانده مبارز، بهاء ابوالعطا یکی از مطرح ترین فرماندهان جنبش جهاد اسلامی و همسرش را محکوم کرد.

این جنبش، اشغالگران صهیونیست را مسئول کامل این جنایت وحشیانه و پیامدهای آن دانست و خواستار پیگرد رژیم اسرائیل از طریق دادگاه جنایی بین المللی شد. این جنبش همچنین به قشرهای مختلف مردم فلسطین در داخل و خارج و جنبش جهاد اسلامی و خانواده ابوالعطا تسلیت گفته است.

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی از گروه‌های مقاومت تاکید کرد خون شهید ابوالعطا هرگز هدر نخواهد رفت و همچون آتشی بر سرهای صهیونیست‌ها ریخته خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، این گروه فلسطینی تاکید کرد صهیونیست‌ها از همین حالا باید نفس‌ها را در سینه‌هایشان حبس کنند و منتظر واکنش مقاومت باشند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم با محکوم کردن ترور شهید ابوالعطا تاکید کرد ما دولت رژیم اشغالگر را مسئول کامل جنایت ترور شهید ابوالعطا می‌دانیم.

جبهه دموکراتیک تصریح کرد ما تاکید می‌کنیم که جنایت ترور شهید ابوالعطا هرگز بدون مجازات نخواهد ماند.

گردان‌های ناصر صلاح الدین

گردان‌های ناصر صلاح الدین هم در واکنش به این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو را با موشک عطایا هدف قرار داده است.

جنبش الاحرار(آزادگان) فلسطین

جنبش الاحرار(آزادگان) فلسطین هم تاکید کرد بنیامین نتانیاهو هرگز موفق نخواهد شد از بحران‌های داخلی خود فرار کرده و آن را به جبهه داخلی ما منتقل کند.

ابومجاهد از فرماندهان مقاومت فلسطین به المیادین گفت عملیات ترور ابوالعطا و تلاش برای ترور العجوری(عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در دمشق) به مثابه باز کردن درهای نبرد با مقاومت است. وی تصریح کرد تشدید تنش با جنبش جهاد اسلامی به مثابه تشدید تنش با تمام گروه‌های مقاومت در غزه و تمام محور مقاومت است.

وی تصریح کرد هرگز نمی‌توانیم بپذیریم که دشمن یکی از فرماندهان مقاومت را هدف قرار دهد و ما پاسخی به این تجاوز ندهیم.

ابومجاهد تاکید کرد گروه‌های مقاومت در غزه تصمیم یکپارچه‌ای برای دادن پاسخ به جنایت اشغالگران اتخاذ کرده‌اند.

ابومجاهد تصریح کرد هر کس نبرد را آغاز کرد، باید پیامدهایش را برعهده بگیرد، واکنش‌های مقاومت، دشمن را غافلگیر خواهد کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت فرمانده برجسته مقاومت خواستار انتفاضه خشم فراگیر در رویارویی با اشغالگران و تجاوزگری آنها شد.

بهاء سلیم أبو العطا فرمانده گردان‌های  القدس که بود؟

بهاء سلیم أبو العطا فرمانده گردان‌های  القدس در منطقه شمالی بود، وی در فهرست افراد  تحت پیگرد رژیم به عنوان یکی از مطرح‌ترین این افراد نه تنها در سطح نوار بلکه در سطح تمام منطقه قرار  داشت.

وی در محله الشجاعیه در تاریخ 25/11/1977 در یک خانواده  اصل و مبارز به دنیا آمد. ابوسلیم در مدارس الشجاعیه تحصیل کرد و آنگاه در دانشگاه در رشته علوم  اجتماعی فارغ التحصیل شد.

وی متاهل و پدر پنج فرزند به نام‌های سلیم 19 ساله، محمد 18 ساله،إسماعیل 15 ساله،فاطمة 14 ساله و لیان 10 ساله بود.

وی همواره به وظیفه خود در قبال دین و وطن پایبند بود، بخشندگی و کریم بودن از ویژگی‌های اخلاقی وی بود، نسبت به پدر و مادرش مهربان بود و به آنها نیکی می‌کرد، عاشق جهاد و مقاومت بود.

شهید ابوسلیم از ابتدای سال 1990 به صفوف جنبش جهاد اسلامی پیوست و فعالیت تشکیلاتی و سازمانی را طی کرد تا اینکه به عنوان فرمانده منطقه شمالی گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین انتخاب شد.

وی فرماندهی چندین نبرد با رژیم صهیونیستی را در نوار غزه برعهده داشت، بهترین فمرانده و بهترین هدایتگر رزمندگان به شمار می‌رفت. وی سه بار در معرض تلاش برای ترور قرار گرفته بود که آخرین آن در سال 2014 در جریان جنگ رژیم صهیونیستی بود.

ابوالعطا چندین بار هم در پی فعالیت‌های نظامی‌اش در گردان های القدس توسط دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان بازداشت شده بود.

 رژیم اشغالگر بامداد سه شنبه دوازدهم نوامبر(21 آبان) با هدف قرار دادن منزل ابو العطا با موشک، وی را به شهادت رساند، همسرش هم در این حمله به شهادت رسید و فرزندانش زخمی شدند.

پیام‌های ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی

ناصر اللحام تحلیلگر سیاسی تاکید کرد ترور بهاء ابوالعطا فرمانده برجسته مقاومت در غزه و فرزند اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در دمشق حامل‌ پیام‌های متعددی به ویژه علیه محور مقاومت است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، اللحام افزود جنایت بامداد سه شنبه اسرائیل در غزه و دمشق، ماهیت منطقه‌ای دارد، یک عملیات تروریستی ساده نیست که فقط جبهه غزه را هدف قرار داده باشد، بر اساس پیگیری‌های میدانی، آمادگی‌های رژیم اسرائیل در مرزهای شمالی با سوریه و لبنان بیشتر از آمادگی‌های این رژیم در مرزهای جنوبی با نوار غزه بوده است.

اللحام ابراز عقیده می‌کند که ساعات آینده مشخص خواهد کرد که آیا رویارویی میان مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل فراگیر و گسترده یا محدود خواهد بود.

این کارشناس فلسطینی افزود عملیات ترور ابوالعطا با موافقت شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت پیشبرد امور رژیم اسرائیل صورت گرفته است که عملیات ترور را تایید کرده و نفتالی بنت وزیر جنگ جدید آن را به عنوان یک آزمون برای محور مقاومت در منطقه انجام داد.

اللحام اظهار داشت اشغالگران اسرائیلی مدت‌ها بود که از ترور ابوالعطا حرف می‌زدند، ولی به دنبال پاسخ واضحی می‌گشتند، آنها با خود می‌گفتد آیا در صورت ترور العطا، گروه‌های فلسطینی دخالت خواهند کرد یا خیر، وی پیش بینی کرد که پاسخ به این سئوال برای سران رژیم اشغالگر دشوار است، زیرا مقاومت یکپارچه است و عملیات خود را از اتاق مشترک به پیش می‌برد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    25 0
    خدا رحمتش کنه. انتقام از این بی دینهای صهیونیست بگیرید
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    17 0
    راکتهاتونو نقطه زن کنید
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    4 0
    خدا بیامرزدش نمی دونم چرا یاد عماد مغنیه انداخت منو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس